Cât de importantă este gramatica pentru succesul unei companii? – Apple vs. Samsung

Cât de importantă este gramatica pentru succesul unei companii? – Apple vs. Samsung

Sunt puține lucruri pe care un dispozitiv inteligent nu le poate număra în ziua de astăzi. De exemplu, un smartwatch deștept știe să numere pașii făcuți, caloriile arse, kilometrii parcurși, bătăile inimii, metrii deasupra mării și tot așa. Totuși, am găsit ceva ce un smartwatch nu știe să facă, așa că am făcut noi: am numărat greșelile de scriere din textele de prezentare ale celor mai vândute astfel de dispozitive, Apple Watch Series 5 și Galaxy Watch Active2.

Știm că scrierea îngrijită poate să fie un bun indiciu pentru atenția la detalii pe care o companie o acordă inclusiv în activitatea ei de zi cu zi, iar acest lucru influențează în mod direct percepția asupra brandului și, implicit, succesul de piață. În studiul de astăzi, această legătură este dovedită de faptul că liderul industriei, Apple, face mai puține greșeli în prezentarea oficială, de pe site, a smartwatch-ului său fanion, Apple Watch Series 5, decât principalul concurent, Samsung, cu Galaxy Watch Active2.

Iată ce am mai aflat:

  • În prezentarea smartwatch-ului de la Apple există 2 greșeli (la 500 de cuvinte).
  • Prezentarea smartwatch-ului Samsung are 12 greșeli (la 1.500 de cuvinte, adică 4 greșeli la 500 de cuvinte).
  • Liderul Apple face, așadar, de două ori mai puține greșeli de scriere decât competitorul său principal, Samsung.

 

Greșelile de scriere din prezentarea Apple Watch Series 5

Începem cu o greșeală mică, dar care dă fraza peste cap:

Virgula dintre „dimineață” și „cu” este în plus pentru că sparge fraza inutil și astfel se pierde sensul, izolând exact partea cea mai importantă din mesaj: „cu Apple Pay”.

Avem apoi o greșeală grasă și frumoasă, un dezacord datorat cel mai probabil hipercorectitudinii, dorinței nestăpânite și, am putea spune, chiar iraționale de a nu face greșeli. Iată ce a ieșit:

În plus, obiectivele nu pot fi atinse decât la figurat, căci ele nu există fizic, să le atingem la propriu. Tehnologia nu a ajuns chiar atât de departe...

 

Greșelile de scriere din prezentarea Galaxy Watch Active2

Nu vom pune aici toate greșelile pe care le-am găsit în prezentarea smartwatch-ului de la Samsung, ci doar o parte, alese pe sprânceană. Iată, de exemplu, o greșeală de tipar care, cel mai probabil întâmplător, a adus o formă arhaică într-un text în care în mod evident nu își are locul.

Prezentarea are și un cuvânt în plus:

Dar și un cuvânt în minus:

Se mai remarcă un pasaj în care traducerea prezentării originale este pe alocuri incompletă:

În sub 0,5 hours, ambele prezentări ar fi putut fi cu adevărat pregătite să ajungă sub ochii celor interesați de aceste minuni ale tehnologiei, dar pentru asta era obligatoriu să treacă mai întâi pe la cineva pregătit să le verifice, respectiv o persoană străină de scrierea lor și cu abilități lingvistice. Atunci când această verificare nu poate fi făcută in-house (și experiența din industrie ne spune că deseori nu poate), responsabilul cu bunul de tipar poate căuta rezolvare la companii care oferă servicii de validare gramaticală.

-------------------------------------
Radu Vasile este corector și fondator Anonimov

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related