S-a încheiat prima ediție a expoziției BINAR, care a prezentat o radiografie a inițiativelor românești la granița dintre artă și tehnologie

S-a încheiat prima ediție a expoziției BINAR, care a prezentat o radiografie a inițiativelor românești la granița dintre artă și tehnologie

Prima ediție BINAR, un proiect semnat The Institute și inspirat de UniCredit Bank, a reunit în clădirea monument istoric a fostului restaurant Cina, din Cartierul Creativ, peste 50 de proiecte la granița dintre artă, tehnologie și design. BINAR reprezintă un demers de mapare și promovare a scenei new media din România, care și-a propus să ofere publicului într-un eveniment anual o radiografie a inițiativelor locale.

Turul expozițional a cuprins proiecte prezentate anterior la nivel internațional, precum Sentientia și Hybrid Sensorium, care au fost expuse la Ars Electronica, dar și proiecte special realizate cu această ocazie, precum instalația interactivă Conductor, semnată de Les Ateliers Nomad alături de Bazooka de la Moonlight Breakfast. Conductor le-a permis vizitatorilor să creeze muzică în timp real cu ajutorul unor gesturi specifice făcute cu mâinile.

BINAR 2019 a debutat cu un live act susținut de Mischa Blanos, urmat de un DJ set pregătit de Nipple’s Delight & Romansoff. Performance-ul muzical a fost completat de un interactive light show realizat de studioul de creație H3.

Programul evenimentului a inclus și screeninguri de animații, în parteneriat cu Animest, Festivalul Internaţional de Film de Animaţie, și cu sprijinul Forumului Cultural Austriac București, precum și un live act audio-video semnat de Penumbre, pseudonim sub care creează artiștii Mihai Matei și Dragoș Pitaru.

Prin intermediul tehnologiei AR publicul larg a putut intra în lumea animată a unor personaje de poveste, precum cele imaginate în proiectele semnate de Reniform Production, sau a putut explora, pornind de la fotografii de epocă, scene din bazarul din Ada Kaleh readuse la viață de Zeppelin Design prin tehnologii digitale interactive.

Instalația de artă video ATMAN, semnată de scenograful Adrian Damian, a permis vizitatorilor să exploreze senzații ale corpului nenăscut și să retrăiască amintiri din perioada intrauterină. Bazată pe experiența reală de a deveni părinți a Mădălinei Ciotea și a lui Adrian Damian, instalația a invitat publicul să mediteze asupra originii și a transcendenței vieții, să pășească într-un univers imersiv ce exprimă viziunea autorilor asupra unui stadiu al vieții când încă suntem conectați la o altă sursă de energie.

RocketMan360, realizat de SPIDER group, singurul film românesc, dar și european selectat în secțiunea VR la Sundance Film Festival 2019 și câștigător al titlului Best VR film la Cinequest Film Festival, a putut fi vizionat de publicul român la BINAR 2019.

Evenimentul a reunit artişti precum Vali Chincişan, finalist al competiției Art Vision - Modern Nomination în cadrul festivalului Circle of Light 2018 (Moscova, Rusia) şi câstigător al City Council’s special prize: “800th anniversary of Salamanca” (Salamanca, Spania) sau studiouri recunoscute internațional, precum Studioset, ale căror filme au fost prezentate la Cannes Film Festival şi Onedotzero Festival, la London’s BFI. Alături de Ioana Mischie și STORYSCAPES, Studioset a prezentat la BINAR 2019 PENDULUM (Selves in Perpetual Motion), lucrare ce face parte dintr-un amplu studiu vizual al skateboarding-ului filmat în Venice, California, dar și Guvernul Copiilor, o franciză transmedia originală care reunește elemente de film, web, gaming și VR.

Proiectul Guvernul Copiilor a debutat în România atât ca experiment de imaginație civică individuală și colectivă, cât și ca abordare cinematografică inovatoare, devenind primul lung-metraj documentar stereoscopic (3D) românesc. În contextul în care România a împlinit 100 de ani, în cadrul proiectului au fost invitați 100 de copii pentru a-și imagina următorii 100 de ani ai țării.

Conceptul expozițional al BINAR a fost semnat de Dilmana Yordanova, unul dintre pionierii scenei new media din România, și de The Institute.

Dilmana Yordanova a inființat alături de Mihaela Kavdanska, în 2006, în București, studioul KOTKI visuals, fiind printre primii din Europa de Est care au implementat noile tehnologii în artele vizuale și ale spectacolului. Cele două sunt, de asemenea, inițiatoarele platformei AVmotional, unul dintre cele mai articulate proiecte de promovare a scenei de cultură urbană contemporană din România. Ediția cu numărul trei a festivalului AVmotional, primul festival dedicat scenei new media din București, s-a desfășurat în 2006 în același spațiu în care a avut loc și BINAR.

BINAR a făcut parte din Bucharest Artworlds @The Wrong Biennale #4. Proiectul principal expus în cadrul BINAR cu această ocazie a fost Predictive Art Bot, un algoritm care transformă titlurile știrilor din presă în concepte artistice, căruia i s-a adăugat lucrarea video colaborativă “What’s wrong with the artworld(s)?”, care și-a propus să radiografieze scena de artă contemporană.

The Wrong Biennale este un eveniment global care își propune să dezvolte cultura digitală contemporană. Misiunea sa este aceea de a promova și propulsa arta digitală contemporană către o audiență mai largă printr-un eveniment bianual care reunește o vastă selecție de lucrări de artă digitală, aducând în prim-plan artiștii, curatorii și instituțiile parte din scena culturii digitale de astăzi.

Artworlds înseamnă o serie de evenimente culturale pe teme actuale, relevante, care le sunt utile publicului prin stimularea discuțiilor și prin angajamentul de a face arta și cultura accesibile atât la nivel național, cât și internațional. Astfel de evenimente variază de la găzduirea de expoziții temporare internaționale de artă contemporană până la organizarea de evenimente extinse la nivelul întregului spectru cultural (spectacole, conferințe și altele). Artworlds este ediția bucureșteană a The Wrong Biennale.

 

UniCredit Bank este parte a UniCredit, banca comercială paneuropeană puternică, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate şi de Investiţii, care oferă o reţea unică vest-, central- şi est-europeană bazei sale de 26 de milioane de clienţi. UniCredit pune la dispoziţia clienţilor săi atât expertiză locală, cât şi internaţională, oferindu-le acces de neegalat la bănci de top în 14 pieţe principale: Italia, Germania, Austria, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Ungaria, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia şi Turcia. Bazându-se pe o reţea internaţională de sucursale şi filiale, UniCredit deserveşte clienţi în alte 18 ţări din intreaga lume.

Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management şi UniCredit Services.

 

Parteneri BINAR 2019:

Un proiect: The Institute
Inspirat de: UniCredit Bank
Co-producător: Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte
Parteneri: glo, Bere Transylvania
Powered by: EPSON România
Parteneri media strategici: Rock FM, Radio România Cultural
Parteneri media: Biz, Designist, Feeder.ro, Igloo, IQads, Modernism, Șapte Seri, TPS Engage, Zeppelin, Zile și Nopți
Branding: Three
Design grafic: Daniel & Andrew
Design expozițional: Dilmana Yordanova & Claudia Pipoș
Design arhitectural spațiu CINA: Attila Kim Architects
Furnizori oficiali: 360Revolution, DjSuperStore, kaustik
Partener de monitorizare: mediaTRUST România

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Studioset

Studioset este o casa de productie si post-productie, cu sediul in Bucuresti. Compania a fost infiintata in 2007 si este formata dintr-o echipa tanara de profesionisti media care au castigat numeroase premii de-a... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related