Apple și Samsung citesc ce scrie Anonimov în IQads

Apple și Samsung citesc ce scrie Anonimov în IQads

În urma studiului despre greșelile de scriere din prezentările smartwatch-urilor produse de Apple (Apple Watch Series 5) și Samsung (Galaxy Watch Active2), s-au întâmplat trei lucruri bune. O parte dintre greșelile pe care le-am menționat în articol au fost modificate, iar acest lucru ne bucură.

 

Greșeala corectată de Apple

Au dispărut, și bine au făcut, acele „a”-uri ce marcau un genitiv inexistent, căci o prepoziție nearticulată, ca „datorită”, cere dativ după ea, nu genitiv ca una articulată, cum e „împotriva”.

 

Greșeala necorectată de Apple

Virgula dintre „dimineață” și „cu Apple Pay” este (în continuare) în plus pentru că, de fapt, ceea ce face este să separe „Plătește-ți” de „cu Apple Pay” – varianta cea mai scurtă, redusă la esență, a acestei fraze este: „Plătește-ți cu Apple Pay”. Asta este știrea, că poți face plăți folosind ceasul; cum („instantaneu și în siguranță”) și ce („cafeaua de dimineață”) sunt detalii secundare.

Așa cum arată acum, cu virgulă, fraza spune: „Plătește-ți cafeaua”; detalii secundare: cum („instantaneu și în siguranță”) și cu ce („cu Apple Pay”). Nobil, dar cu siguranță nu asta a vrut să spună copy-ul...

Rezultat în urma studiului: Apple și-a corectat 50% din greșelile de scriere din prezentarea Apple Watch Series 5.

 

Greșelile corectate de Samsung

Din prezentarea de pe site-ul Samsung a dispărut greșeala de tipar cu forma arhaică neintenționată:

De asemenea, pasajele care rămăseseră netraduse au fost traduse în română. De menționat că a rămas în engleză „Typical”, la capacitatea bateriei, deși ar fi trebuit, pe modelul traducerii din stânga, înlocuit cu „utilizare medie”.

 

Greșelile necorectate de Samsung

De ce este „cu” în plus? Pentru că îl repetă pe „cu”-ul de la „începând cu alegerea modelului”, deși ulterior „cu” nu este reluat („a dimensiunii”, „a designului”, nu „cu a dimensiunii”, „cu a designului”). Repetarea lui „cu” în toate aceste locuri ar fi fost inutilă, pentru că nu ar fi îmbunătățit înțelegerea mesajului, ci doar ar fi îngreunat citirea. Și atunci de ce să apară la „a brățărilor”?

O altă greșeală prezentată și nemodificată este lipsa lui „de” la „ecran culoare”. Reticența de a folosi prepoziții acolo unde este nevoie de ele aduce așa o sonoritate neplăcută de novlimbă...

Rezultat în urma studiului: Samsung și-a corectat 17% din greșelile de scriere din prezentarea smartwatch-ului Galaxy Watch Active2.

 

Concluzia

este că e bine. Cel mai tare ne bucurăm când oamenii sunt sensibili la felul în care se exprimă și când, dacă sunt corectați, nu își scot scutul și paloșul, ci caută să rezolve problema. Am insistat pe greșelile necorectate pentru că, în primul rând, credem în existența lor și în oportunitatea evidențierii lor și pentru că, asemenea multora dintre cei care se ocupă cu scrisul, ne plac textele perfecte.

Iar când nu sunt, le facem.

------------------------------------
Radu Vasile este corector și fondator Anonimov

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related