Publicitatea pe bani publici face pui: PR-ul de stat

La ultimele evenimente in domeniul PR-ului, cativa reprezentanti ai profesiei au facut unele afirmatii care seamana mai mult a declaratii de razboi adresate jurnalistilor, dar si propriei bresle. Discutiile pe tema eticii in cadrul acestei profesii au degenerat in acuzatii de "black PR", ce s-ar manifesta mai ales printr-un un fel de PR mascat, care ar trebui sanctionat. Insa numai in cazul PR-ului "de stat".

La a patra editie "Saptamana PR-ului Romanesc", desfasurata saptamana trecuta la Bucuresti, Thomas Achelis, membru in board-ul IPRA si presedintele fundatiei Forum for International Communications, a facut o declaratie care s-a vrut socanta, de mare impact pentru presa. El a spus ca "...este o practica uzuala ca oamenii de PR sa-i plateasca pe jurnalisti, pe redactori ori pe editorii de presa pentru a publica informatii pozitive despre o anumita companie si despre produsele acesteia ori, pur si simplu, pentru a oferi drept informatii de interes public materiale oferite de-a gata de departamentele de PR. Si mai grav este ca unii dintre expertii PR care admit aceste practici s-au angajat, in calitate de membri ai unor asociatii profesionale nationale sau internationale, sa respecte coduri etice precum Codul de la Atena, Codul de la Lisabona si altele. Este surprinzator, sau poate nu, faptul ca nici macar institutii media importante nu sunt dispuse sa atinga acest cartof fierbinte".

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related