Dinspre Excel spre media Arts

Acum cativa ani, pe cand lucram la D'Arcy, tin minte ca nu puteam sa propun nici un mecanism de promotie care sa implice, spre exemplu, SMS-uri. "Nu toata lumea are telefon mobil ca sa participe la promotie" era replica pe care o auzeam de fiecare data. iPod-ul nu era nici macar un produs science-fiction, iar despre DVD se vorbea ca despre un viitor pas mare pentru omenire. Myspace, bluetooth, iTunes, eBay, blog-urile, tivo, de toate astea nici nu se auzise.

Astazi, insa, tehnologia a schimbat total regulile jocului si modul in care brandurile ii intalnesc pe oameni si le vorbesc. Oamenii traiesc zi de zi cu noi media in feluri cu totul noi. Se uita la TV pe iPod, isi inregistreaza doar emisiunile sau filmele care ii intereseaza, evitand reclamele cu tivo, adolescentii se despart prin SMS, living-ul a devenit un centru de entertainment. Tehnologia a afectat normele culturale si are implicatii profunde in viata.

Familia redevine importanta. "Spending time with family" este preferinta nr 1 a peste 89% din americani, in crestere de la 49% in 2002 (GFK Roper - "Bringing it home & breaking away", 2006). Schimbarile astea in media afecteaza radical industria noastra. Intelegerea acestor mutatii vizavi de oameni si modul nou de viata este la fel de importanta ca toate celelalte optiuni creative pe care le avem. Oamenii au mai mult control asupra media decat inainte. Asta este directia spre care se indreapta lucrurile: libertatea de a alege continutul si de a evita zgomotul de fond precum reclamele.

Oamenii s-au transformat din cumparatori in spectatori pentru branduri. Nimeni nu sta cuminte la locul lui asteptand sa consume branduri. Astazi cu totii vrem sa fim distrati, respectati, nu vrem sa fim educati sau ca vreo pasta de dinti sa ne vorbeasca ca la prosti. Intre timp s-au inventat butoanele pe care scrie "Off".
Totul a devenit "media" in cultura de azi. Pana nu demult, media erau canalele prin care brandurile ii atingeau pe consumatori si ii faceau sa consume.

Astazi, media sunt modurile in care oamenii interactioneaza cu lumea din jur. Media este orice leaga o idee cu oamenii care sa o aprecieze. 724 000 de americani spun ca eBay-ul este prima sau cea de a doua varianta atunci cand vor sa cumpere ceva. (eBay survey, iulie 2005) 73% spun ca Internetul a facut mult mai usoara lansarea unei intreprinderi mici si mijlocii (Yahoo small business, 2005) iar 25% din micii intreprinzatori functioneaza prin Internet (Mastercard and Warillow study, 2005). 2,3 milioane de oameni au urmat cel putin un curs prin Internet in 2004, un salt de 47% fata de 2002. Si astazi suntem in 2006!!! Iar media traditionala isi face mai departe treaba in Excell, preocupata de TRP-uri si GRP-uri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related