"Cred ca sunt copilul industriei"

Interviu cu Mihnea Miculescu, presedintele interimar al IAA Young Professionals Romania

A ajuns, in nici un an de activitate in industrie, presedintele interimar al IAA Young Professionals Romania. Desi are numai 20 de ani, Mihnea Miculescu, Junior PR Executive la McCann Erickson, isi expune planurile pe termen mediu si lung in industria publicitara.

IQads: Cum ai ajuns sa lucrezi la McCann Erickson la 19 ani?
Mihnea Miculescu: La McCann am ajuns din intamplare, era acel program Next Generation, era un program pilot, orientat catre Client Service, asa a fost comunicat, s-au inscris vreo 400 de oameni, din care au fost selectati pentru interviu vreo 60, am ramas 12, care au participat pentru trei saptamani training-uri - in prima parte a zilei - dupa care am fost distribuiti unui senior, care iti arata cam cum se face intr-adevar treaba.

IQads: De tine cine s-a ocupat?
Mihnea Miculescu: De mine au avut grija mai multi. Am fost, la un moment dat, copilul tuturor. Am lucrat, la inceput, pe mai multe conturi, bineinteles pe chestii mai marunte. Dupa cele trei saptamani de training, am ramas opt, cred eu, pe niste criterii ca rezistenta si competitivitate. Spre surprinderea mea, nu m-au pastrat pe Client Service, m-au mutat pe Corporate PR, pentru c-au identificat ei cum c-as da semne bune in directia asta. Imi place sa cred c-au avut dreptate. Asa am ramas sa lucrez cu Adela Nicoara, la inceputul lui decembrie anul trecut.

IQads: Cum e sa fii copilul agentiei?
Mihnea Miculescu: Copilul agentiei? Cred ca sunt copilul industriei. Stiu cazuri de oameni care lucreaza de la 19 ani, la Leo Burnett, dar pe creatie. Pe PR Corporate, nu mai stiu oameni care sa lucreze full-time de la varsta asta. N-o iau ca pe un dezavantaj. Lucrez de la 20 de ani in industria asta, iar daca o sa mai exist si peste trei ani in acelasi domeniu, inseamna ca am facut o treaba buna.

IQads: Cand ai inceput sa comunici?
Mihnea Miculescu: Am inceput usor, cu proceduri interne, cu date despre campanii. Trebuia sa dovedesc putere analitica pentru a ma putea expune. Imi place sa fac pasi calculati in ceea ce comunic despre agentie si sa prevad eventualele greseli care-ar putea aparea. La nivel de PR sunt foarte multe lucruri de facut si demarez deja niste proiecte la McCann.

IQads: Ce gen de proiecte?
Mihnea Miculescu: Toata partea asta de web 2.0, PR 2.0, uzul 'social media' este din ce in ce mai in voga, in afara. Sunt foarte multe lucruri de dezvoltat la nivelul PR-ului in Romania. Uite, ca sa-ti faci o idee, Londra are mai multe agentii de Tech PR decat toate agentiile de PR din Romania. Inteleg, e la un total alt nivel industria, dar trebuie sa ne miscam mai repede acum. Au venit baietii aia la Idea Forum, in special Ian si Faris, care spuneau ca Romania este cu cel putin trei ani in urma cu chestia asta. Exista o diferenta intre generatia 20 de ani si cea incepand de la 30 si peste. Noi am crescut cu chestia asta si trebuie sa stim, cum spunea John Griffiths la Scoala IAA, cum sa folosim internetul. Adica unii il iau ca pe o sursa sigura de informatie. Foarte mult research a inceput sa se faca pe internet, ceea ce nu e intotdeauna cea mai profunda sursa. Eu vreau sa profit de tot ce inseamna Consumer Generated Content, citeam saptamana trecuta un post referitor la un articol din New York Times care spunea in titlu "Advertising analyses context, PR influences content" - foarte bine spus. Avand in vedere evolutia pietei de advertising, imi place sa cred ca urmam aceeasi directie, bineinteles, cu decalajul de timp existent.

IQads: De ce te-ai inscris la Young Professionals?
Mihnea Miculescu: Procedura e standard. Am venit cu niste propuneri, cum am vrea sa schimbam noi industria, iar pe 1 august ne-am intalnit cu bordul IAA (Felix Tataru, Victor Dobre si Dan Petre) si am facut alegerile. Dintre candidati, ar fi fost si Bogdan Gavrila, care este pe comunicare publica, dar, din punctul de vedere al faptului ca eram cel mai din industrie, interactionand foarte mult cu tot ce inseamna publicitate, cred ca pot actiona in interesul tinerilor din advertising, macar in cele sase luni de interimat.

IQads: Ce crezi tu ca e de facut pentru tinerii din industrie?
Mihnea Miculescu: Sunt foarte multe lucruri de facut, lucruri pe care nu le poti face din interiorul agentiei, pentru ca se poate intelege gresit. E chestia asta cu comunitatea si cu sprijinul pe care ti-l ofera industria care, din pacate, nu exista la noi. De exemplu, cand am intrat eu in McCann, am fost ajutat si ghidat, dar nu am simtit asta din partea oamenilor din industrie, nu exista o comunitate inchegata - fara a face nici un fel de discriminare. Cred ca este foarte util pentru noi sa existe un grup al tinerilor profesionisti care sa interactioneze cu industria.

IQads: Care e scopul Young Professionals?
Mihnea Miculescu: Vrem sa fim acei tineri reprezentativi care sa reuseasca sa aduca tanara generatie de oameni din marcomm la un grad de comunicare mai mare, care sa demareze proiecte si care vor munci ca aceasta organizatie sa devina una cu un cuvant de spus in industrie.

IQads: Sunteti a 13-a filiala a Young Professionals din lume. Exista diferente intre criteriile de admitere, avand in vedere ca in Romania oamenii intra in industrie mult mai devreme?
Mihnea Miculescu: Din cate stiu, se aplica aceleasi criterii, 25 de ani maxim ca sa te alaturi, poti sta maxim cinci ani. Dar, si aici e discutabil, pentru ca, de exemplu, Felix (n.a. Felix Tataru, presedintele IAA Romania) este cel mai tanar presedinte de chapter IAA, si totusi suntem cei mai activi din lume. Referitor la Young Professionals, lucrurile stau diferit, pentru ca in afara - ma refer la tarile cu o istorie in publicitate - Young Professionals inseamna oameni cu cel putin cinci ani de experienta, e altceva. Noi suntem o industrie in formare, avem 15 ani de experienta, in 1991 a fost facut Clip Advertising, in '92 aparea Graffiti, nu avem 20 de ani. Nu ai cum sa ai juniori la nivelul ala. Oamenii din afara, care activeaza in industrie - un presedinte IAA, sa spunem - au in jur de 60 de ani, peste 30 de ani de experienta in domeniu. La noi nu se poate vorbi despre asta. Un 'young professional' la noi este cineva care activeaza in industrie de un an, minim sase luni. Dar, din moment ce esti acolo si faci treaba, nu vad de ce ar trebui sa ne fixam pe ideea asta. Am vazut, intamplator, CV-ul presedintelui IAA Young Professionals din New York - are opt ani de experienta, are experienta unui top senior de la noi.

IQads: Si cam in cat timp crezi ca se poate recupera diferenta asta de nivele, cel putin la nivel de 'young professionals'?
Mihnea Miculescu: Nu stiu daca sunt cele mai bune predictiile de genul asta. Noi ne miscam mai repede si pentru ca avem posibilitatea sa ne integram in industrie mult mai repede. Cred ca generatia noastra e mult mai eficienta si avem posibilitatea sa recuperam, in cativa ani, decalajul existent.

IQads: Ce v-ati programat ca proiecte pentru urmatoarele sase luni?
Mihnea Miculescu: In primul rand, avem un proiect de cercetare care are ca scop stabilirea prioritatilor IAA Young Professionals. Trebuie sa identificam nevoiele tinerilor din industrie, pentru a sti cum sa ne adresam, cum sa-i facem sa fie interesati de organizatie. Avem nevoie de aportul oamenilor care sunt importanti pentru advertising-ul romanesc, care ne pot ajuta in acest demers. Pentru moment, suntem 17 membri in IAA Young Professionals - sunt reprezentate agentii ca Leo Burnett, McCann Erickson, GMP si Graffiti, dar si companii precum Coca-Cola si Ursus Breweries sau presa, ca IQads si IAA. Sper ca pana la sfarsitul interimatului sa reusim sa marim comunitatea, prin proiectele de promovare a tinerelor talente pe care le vom demara. Ne vom integra, bineinteles, si in proiectele IAA, cum ar fi Summitul European si Scoala IAA. Oricum, ne-am propus sa facem pasi marunti, sa ne dezvoltam treptat si sa profitam cat mai mult de experienta seniorilor care ne indruma.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related