BestAds premiaza cele mai bune reclame din 2006

A treia editie BestAds, primul festival online de publicitate, a ajuns la final. Peste 6000 de voturi au fost exprimate de cel mai mare juriu al unui festival de publicitate. Pasionatii de reclame au putut sa-si exprime preferintele intre 19 februarie si 13 martie pe BestAds.ro, tot ei fiind implicati si in etapa de nominalizari care a precedat adevarata batalie.

Ana Militaru, din partea IQads, trage linie si anunta: "Verdictul e gata. Au studiat cazurile, au ascultat martorii, au analizat dovezile si apoi, ridicand mana lor atotputernica, au lasat-o sa cada necrutatoare asupra mouse-ului de judecator proiectat de Coliban special pentru aceasta ocazie. S-a auzit acel zgomot care ii inspaimanta pe publicitari in fiecare an, in preajma BestAds: CLICK. And the survivors are…"

Cel mai bun spot TV
Kandia - Topirea | agentie: McCann-Erickson
Zaraza - Revista | agentie: NextCap

Cele doua spoturi au condus, pe rand, categoria, pentru ca in ultima zi de vot sa ajunga la egalitate, cu cate 33% din totalul numarului de voturi. Muzeul Taranului Roman cu Forum si Chat, MTV cu Teava si Altex - Cuscrii au impartit celelate procente, aflandu-se toate la o distanta considerabila.

Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director, McCann Erickson, a declarat: "Ma bucur foarte mult ca spotul Kandia si-a reconfirmat popularitatea, si le felicit in special pe Craita Coman, Raluca Negoita si Dana Constantin, care au muncit enorm la acest proiect. E inca o dovada pentru noi si pentru Kandia-Excelent ca am reusit sa cream un brand de succes pe termen lung - lucru ceva mai rar pe piata romaneasca. Ii felicit si pe cei de la CAP, Zaraza e o campanie care imi place foarte mult chiar ca simplu om".

"Cred ca in lipsa brand managerului Florian Radu si a directorului de marketing Radu Morar, campania asta (n.r. Zaraza) nu ar fi iesit niciodata, pentru ca in Romania oamenii nu stiu ce inseamna ironia, sarcasmul si, semn al superficialitatii si al combinatiei de complexe de superioritate si inferioritate, habar nu au sa rada de ei insisi", a declarat Raluca Feher, copywriter CAP.

Cel mai bun print
Itsy Bitsy - Apara inocenta copilului tau | agentie: GMP

Dupa ce in prima faza Itsy Bitsy a avut un adversar puternic in Guerrilla - Painea, radioul copiilor s-a distantat in ultimele zile, insumand 37% din voturi. Maggi cu Muntele Rushmore si Nasa, MTV cu Eminem si Playstation 2 - 3 Deaths nu au pus probleme invingatorului.

"Suntem fericiti ca Itsy Bitsy a primit aprecierea unui juriu atat de numeros si atat de critic - publicul IQads. Titlul castigat la BestAds este o recunoastere a meritelor acestei campanii facute cu suflet pentru un brand creat si construit din suflet. Campania Itsy Bitsy nu a facut decat sa transpuna intr-un vizual surprinzator crezul si misiunea cu care s-a nascut Itsy Bitsy - sa ajute parintii sa isi creasca sanatos si frumos copiii", a declarat Ramona Sima, Group Account Director GMP.

Cel mai bun spot radio
IQads - Love | agentie: McCann-Erickson

Categoria de spoturi radio a fost mai disputata decat celelalte. Ford Focus - Amintire din vacanta si ADfel - Detergentul au concurat serios spotul castigator. Cele doua spoturi Maggi intrate si ele in etapa de votare - Churchill si Marilyn - nu au facut mare impresie in fata celor 6000 de membri ai juriului, desi au un background plin de lauda.

"Se pare ca pe radio am facut ceva progrese, avand in vedere cate premii a luat si spotul "Churchill" pentru Maggi. Felicitari Adelei Dan pentru perseverenta cu care si-a sustinut ideea si multumim IQads pentru incredere", a spus Alexandru Dumitrescu.

Cea mai buna campanie din 2006
Zaraza | agentie: NextCap

Zaraza nu a avut un concurent serios la titlul BestAds de cea mai buna campanie a lui 2006. Cu 42% din numarul total de voturi, s-a plasat la o distanta considerabila de Cosmote, Vodafone, Gabriel Resouces.Rosia Montana, Orange si Muzeul Taranului Roman.

Raluca Feher a fost de acord sa ne spuna o frantura din povestea a ceea ce a insemnat munca din spatele campaniei: "Campania Zaraza - Respect a aparut la insistentele directorului de marketing Murfatlar Romania, Radu Morar, care a vrut ceva pentru tatal lui din Agnita, pe care toate mesajele publicitare de pana atunci pareau sa-l evite. Desi nu-l cunosc pe tatal lui Radu Morar, l-am incadrat in grupul de profesori frustrati din care face parte fratele meu, alaturi de restul romanilor enervati de prostia zgomotoasa si fudula promovata de media ca singur model de viata. Sper ca tatal lui Radu Morar a apreciat mesajul campaniei in ciuda faptului ca sunt sigura ca nu a votat pentru ea la BestAds".

Cea mai buna coloana sonora pentru un spot TV
Kandia - Topirea | agentie: McCann-Erickson

Shivaree cu al sau "Good Night Moon" a convins cei 6000 de membri ai juriului sa mai acorde un premiu spotului Topirea realizat de McCann-Erickson pentru Kandia. Cu 42% din voturi, Topirea a surclasat la mare distanta celelalte nominalizari: Dorna - Pajistea, Fabrikultura, Ursus - Excelenta, Vodafone - Disco si The Town Square.

BestAds a fost creat pentru a reuni preferintele pasionatilor de publicitate, fiind astfel cel mai democratic festival al domeniului, atat din punctul de vedere al liberei opinii, cat si al criteriilor dupa care sunt evaluate acestea.

BestAds este un eveniment IQads, sustinut de Grupul Realitatea.Catavencu prin Academia Catavencu, Cotidianul, 24FUN, Radio Guerrilla si Realitatea TV; si de HotNews.ro, OOPS Media, Elevate, Clubbing Mag, Oblique TV Magazin, Neogen, MTV Romania, Mihai Coliban, Reload Film si Yama Studios.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related