Cosmote are un nou instrument de comunicare: revista proprie

Cosmote a lansat de curand revista I.C., dupa cum spun reprezentantii companiei, o noua modalitate de a ajunge la tinerii din target, integrata in strategia de comunicare pe termen lung a companiei. Tereza Valcan, Corporate Affairs Manager Cosmote, a dezvaluit pentru IQads toate detaliile legate de acest nou instrument de comunicare, precum si cateva aspecte legate de noua pozitionare a companiei.

IQads: Care au fost motivele pentru care ati lansat revista IC?
Tereza Valcan: Tinerii sunt un public exigent si a carui atentie nu este usor de captat prin mediile traditionale de comunicare, care se adreseaza unei audiente mai largi, de aceea este util sa alegi canale destinate lor, relevante pentru ei. Revista I.C. este un astfel instrument de comunicare de nisa, alcatuit in totalitate din perspectiva intereselor noii generatii, fiind oferit gratuit. In ceea ce priveste succesul acestui demers, din experientele anterioare, prin lansarea publicatiei in Grecia si Bulgaria de catre grupul Cosmote, ne asteptam ca si in Romania revista sa se bucure de aceeasi primire entuziasta in randul publicului tinta - care se incadreaza in principal intre 18 si 30 de ani.

IQads: Nu ar fi mai simplu sa comunici online cu tinerii acum?
Tereza Valcan: Online-ul este, desigur, unul din canalele prin care poti sa atingi publicul tanar, dar trebuie sa subliniez ca nu este singurul. Prin modalitatea in care am gandit continutul, realizarea si distributia I.C., incluzand cafenele si restaurante populare in randul tinerilor, alaturi de reteaua magazinelor Cosmote si a partenerilor, avem certitudinea ca revista va intra in atentia acestei audiente. In ceea ce priveste canalele online, desi sunt mai usor de accesat si mult mai reduse din punct de vedere al costurilor, modul in care sunt receptate, distributia lor propriu-zisa este mult mai greu de controlat si evaluat, comparativ cu mediile traditionale.

IQads: Revista face parte dintr-o strategie de comunicare a Cosmote?
Tereza Valcan: Cosmote Romania, prin pozitionarea sa ca fiind o companie deschisa, apropiata de publicurile sale, sustine prin strategia de comunicare tocmai acest mesaj care se regaseste si in slogan - "Alaturi de tine". Lansarea I.C. in Romania nu face altceva decat sa se inscrie in aceasta strategie. I.C este un produs cu valoare adaugata, oferit gratuit tinerilor, si a carui misiune este de a ne apropia de acest public, revista neavand un scop comercial.

IQads: Cine s-a ocupat de continutul revistei pentru a fi adaptata publicului roman?
Tereza Valcan: Echipa Departamentului de Marketing a Cosmote Romania supervizeaza realizarea revistei si se asigura ca articolele incluse sunt relevante pentru tinerii din Romania. I.C. este editata de agentia de publicitate McVictor&Hamilton, care deruleaza alaturi de Grupul Cosmote acest proiect si in Grecia si Bulgaria, iar din aceasta luna si in Romania.

IQads: Care a fost bugetul acestui proiect?
Tereza Valcan: Costurile de editare si publicare ale revistei sunt destul de importante, pentru ca am dorit sa producem, atat din punct de vedere al designului cat si al continutului, o publicatie de calitate. In cele 100 de pagini color (glossy) sunt incluse articole cu teme internationale si nationale. Aceasta investitie este realizata in intregime de Cosmote, I.C. fiind un proiect desfasurat la nivelul intregului grup.

IQads: Revista e sustinuta de o oferta a Cosmote pentru tineri?
Tereza Valcan: In paginile revistei sunt incluse si cateva machete cu produse si servicii Cosmote disponibile in acest moment pe piata si care sunt relevante pentru tineri. Insa, in cele 100 de pagini ale revistei, doar 6 sunt ocupate, in primul numar, de machete, pentru ca misiunea principala a publicatiei nu este de a deveni o brosura de vanzari a Cosmote, ci un mijloc de a ne apropia de publicul tanar.

IQads: In momentul in care Cosmote a trecut de la GMP la Cohn&Jansen, imaginea companiei a suferit o schimbare, totul a capatat o aroma locala. Ce semnale aveti acum, la aproape un an de la aceasta schimbare, consumatorii reactioneaza mai bine la acest tip de campanii?
Tereza Valcan: Noua pozitionare este fireasca deoarece Cosmote este o companie romaneasca, construita in baza entuziasmului, efortului si dedicarii celor peste 900 de angajati romani care contribuie la succesul companiei. La sfarsitul lunii iunie a acestui an, peste 2,2 milioane de romani au ales sa fie clientii nostri, si continuam sa avem cea mai mare rata de noi activari de pe piata, ceea ce ne indica faptul ca strategia noastra de pana acum ne duce in directia in care vrem sa ajungem. Mai mult, dupa numai un an si jumatate, notorietatea marcii Cosmote se situeaza la acelasi nivel cu cea a concurentilor sai principali, conform celor mai mai recente studii de piata efectuate. Acest lucru este evidentiat si de cresterea rapida a bazei de clienti, asa cum am mentionat mai sus.

IQads: Cu cate agentii lucreaza Cosmote in prezent?
Tereza Valcan: In toate cele 4 tari in care opereaza Grupul Cosmote, prin companiile sale, campaniile de comunicare sunt realizate cu aportul Ashley WorldGroup (http://www.ashleyworldgroup.com/). Agentia este reprezentata in Romania de catre Cohn & Jansen / Ashley & Holmes.
In ceea ce priveste revista I.C., pe acest proiect specific, Grupul Cosmote lucreaza cu agentia McVictor&Hamilton, care are o experienta bogata in domeniul editorial.

IQads: Pe o scara de la 1 la 10, unde ati situa comunicarea Cosmote, comparativ cu ceilalti concurenti majori de telefonie mobila de pe piata din Romania?
Tereza Valcan: Cosmote este singurul operator de telefonie care desfasoara un proiect unic in Romania, asa cum este lansarea si editarea I.C. De altfel, Cosmote s-a evidentiat de-a lungul timpului printr-o comunicare directa, onesta, transparenta si directa, prezentand situatii reale din viata obisnuita cu ajutorul umorului tipic romanesc. In timp record, compania a reusit sa construiasca o marca credibila, prietenoasa, de incredere si apreciata de romani, prin eforturi continue de a oferi servicii de calitate care sunt relevante pentru nevoile consumatorilor si care au inovat sectorul comunicatiilor mobile, ducand la schimbari la nivel de piata in interesul utilizatorilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related