Razvan Matasel si Roxana Dumitru au preluat stafeta

Dupa schimbarile anuntate la sfirsitul lui octombrie de Leo Burnett si regruparea agentiei in nu mai putin de sase organisme de sine statatoare, Razvan Matasel fostul director de strategie si Roxana Dumitru, ex-New Business Director, vor tine friiele entitatii mama. Noile virfuri din ierarhie povestesc pentru IQads citeva lucruri din culisele schimbarii.

IQads: Agentia va fi condusa mai nou de doua capete, adica de voi. Care credeti ca sint acum (in premise) punctele tari ale unui directorat in doi?
Roxana Dumitru: Prima premiza de la care plecam este faptul ca si inainte agentia a fost condusa de doua capete - Ioana si Stefan si a fost foarte bine. Si ei se completau reciproc si se sfatuiau in deciziile importante luate pentru agentie. Si in general, totul in doi e mai fun.
Razvan Matasel: Noi venim cu arii diferite de expertiza si ne completam foarte bine. Roxana s-a ocupat de dezvoltarea de businesss, de organizare si de alocare de resurse si de oameni, de motivarea oamenilor, de prioritizarea proiectelor si nu in ultimul rand de construirea unor relatii puternice cu clientii. Eu, pe de alta parte, m-am ocupat de produsul agentiei si in principal de produsul strategic, de imaginea agentiei si nu in ultimul rand de politica de "crestere" de oameni. Faptul ca suntem doi ne va ajuta sa ne concentram si sa aducem un plus de valoare acolo unde chiar avem expertiza.
Apoi mai este si o problema de potrivire. Eu ma inteleg bine cu anumiti colegi si cu anumiti clienti iar Roxana cu altii. Practic avem doua canale de comunicare si asta ne apropie mai mult de colegii nostri si de problemele lor. Faptul ca avem afinitati cu anumiti clienti si cu anumite marci ne acorda mai mult timp si posibilitatea sa ne concentram energia in dezvoltarea unor relatii mai fructuoase.

IQads: Dar cele slabe?
Roxana Dumitru: Atata timp cat lucrurile vor fi foarte bine definite ca arii de expertiza si responsabilitate intre noi doi, nu avem de ce sa ne incurcam unul pe celalalt, ci dimpotriva. Sunt sigura ca sinergia lucrului in echipa va fi inca o data punctul nostru forte. Evident, voi avea de facut si singura o multime de lucruri care tin de managementul general al agentiei si nici acest aspect nu va fi deloc de neglijat.

IQads: Cit timp ati lucrat pina acum impreuna? In ce a constat colaborarea voastra?
Roxana Dumitru: Relatia mea cu Leo Burnett este de lunga durata - am inceput in 1995 ca junior la Client Service (pe atunci) si am evoluat constant pana la pozitia de Managing Director. In rest, am fost si sunt sigura ca voi ramane un true burnetter. Razvan s-a alaturat in echipa noastra in 2001, imediat dupa 'Revolutie', avand in permanenta un aport valoros in agentie.
Razvan Matasel: Lucram impreuna de peste patru ani si am trecut impreuna prin multe. Avem amintiri comune si am petrecut multe ore lucrand atat pe pitchuri, cat si pe clientii nostri. Ne-am dezvoltat un stil de munca impreuna si cred ca eram o echipa sudata inainte de numirea noastra in noile pozitii. Cu siguranta, aceasta a venit in mod natural fiind bazata tocmai pe buna noastra colaborare.

IQads: Cum s-a ajuns la hotarirea acestei conduceri in doi?
Roxana Dumitru: Cred ca succesul dovedit al managementului in doi, alaturi de convingerea ca suntem oameni pe care se pot baza, care isi doresc foarte tare ca Leo Burnett sa fie in continuare agentia cu cea mai buna strategie si creatie din Romania si nu numai, au constituit motive suficient de importante care au stat la baza deciziei. Dar cred ca mai bine ati afla aceste detalii chiar de la ei.
Razvan Matasel: E un proces natural. Leo trebuia sa faca trecerea de la o structura antreprenoriala la una de consolidare, bazata pe o crestere sustinuta. Si in acelasi timp, trebuia sa se pastreze si sa se potenteze spiritul si esenta Leo. Acest lucru nu se putea face decat cu oameni care traiesc visul, cu oameni din interiorul organizatiei.

IQads: Care vor fi noile voastre atributii? Care este cea mai mare schimbare pe care o resimtiti, comparativ cu vechile sarcini?
Roxana Dumitru: Practic cam toate atributiile mele vor fi noi. Sau mai bine zis, multe dintre vechile mele atributii vor fi aduse la un alt nivel. Timp de aproape 11 ani am coordonat proiecte, am condus echipe, am participat la elaborarea strategiilor de brand, samd. Ce se schimba? Fundamental se va schimba gradul si modalitatea in care ma voi implica in proiecte - evident trecerea va fi treptata, iar la nivel emotional voi ramane intotdeauna conectata la brandurile pe care am lucrat. Am inceput deja sa am atributii noi, legate strict de managementul firmei. Ce nu-mi doresc insa sa se schimbe, sunt relatiile de prietenie pe care le am cu toti colegii mei, fata de care imi doresc sa fiu in continuare cel putin la fel de apropiata ca si pana acum.
Razvan Matasel: Recrutare, Motivare, Coordonare politica de HR (cu toate elementele ei, dar in principal politica de training) si cea de PR, "controlul tehnic al calitatii", adica grija pentru produsul final.
Schimbarea cea mai mare pe care o resimt eu este ca acum sunt responsabil pentru fericirea si pasiunea mai multor colegi, nu numai pentru cea a colegilor mei de departament. Si asta te schimba, te face sa vezi altfel multe lucruri. Dar ma ajuta mult exercitiile de intelegere a oamenilor pe care le-am facut ca planner.

IQads: Care sint principalele provocari la care va ginditi din locul noului statut?
Roxana Dumitru & Razvan Matasel: Noi trebuie sa mentinem Leo in topurile Effie, Ad'Or sau AdMarket. Si se stie ca de multe ori poate fi mai greu decat procesul de a ajunge acolo.
Poate cea mai mare provocare pe care o avem va fi aceea de a reusi sa integram toata echipa (incluzand noii colegi, care nu sunt putini deloc) in spiritul Leo, acela de a-ti dori ca in fiecare zi sa faci cel mai bun work din viata ta. Si in fiecare zi vom "reinvata sa ne bucuram" (nu am nici o indoiala ca vom avea motive).
Leo a fost si va ramane un loc al celor mai buni specialisti de pe piata si vom continua sa adaugam noi resurse valoroase colegilor minunati pe care ii avem. Un rol foarte important in mentinerea standardului pe care l-am obtinut il reprezinta programul de invatare, inceput cu succes cu un an in urma si in care se va investi 1 milion de euro timp de 5 ani.
Sa continuam sa construim cea mai tare scoala de advertising din Romania. Eu cred, fara falsa modestie, ca avem cei mai buni traineri de pe piata si ii vom folosi atat intern, cat si pentru Leo Academy.

IQads: Cum ati descrie in acest moment Leo Burnett, ca organism in relatie cu celelalte 5 componente ale grupului? Care este rolul ei principal in noua structura?
Roxana Dumitru & Razvan Matasel: Cele cinci componente se completeaza si formeaza un tot. Asa ca outputul grupului este cel care conteaza la sfarsitul zilei si faptul ca vom putea oferi solutii complete si integrate. Filosofia 360 va ramane cu siguranta in continuare o arie de maxim interes. Astfel, specializarile din grupul nostru de strategie se vor completa foarte bine cu gandirea si puterea de implementare cu care vor contribui noile entitati.

IQads: Care vor fi principalele schimbari in ce priveste agentia condusa de voi, in urma regruparii din octombrie?
Roxana Dumitru & Razvan Matasel: Principalele schimbari sunt la nivel de echipa: componenta si structura ei. Avem trei directori de creatie: Radu Placintescu, Carmen Tiderle si Emilian Arsenoaiei si un nou Brand Communication Director - Ionut Mosteanu.
Ni s-au adaugat si ni se vor mai adauga colegi in departamentul de creatie, strategie si in cel de Brand Communication.
In rest, nu este vorba de schimbare, ci de trecerea la un alt nivel.

IQads: Ati anuntat in conferinta: "distantele dintre lideri si cei pe care ii conduc vor deveni mult mai mici". Ce inseamna asta in mod practic? Dati-mi citeva exemple.
Roxana Dumitru & Razvan Matasel: Pentru noi prioritatea este cultura organizationala si mentinerea spiritului Leo si acest lucru nu se poate face decat printr-o politica foarte buna de gestionare a resurselor umane.
Faptul ca avem o structura cu mai multi oameni la nivelul de top management inseamna ca exista mai multe canale de comunicare intre diferitele niveluri ale organizatiei.
Acest lucru inseamna ca unui angajat ii este mai usor sa comunice direct cu cei care pot sa-i rezolve problemele.

IQads: Tot in conferinta a aparut expresia: "purtatori autorizati de vis". Care ar fi decodificarea ei?
Roxana Dumitru & Razvan Matasel: Leo a fost si va ramane despre un anumit tip de spirit, despre oameni care cred intr-un vis si pun suflet ca acest vis sa fie atins.

IQads: Ce planuri aveti pentru Leo in continuare?
Roxana Dumitru & Razvan Matasel: Sa punem la punct campaniile la care lucram astfel incat pe 22 decembrie cand luam traditionala vacanta de doua saptamani de Craciun sa putem sa ne si bucuram de ea. Pentru ca meritam.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Companii

Festivaluri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related