Începe cea de-a șaptea ediție a Romanian Design Week

Începe cea de-a șaptea ediție a Romanian Design Week

Festivalul prezintă în perioada 17-26 mai unele dintre cele mai valoroase proiecte de design și arhitectură românești

#rdw2019 #RDW2019 #romaniandesignweek #TheInstitute

Romanian Design Week, eveniment multidisciplinar dedicat industriilor creative locale, ajuns deja la cea de-a șaptea ediție, va avea loc în București în perioada 17-26 mai.

În acest an, festivalul propune publicului trei circuite care integrează peste 30 de entități din comunitățile și hub-urile creative Industria Bumbacului, Creative Tribe și Încotroceni. 

La acestea se adaugă expoziția centrală, o serie de expoziții-capsulă semnate de creativi și organizații locale, dar și din Moldova sau Franța, un concept store dedicat designului românesc, dar și cea de-a doua ediție RDW Awards, premiile care încurajează excelența în industriile creative și promovează designerii români. 

Expoziția centrală RDW 2019 propune explorarea în premieră a clădirii BCR din Piața Universității și cuprinde peste 200 dintre cele mai bune proiecte realizate în ultimul an de designeri, graficieni și arhitecți români. Expoziția, cea mai complexă de până acum, reunește cinci categorii - Arhitectură, Design de Produs, Design Grafic, Fashion și Multidisciplinar. Aceasta face parte din traseul Noaptea Muzeelor

Vizitatorii vor putea să descopere o varietate de proiecte, de la prima bicicletă din bambus laminat din lume, un dicționar digital pentru pasionații de advertising și online, un semn de carte care adaptează lumina din camera cititorului și piese vestimentare care reclamă nevoia societății de a promova drepturi egale și respectul mutual între sexe, până la case abandonate revigorate și reintegrate în viața comunităților și instalații interactive.  

Spațiul central RDW  include și o serie de expoziții-capsulă, semnate de creativi și de organizații locale sau internaționale: Lille Metropole 2020-World Design Capital, parte din programul Sezonului România-Franța; Universitatea de Arte București și Marcel Klamer;  Asociația Igloo – Habitat și Arhitectură; Universitatea de Vest din Timișoara - Facultatea de Arte și Design; Zeppelin; Designforkidz; Miloš Jovanović; Moldovan Design Week; Smart Design Challenge, precum și expoziții, instalații sau branded content realizat în parteneriat cu Absolut, Brico Depôt, Illy, IKEA, MedLife și Renault. 

Designul expozițional este semnat și anul acesta de Attila Kim Architects și propune un traseu complex, care urmărește personalitatea și caracteristicile clădirii, dar surprinde, totodată, vizitatorul prin elementele folosite în amenajare, precum și prin integrarea conținutului. Instalațiile din interiorul clădirii sunt realizate cu sprijinul Cemacon

Rutei expoziționale i se adaugă și un Concept Store, dezvoltat în parteneriat cu George, primul banking inteligent, care va fi deschis tuturor vizitatorilor pe parcursul celor 10 zile de festival și va prezenta o selecție de produse de design atent curatoriate, de la obiecte de ceramică, corpuri de iluminat și cărți, până la papetărie, accesorii sau bijuterii. 

În plus, anul acesta Romanian Design Week prezintă formatul RDW Talks, susținut de Medlife, o serie de conferințe pe teme de design, în cadrul cărora pasiunea pentru domeniu este disecată pană la cele mai fine detalii.

 

RDW 2019 sărbătorește comunitățile creative, astfel că vizitatorii vor lua parte la o demonstrație multidiciplinară, având trei clustere creative și totodată trei circuite de explorat, Industria Bumbacului, Creative Tribe și Încotroceni.

RDW Awards, format susținut de glo, premiază proiectele din cadrul expoziției centrale care se remarcă printr-o abordare inedită, din dorința de a celebra ce are designul românesc mai bun de oferit în 2019. Câștigătorii trofeelor vor fi aleși de boardul creativ RDW 2019.

Romanian Design Week susține și amplifică și în 2019 discursul industriilor creative locale, subliniind contribuția majoră pe care comunitățile creative o au la transformarea capitalei într-un oraș cu adevărat modern și european. 

 

Programul complet al Romanian Design Week 2019:

Vernisaj expoziția centrală RDW 2019 // 17 mai, 19:00

Clădirea BCR, Piața Universității

 

Expoziția centrală RDW 2019 // zilnic 10:00-22:00 // S: 18 mai, 10:00-01:00 (parte din programul Noaptea Muzeelor)

Clădirea BCR, Piața Universității

Biletul de intrare costă 20 de lei și se poate achiziționa de online sau de la intrarea în expoziție.

 

Industria Bumbacului // 21 mai, începând cu ora 16:00

Splaiul Unirii 160

Vizitatorii vor putea face cunoștință cu un ecosistem dinamic în care orice minte creativă își găsește spațiul de co-working, NOD makerspace, vor explora Mater, prima bibliotecă de materiale din Europa de Sud-Est, vor putea lua parte la o serie de open doors și se vor putea alătura programului propus de RECUL, Protohub, La Firul Ierbii și Fabrica Gastrobar.

 

Creative Tribe // 22 mai, începând cu ora 18:00

Calea Giulești 14

Participanților li s-au pregătit o serie de evenimente care îi vor conecta cu designul la mai multe niveluri: de la expoziții și o instalație interactivă, la workshop-uri, discuții despre designul vestimentar sau animație, lansarea oficială a unei școli creative și alte activități și spații de descoperit pe cele șase etaje ale clădirii ISAF, în final celebrând comunitatea cu o petrecere pe terasă. 

 

RDW Awards by glo (participare doar pe bază de invitație) // 24 mai, 19:30

Calea Victoriei 40-42, Teatrul Odeon

Eveniment prezentat de Mihai Gurei.

 

Încotroceni // 25 & 26 mai, 11:00-19:00

Cartierul Cotroceni

În acest an, Încotroceni va aduce în prim-plan tema reciclării și va sublinia nevoia acestui demers printr-un târg de obiecte vechi colectate de prin podurile vecinilor, tururi cu mașini de epocă, o seară de filme și, piesa de rezistență, un concert de jazz. Acestora li se adaugă peste 20 de curți private și grădini cu activități care se întind pe toată durata weekendului.

 

Parteneri RDW 2019:

Un proiect: The Institute
Prezentat de: George, primul banking inteligent
Susținut de: glo
Parteneri: ABSOLUT, Brico Depôt, CEMACON, illy, IKEA, MedLife, Mol, Renault România, VERLA
Un proiect co-finanțat de: AFCN
Co-producători: Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte, Institutul Cultural Român
Parteneri media strategici: Promenada Mall, Rock FM, Radio Romania Cultural, TVR
Parteneri media: Arhitext, BigSEE, Compania Națională Aeroporturi București, Designist, DesignWanted, Dezeen, feeder.ro, Glamour, Icon Design Italia, Igloo, IQads, Inspirationist, Modernism, Molecule F, Revista Arhitectura, RFI Romania, Șapte Seri, thesignspeaking, V Fair, TPS ENGAGE, Zeppelin, Zile și Nopți.
Creație: Gavrilă și Asociații
Furnizori oficiali: 360Revolution, Hotel InterContinental, kaustik, ove.ro
Partener de monitorizare: mediaTRUST România 

Romanian Design Week s-a impus în cele șase ediții de până acum ca fiind cel mai important festival multidisciplinar din România - o radiografie a stadiului actual de dezvoltare a designului și a industriilor creative locale: arhitectură, urbanism, design de interior, design grafic, ilustrație, design vestimentar, design de obiect sau a altor inițiative sau proiecte care folosesc creativitatea ca principală resursă de dezvoltare.

Un proiect al The Institute, Romanian Design Week este un festival anual care promovează designul românesc contemporan drept instrument ce poate contribui la progresul social, economic și cultural. Este primul proiect dedicat în întregime designului, care se adresează atât publicului, cât și profesioniștilor. În fiecare an, Romanian Design Week trasează o hartă a evenimentelor și spațiilor ce promovează designul.

George, primul banking inteligent©, este o inovație BCR, un ecosistem digital financiar, cu cont curent și card dedicat, pe care poți să-l obții exclusiv online în doar 10 minute. Oricine îl poate avea pe George de la distanță, de pe telefon, tabletă sau laptop. În inima primului banking inteligent© din România se află cea mai populară platformă de digital banking din Europa, care are deja peste 4 milioane de utilizatori în Europa. Platforma a fost dezvoltată în baza mai multor cercetări avansate digitale, fiind creată de echipe de IT, design, psihologi și sociologi comportamentali. Ca urmare a implicării oamenilor simpli în toate etapele proiectului, George are un nivel excepțional de personalizare: toată lumea își poate crea propria versiune, adaptată la specificul nevoilor sale bancare.

Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Franța - țară invitată la Romanian Design Week este o manifestare organizată în cadrul Sezonului România – Franța 2019.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related