Premieră pentru filmul românesc: Matei Dima regizează primul lungmetraj caritabil din România

Premieră pentru filmul românesc: Matei Dima regizează primul lungmetraj caritabil din România

În premieră pentru industria cinematografică de la noi, „Copacul dorințelor“ va fi primul lungmetraj caritabil din România, inspirat din realitatea dură a copiilor care înfruntă un diagnostic incurabil. Filmul este regizat de Matei Dima (BRomania), care se implică pro bono în acest proiect, iar încasările se vor îndrepta în totalitate către HOSPICE Casa Speranței și către îngrijirea gratuită a micilor pacienți.

Scenariul filmului este scris de Mihai Mănescu (manager comunicare & brand HOSPICE Casa Speranței) și de Matei Dima și are ca punct de plecare poveștile adevărate ale mai multor copii pacienți ai fundației. Filmul caritabil este totodată un apel la solidaritate și la implicare și subliniază câte se mai pot face pentru copiii care aud un rece și descuranjant „nu se mai poate face nimic“.

Deși inspirat dintr-o realitate dureroasă, „Copacul Dorințelor“ își propune să transmită un mesaj despre speranță, fiind totodată o incursiune în lumea fantastică a uneia dintre cele mai importante opere literare pentru copii, „Amintiri din copilărie“ a lui Ion Creangă. Misiunea filmului este aceea de a transforma un subiect dificil şi delicat într-un film care poate fi vizionat de toţi membrii unei familii, indiferent de vârstă, fiind totodată o metaforă pentru speranţă şi iubire.

"M-am atașat de Hospice Casa Speranței acum doi ani, când le-am făcut o vizită copiilor de acolo și m-am întors un om schimbat. Copiii de la Hospice m-au învățat că problemele mele nu sunt probleme adevărate, iar dacă ei aveau puterea să râdă, vreau să iau acea putere și să o dau mai departe tuturor. În momentul în care am fost abordat cu scenariul „Copacul Dorințelor” m-am simțit onorat și, cumva, entuziasmat. Va fi un film greu, cu multe provocări, dar care sper să schimbe niște mentalități, niște vieți și, mai ales, să strângă cât mai multe fonduri pentru acești copii. Îmi place să fac oamenii să râdă, însă, de data asta, sper să stârnesc și alte sentimente.", spune Matei.

 

"Copiii care înfruntă o boală incurabilă nu au nevoie de lacrimile noastre, le au pe ale lor. Acești copii curajoși au nevoie să știe că nu sunt singuri în lupta grea pe care o duc și de o societate pregătită să îi accepte, să și-i asume și să îi ajute. Este pentru prima dată când profesioniști din lumea filmului se unesc pentru a genera o campanie unică de strângere de fonduri, care se va traduce în sprijin și îngrijire paliativă gratuită pentru pacienții HOSPICE Casa Speranței.
Pe lângă componenta de fundraising, misiunea acestui film este de a transmite un mesaj puternic către publicul din România, un mesaj pe care HOSPICE Casa Speranţei deja îl transmite către pacienţii cu boli incurabile care beneficiază de servicii gratuite de îngrijire paliativă: „Preţuim fiecare clipă de viaţă”.
Le suntem recunoscători tuturor celor implicați și îi mulțumim lui Matei Dima, ambasador HOSPICE, pentru prietenie, pentru parteneriatul devenit deja tradiție și pentru faptul că a acceptat să se implice pro bono în acest proiect cinematografic. Invităm și alți parteneri să ni se alăture acestui proiect, pentru că împreună putem face cu adevărat o diferență pentru copiii și adulții afectați de o boală incurabilă.", a declarat Mirela Nemțanu (director executiv HOSPICE Casa Speranței).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related