Reclame fara printip

Dorel, Loganul care trece pe rosu, "stravechea" bautura Alexandrion si detergentii "net superiori celor obisnuiti" pun sub semnul intrebarii moralitatea reclamelor de la noi.

Masinile trec pe rosu, Dorel primeste cu stoicism bobirnacele colegilor, iar produsele de igiena se intrec in superlative fara acoperire. Piata romaneasca de consum a devenit atit de inghesuita, incit, din dorinta de a produce reclame cit mai percutante, publicitarii ajung uneori sa lase deontologia la usa studioului de filmare. "Traind intr-o epoca in care socul vizual ne capteaza 24 din 24 de ore, realizatorii de publicitate ajung uneori sa apeleze la metode neortodoxe, pentru a reusi sa ne convinga in cele 20-30 de secunde de calitatea produsului lor", afirma Attila Gasparik, vicepresedintele Consiliului National al Audiovizualului (CNA). De exemplu, clipul pentru bauturile alcoolice Alexandrion vorbeste despre "licoarea nascuta din vin si foc" in Grecia, locul unde zeii si oamenii au o "intelegere straveche". Or, "acest mesaj induce in eroare in legatura cu tehnologia de fabricare a produsului, care nu este nicidecum atit de veche precum se sugereaza", observa Marian Zlotea, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related