„PĂI, ȘI EU?” este întrebarea de pe buzele adolescenților, atunci când lumea se împarte între vacciniști și nevacciniști

„PĂI, ȘI EU?” este întrebarea de pe buzele adolescenților, atunci când lumea se împarte între vacciniști și nevacciniști

In a Relationship, o platformă dedicată adolescenților, lansează o campanie de conștientizare a agresiunilor la care sunt expuși tinerii în contextul pandemiei, atât în relațiile lor apropiate, cât și în cadrul școlii. PĂI, ȘI EU? ajută adolescenți, părinți și profesori să identifice abuzurile, le oferă suport emoțional și un ghid de conversație sănătoasă despre drepturi și vaccinare.

Adolescenții și tinerii adulți sunt victimele tăcute ale pandemiei. Izolarea și școala online le-au redus dramatic relațiile sociale și emoționale, într-o perioadă a vieții în care ele sunt absolut necesare pentru dezvoltarea lor ca tineri adulți. Polarizarea societății în subiectul vaccinării nu face decât să adauge presiune asupra lor în acest context.

Dreptul adolescenților de a decide în subiectul vaccinării este un teritoriu neclar și sensibil, cu multiple excese din partea adulților. Tinerii trăiesc situații de abuz din partea părinților care își arogă, legal sau emoțional, această decizie dar și din partea colegilor antagonizați de isteria din spațiul public. Nu în ultimul rând, tinerii trăiesc și abuzul profesorilor care nu reușesc întotdeauna să le pună nevoile pe primul loc sau să ofere informații echilibrate. Rezultatele? Multe conflicte și multă confuzie.

Campania PĂI, ȘI EU? vine în sprijinul adolescenților, părinților și profesorilor lor, printr-o campanie care-și propune să însănătoșească discuțiile despre pandemie și vaccinare, astfel:

  • Lansăm un ghid de conversație cu 10 pași pentru o discuție sănătoasă despre vaccinare, dar și două pachete speciale de recomandări pentru părinți și profesori.
  • Pornind din cazuri reale, identificăm cele mai frecvente forme de abuz la care sunt supuși tinerii în contextul pandemiei și oferim suport psihologic pentru a preveni și media aceste situații de criză.
  • Inițiem o dezbatere publică centrată pe dreptul lor de a alege să se vaccineze, care ia în calcul argumentele medicale, psihologice, dar și modelele implementate de țări mai avansate în lupta cu pandemia. Facem asta cu ajutorul a 6 clipuri video care au rolul de a atrage atenția asupra formelor de abuz din conversațiile adolescenților.

Proiectul In a Relationship își propune să deschidă o conversație dificilă, despre cum poate societatea noastră să răspundă mai bine nevoilor generațiilor tinere, în contextul pandemiei.

La întrebarea „De ce nu ești vaccinată?” de fiecare dată răspunsul meu vine pe un ton ușor dezamăgit „Ai mei nu mă lasă…”. Dezamăgire, frustrare, neputință - asta simți când tu, un om relativ rațional, vrei să te vaccinezi și nu poți din cauza dezaprobului părinților tăi. Ești constrâns de anul - sau anii - lipsă până la 18.

PĂI, ȘI EU? este întrebarea de pe buzele tuturor tinerilor, atunci când lumea se împarte între vacciniști și nevacciniști, atunci când apar reguli și interdicții noi peste noapte, atunci când își pierd libertatea și legăturile cu școala sau cu prietenii, dar mai ales atunci când adulții din jurul lor sunt stresați, irascibili, inflexibili și indisponibili. PĂI, ȘI EU? este solicitarea dreptului la replică al tinerilor, al dreptului de a fi corect informați și de a participa la decizii atunci când în joc este propria lor viață.

In a Relationship este un proiect de prevenție a violenței domestice creat în 2016 de Fundația Friends For Friends, în parteneriat cu Avon România și parte din Campania Respectului. Din 2018, proiectul a dezvoltat ateliere interactive, la care au participat între timp peste 600 de adolescenți din toată țara. Testul de relație, disponibil online din vara lui 2018, a fost completat în câteva luni de la publicare, de peste 25.000 de tineri. Odată cu pandemia s-a lansat platforma inarelationship.ro, populată cu informații despre cele mai frecvente probleme din relațiile tinerilor, încurajându-i să caute sprijin specializat atunci când se simt confuzi sau copleșiți.

Campania a fost realizată de către echipa Fundației Friends For Friends: Vlad Tăușance - designer proiect & strateg, Silvia Guță - manager proiect, Alexandra Dinu - coordonator Social Media, Alec Pop - design grafic, Alexandra Cantor & Danina Arsene - consultanță comunicare. Colaboratori externi și prieteni: Alexandru Matios - cameră și regie, Nunu - editare video, Cristian Dumitru - animație, Ana Popa & David Manolache - actori adolescenți, Fortuners - webdesign.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related