To start-up or not to start-up?

Mi-ar fi placut sa gasesc undeva randurile pe care le-am scris aici in urma cu ceva timp, atunci cand mi-am pornit propria afacere. Macar pentru a sti ca nu sunt singurul care se confrunta cu asemenea dileme si pentru a ma simti cumva apropiat de cel care le-a scris. Citeste totul cu degajare, caci nu e vorba de porunci, reguli sau indicatii. Retine ce ti se potriveste, treci cu vederea ceea ce ti se pare in plus. La urma-urmei, fiecare afacere are particularitatile ei si trebuie inteleasa ca atare.

1. fii pregatit sa auzi "sunteti prea mici!", "puteti voi sa faceti asta?"; si fii gata sa explici ca a fi mic inseamna in primul rand mobilitate, rapiditate in executie, eliminarea filtrelor inutile, apropiere mai mare de cont si o relatie mai buna

2. invata sa savurezi fiecare victorie, fie ca-i vorba de aprobarea unei etichete, a unui logo sau a unui direct mail; caci, fii sigur, toate acestea inseamna intr-o campanie de comunicare la fel de mult ca un spot TV

3. nu te mai gandi la vechii prietenii, caci multi dintre ei nu-ti vor mai raspunde la telefon, speriati ca vrei ceva de la ei; fii pregatit sa-ti faci prieteni noi, caci e un business care traieste prin relatii

4. lucreaza pentru oricine care are ceva de facut, atata timp cat iti respecta munca, caci in aceasta faza portofoliul e mai important decat orice; nu gandi in termeni de "clienti mici/ clienti mari", caci ceea ce exista cu adevarat sunt doar ideile mici si mari

5. fii cinstit cu toata lumea si in primul rand cu tine insuti; fa ceea ce stii mai bine sa faci si lasa pe altii sa faca ceea ce stiu ei mai bine sa faca; recunoaste-ti limitele si toata lumea iti va recunoaste meritele

7. nu-ti fie teama de competitite - fiecare "meci" iti da ocazia sa experimentezi lucruri noi si sa te cunosti mai bine

8. invata sa respecti oamenii, fie ca este vorba de echipa ta, de clienti si chiar de tine - ti-ai facut propria firma din cauza ca nu erai multumit de cum mergeau lucrurile inainte, asa ca ai grija sa nu faci aceleasi greseli pe care le-au facut altii cu tine

9. redescopera bucuria de a face chestii marunte; nu stramba din nas cand ti se spune ca nu prea sunt bani, caci atunci cand vei avea mai mult timp si mai multa energie pentru a te gandi, vei descoperi ca nu intotdeauna ideile mari presupun bugete pe masura

10. distreaza-te; fii degajat; razi de cate ori ai ocazia; tuturor le va face placere sa lucreze cu cineva care stie sa zambeasca indiferent de imprejurari

Sfaturile de mai sus vin din partea cuiva care a pus acum un an bazele unei agentii de publicitate. Firma si-a inceput activitatea cu 2 conturi si lucreaza in acest moment pentru un numar de 6 clienti locali si multinationali, insumand pentru anul ce tocmai s-a incheiat o cifra de afaceri de aproape 500.000 euro (sau poate 0,5 mil. euro, daca suna mai bine).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune


Comentarii

Catalin Floroiu
acum 17 ani
Silviu:

Excelent eseu, scurt, sec si la subiect fara mult "mambo-jumbo".

10 "porunci" de bun simt nu numai pentru advertising, dar in orice inceput din orice alt domeniu.

Felicitari.

Catalin Floroiu

Aviatia.ro

Toronto/Canada

ruxandra ionica
acum 17 ani
multumesc


Branded