Creativii cu care mi-am petrecut anii din BBDO

Creativii cu care mi-am petrecut anii din BBDO

Vlad Lazar, director de creaţie Headvertising, amana sa ne raspunda la intrebari despre Povestea Graffiti BBDO, cand si-a dat seama ca se pierdea intr-un text in care "agentia" juca un rol mult mai important decat oamenii din ea. In loc sa forteze un text despre ce a insemnat agentia pentru publicitatea din Romania, a scris unul despre oamenii care au insemnat Graffiti BBDO.

 

Cum ai ajuns sa lucrezi la BBDO? Cand ai inceput si cat ai lucrat aici? 

Am jucat in echipa Graffiti BBDO 4 sezoane, din 2011 pana in 2015.

Mihai Gongu m-a scos dintr-un fel de early retirement si mi-a pus din nou publicitatea in brate. Adunase acolo la BBDO un grup frumusel de oameni dornici sa faca proiecte interesante, prinsi "between a rock and a hard place" intr-un tip de relatie agentie-client care din pacate avea creativitatea foarte jos pe lista de prioritati.

Si totusi, am incercat. Uneori am reusit, alte ori nu. Dar am insistat.

 

Povesteste-ne putin despre echipa de la BBDO: oamenii cu care ai lucrat, ai ras, te-ai certat, te-ai imprietenit

Recunosc. Am intarziat mult de tot cu articolul asta.

Am zis ca-l dau in cateva zile si n-am reusit sa-l dau nici macar dupa doua saptamani.

Nu pentru ca era Pastele sau pentru ca am avut filmari (desi au fost si astea) ci pentru ca de fiecare data cand ma apucam sa scriu ceva incepeam sa zic despre cum functiona agentia, despre ce fel de clienti avea, despre cat de putin pareau sa conteze oamenii de fapt si cat de putin reuseau ei sa influenteze directia in care se rostogoleste bolovanul.

Pe scurt, nu-mi iesea un articol prea prietenos si pozitiv, asa ca ezitam sa-l trimit.

Pana cand mi-am dat seama ca eram si eu vinovat de fix acelasi lucru.

Ma pierdeam intr-un text in care "agentia" juca un rol mult mai important decat oamenii din ea.

Asa ca va rog sa nu va suparati daca in loc sa vorbesc despre ce a insemna agentia BBDO pentru istoria publicitatii din Romania aleg sa vorbesc despre oamenii cu care am lucrat eu acolo. Promit sa raman doar la oamenii mei din creatie, ca sa nu-mi iasa un text prea lung. Desi tot lung o sa iasa, dar dati si voi scroll pana la numele care va intereseaza.

Asa deci, pe rand, creativii cu care mi-am petrecut anii din BBDO:

BOB Toma - Mi-a fost art si i-am fost copy si am lucrat excelent impreuna o vreme. Pana cand am primit de la conducere "the big boy pants" si ne-am transformat in Creative Director respectiv Head of Art. Am castigat multe odata cu miscarea asta, dar am pierdut toate proiectele alea misto pe care am fi putut sa le facem impreuna daca ramaneam o echipa de meseriasi fara functie de conducere si ne vedeam de creatiile noastre.

Razvan Alexandrescu - La fel ca BOB, genul de creativ care pune "art"-ul in Art Director. Lasa-l sa bibileasca putin mai mult la un vizual si o sa-ti dea ceva mai bun decat te asteptai, chiar daca stiai deja sa te astepti la ceva bun.

George Popa - Tot art, tot artist. Cand s-a lasat de publicitate sa se dedice picturii m-am bucurat pentru el. Cand s-a lasat de pictura sa se intoarca in publicitate m-am bucurat pentru noi. Dupa care am vazut ca nu s-a lasat de tot nici de pictura, deci m-am bucurat de mai multe ori.

Wanda Hutira - Am fost trist cand a disparut de pe rafturi sticla de lapte retro facuta de ea pentru Albalact. Mi-a parut rau ca n-am cumparat destul incat sa li se para profitabila si sa o mai tina pe piata. Si mi-a parut rau ca n-au fost destule proiecte in BBDO pentru ce stia ea sa faca.

Ana Vasilache - Avea pentru scris aceeasi pasiune pe care o avea Wanda pentru gaselnitele ei vizuale. De asta faceau o echipa atat de buna impreuna. Se atasau de cate un proiect si il cresteau frumos, incetisor si cu multa grija, ca pe un copilas.

Andreea Paun Golban - Ar fi meritat mult mai multa apreciere si mult mai putine feedback-uri nasoale din partea unor clienti care pana si azi se lauda cu niste campanii mari facute de ea pentru ei.

 
Cristina Panaitescu - Genul de Art Director muncitor si talentat care uneori facea un pas si pe felia Copywriter-ului sa dea un line de campanie mai bun. Exact line-ul ala pe care-l cautai dar nu-l gaseai. Dupa care gasea, tot ea, si solutia vizuala cea mai potrivita.

Andreea Popa - Un copywriter aruncat de mic in partea adanca a piscinei cu proiecte Volksbank mari si complicate, care ajuns intr-un timp uimitor de scurt sa dea ture de bazin fara nicio problema.

Monica Felea - Cand a venit la noi nu stia mare lucru despre meseria de copywriter si eu nu stiam mare lucru despre meseria de director de creatie. Am invatat amandoi lucrand impreuna. Ea a invatat putin mai rapid decat mine.

Celia Draganoaia - Daca vrei un concept amuzant sau o idee neasteptata scoasa de undeva unde nu te-ai fi ganditi niciodata sa cauti pentru brief-ul asta, mergi la Celia. Ii spui sa nu ia proiectul prea "in serios", sa se joace putin mai mult si o sa-ti placa unde ajunge.

Roxana Cristea - Reusea sa strecoare o glumita buna sau o idee interesanta chiar si in a sasea tura de propuneri pentru un client nehotarat, pus pe refuzat absolut orice. Si-apoi si in a saptea tura.

Viorel Samoila - Daca va intrebati de ce nu mai exista telefoane fixe pe birourile din agentii, e pentru ca Viorel a dat cu toate de pamant dupa ce a urlat in ele timp ce 10 minute la client service. Dar a si dat, apoi, layout-ul ala despre care urla ca n-are cum sa-l faca. L-a dat in 10 variante.

Razvan Patriche - Sculptor devenit art director, deci cu un ochi de artist format putin altfel decat in cazul celorlalti. Mi-a aratat ca poate fi util sa ai in agentie un om care vede lucrurile diferit, din alte unghiuri.

Ovidiu Hodorogea - M-a impresionat intotdeauna dorinta lui de a invata lucruri noi. Tin minte ca mergea in weekenduri la cursuri de desen si de compozitie pentru ca stia de la BOB ca asta o sa-l ajute sa fie un art director mai bun. Era ambitios. Incerca. Insista. Nu se lasa.

Sebastian Malaroiu - Intamplator copywriter pe drumul lui spre antreprenoriat sau alte ambitii personale admirabile. Nu foarte talentat la fussball, din cate imi amintesc. (burn!)

Silviu Georgescu - Omul din creatie cel mai iubit de client service si trafic pentru viteza si harnicia lui. Cand mergea proiectul la Silviu nu-ti faceai niciodata griji pentru deadline-uri.

Marian Matei - Matei era atat de harnic si muncitor incat, inainte sa-l angajam la Graffiti lucram cu el ca freelancer in timp ce mai avea un job full time in alta parte. Si se ocupa de ambele excelent, in timp record.

Andrei Ograda - Maestru in type si lettering folosit de prea multe ori pentru clienti care aveau fontul lor si regulile lor vizuale stricte. Intotdeauna mi s-a parut un fel de arma secreta fantastica pe care inca n-am folosit-o dar intr-o buna zi o s-o folosim si o sa-i socam pe toti.

Ionut Iordache - Cand am plecat eu din BBDO, Ionut era un jucator proaspat adus in echipa care de-abia iesise la incalzire. Stiam ca are un viitor stralucit in sportul asta dar n-am apucat sa-l vad cum da primul gol.

Andrei Nica - Un creativ serios si calculat. Isi analiza fiecare idee si n-o dadea decat daca era sigur-sigur ca e potrivita din toate punctele de vedere. Si totusi cumva, dupa atata analiza serioasa, ideile ieseau tot fun si fresh.

Bogdan Vintila - Mi-a placut atentia la detalii pe care o avea in prezentarile pe care le facea impreuna cu Andrei. Totul era finisat si aranjat, bun de pus in rama, chiar daca erau doar niste propuneri si ar fi fost normal sa fie ceva mai "schitate".

Cristian Scurtu - Scria bine, scria versuri si scria "Shorty was here!" sub biroul tau cand nu erai atent. Daca a trecut pe la tine si n-ai sub birou textul asta scris cu un marker negru, nu contezi in publicitate.

Alexandru Malaescu - El si Shorty au fost prima echipa pe care am "condus-o" intr-un proiect important din pozitia de Group Creative Director. Norocul meu ca Mala e genul de creativ stapan pe situatie si plin de incredere in ce face. Asa parea ca stiu si eu ce fac.

Gabriel Mihailescu si Iulia Soare - Mi s-a spus ca un director de creatie n-are voie sa aiba creativi preferati. Orice as spune despre Iulia si Gabi si despre anii in care am lucrat impreuna la BBDO ar trada faptul ca n-am invatat prea bine lectia asta. Asa ca mai bine nu spun mai mult.

Si-apoi au fost cei doi directori de creatie cu care am impartit cate putin atributiile de lider de departement, Alex Strimbeanu si Titus Dumitrescu.

Alex a fost un tovaras de suferinta excelent la inceput, pe vremea cand inca descopeream amandoi cum sa facem meseria asta. Titus a venit la final si mi-a dat cu multa generozitate acces la toata experienta si priceperea pe care a adus-o in agentie. Plus ca mi-a dat motive sa cred ca las agentia pe maini bune atunci cand m-am hotarat sa plec.

Cam astia au fost oamenii din creatie cu care am lucrat efectiv la BBDO.

Bineinteles ca am uitat pe cineva si o sa-mi scrie sa-mi bata obrazul. Imi pare rau daca-i asa. Sa-mi atraga atentia si promit sa adaug niste vorbe bune mai jos la comentarii.

Au mai fi fost si alti oameni pe-acolo despre care as fi putut si as fi vrut sa zic de bine. Oamenii de la strategie, DTP, trafic, productie, CS, management, toti merita un shout-out.

Ei au fost, de fapt BBDO. Si BBDO-ul s-a inchis cate putin de fiecara data cand a plecat unul dintre ei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related