Pe cine sa angajezi in publicitate

Niciodata nu a fost atat de multa lume la AdBreak si culmea, niciodata nu a fost atat de liniste in sala. E imposibil sa-i intelegi pe cei care se plang ca e o criza de oameni in publicitate. Ei sunt acolo si tropaie la usa, numai ca nu stiu cum se face ca nu-i vede nimeni. La 19:30 nu se mai putea sta nici macar pe scara si stim cu totii cum arata scara din Music Club. A 29-a editie AdBreak, prezentata de Orange, a strans la un loc sute de tineri dorinici de angajare.

Seara a inceput cu un moment de reculegere pentru Pilu (Dan Moldovan), despre care cei straini de numele din industria publicitatii aveau sa afle nu numai ca a fost un profesionist desavarsit, ci si un om capabil sa vada samanta talentului intr-un tanar fara experienta, cum era Mihai Botarel cand l-a intalnit prima data. Am prins o idee interesanta din interventia lui Mihai si l-am rugat sa detalieze despre „criza de oameni din publicitate”. Mihai a declarat: „E o criza pentru ca piata creste si oamenii se formeaza destul de greu si tocmai de-aia cred ca seniorii industriei sau oamenii care au un pic de putere ar trebui sa isi dedice mai mult timp recrutarii de oameni, modelarii lor.” L-am mai intrebat daca e vina tinerilor ca nu stiu sa-si vanda marfa sau a directorilor de creatie, pentru ca nu stiu sa vada potentialul. Mihai a spus ca „de ambele parti se pot face imbunatatiri. Directorii de creatie sunt foarte ocupati si n-au timp sa se uite cum trebuie la fiecare tanar care le trimite ceva, dar multi nici nu au capacitatea de a vedea macar farama aia de talent pe care o au anumiti tineri si cumva sa prevada o eventuala cariera a tanarului respectiv. Ei vor lucruri sigure si de multe ori sunt foarte incantati cand tinerii vin cu lucruri conventionale si destul de plictisitoare doar pentru ca s-au prins de niste lucruri de baza si au scris un spot cap-coada corect si nu foarte bine. De aceea tind sa ii aleaga pe acestia, care pana la urma pot deveni doar profesionisti extrem de mediocri. Si asta mi se pare un mare talent pe care il gasesc la putini directori de creatie de la noi: sa vada in tanarul ala ce poate fi si nu ce e acum.”

O alta poveste de succes a fost cea a Andreei Filip, Junior New Product Development Coca-Cola HBC Romania. Celor care vor sa lucreze in departamentul de marketing al unei companii mari, Andreea Filip le-a transmis: “Trebuie doar sa vrea, sa-si doreasca sa ajunga acolo si trebuie sa se informeze foarte mult, sa aiba contacte din marketing, din companiile mari. Sunt multe programe de traineeship in aceste companii, pentru ca au inteles nevoia de a recruta oameni tineri care isi doresc sa faca multe si stiu foarte bine ca vor pune multa pasiune in ceea ce vor face, pentru ca sunt cu mintea curata si vor veni cu valoare adaugata la ceea ce vor face. Si sa nu uite tinerii aceia ca atunci cand vor ajunge in companiile acelea mari trebuie sa nu uite ce vor sa faca, ce si-au propus sa faca, pentru ca de multe ori, in companiile mari te lasi luat de val si te lasi asimilat organizatiei si nu e neaparat cea mai buna cale de a ajunge acolo unde ti-ai dorit sa ajungi.”

O intamplare fericita a facut ca unul dintre cei 3 tineri invitati sa fie si presedintele IAA Young Professionals, asociatie care a fost co-organizator la aceasta editie de AdBreak. Este vorba de Mihnea Miculescu, Junior PR Executive McCann Erickson, care a fost angajat anul trecut, cand atingea onorabila varsta de 19 ani, in urma unui program de recrutare care se numeste Next Generation. Fiecare dintre cei 3 tineri a avut parte de cate o surpriza: filmuletul in care ei isi povesteau debutul in cariera a fost completat de cateva declaratii ale colegilor de serviciu. Aveti pe blogul IQads filmuletele (Andreea , Mihai, Mihnea), in care va puteti bucura de un moment semnat Tugu, pe care ne gandim serios sa-l invitam sa faca stand-down comedy la AdBreak. Dupa ce Mihnea ne-a spus povestea lui de angajare, a trecut la rolul 2 si a fost acompaniat de Dan Petre in istorisirea proiectelor IAA Young Professionals pentru anul viitor. Mihnea a avut un mesaj pentru tinerii aspiranti, pentru ca intrebarile celor din sala nu au fost la nivelul asteptarilor lui: „Folosesc Facebook, LinkedIn, Pownce, Orkut, Twitter, Dopplr, Flickr, Yahoo! Messenger, AOL Instant Messenger, Google Talk si Skype. Tin vreo doua bloguri si citesc zilnic sute de feed-uri. Oare de ce? Daca acum multi ani de zile nu prea aveai de unde sa afli care e treaba cu publicitatea si cu ce se mananca, acum nu prea mai ai scuze. Anul trecut s-au strans 161 miliarde de gigabiti de user-generated content, din care cred ca se poate repera o cantitate decenta de know- how folositor si de calitate. Sfatul meu pentru oricine aspira la aceasta industrie e sa bage in seama odata aceste resurse.”

Partea a doua a serii a fost dedicata unor interviuri de angajare, pe care le-au tinut Mihai Barsan, Crenguta Rosu si Lucian Georgescu, fiecare pentru aspiranti la o slujba in domeniul lui: marketing, PR, respectiv advertising. Mihai Barsan s-a comportat ca un profesionist si nu si-a iesit prea mult din rol. Crenguta ne-a dovedit inca o data ca PR-ul poate fi creativ, cand a propus sa schimbe putin formatul si sa se opreasca din cand in cand pentru a comenta prestatia tinerei pe care o intervieva. La fiecare „stop cadru”, Crenguta le adresa mai intai o intrebare celor din sala si apoi completa sau corecta raspunsurile, astfel incat ei sa inteleaga mai bine cum e indicat sa te comporti la un interviu de angajare. Pentru advertising au fost cele mai multe inscrieri. Lucian Georgescu a ales mai multe nume, i-a invitat pe scena si dupa catea raspunsuri, s-a simtit dator sa-i lamureasca despre cum arata lumea reala a publicitatii si cat de departe e de imaginea pe care o au ei acum. Un sfat pentru cei tineri: „Sa nu fiti obsedati de reusita, obsesia reusitei inseamna moarte”. Puteti asculta podcastul cu AdBreakul aici.

AdBreak este un eveniment IQads, prezentat de Orange, sustinut de HotNews.ro, Studio 88 si de Grupul de Presa Realitatea.Catavencu, prin Academia Catavencu, Radio Guerrilla, Cotidianul, Money Express, Business Standard si 24-FUN.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune


Comentarii

Matei Nanu
acum 16 ani
Criza de oameni din publicitate! Goange!

"Anul trecut s-au strans 161 miliarde de gigabiti de user-generated content, din care cred ca se poate repera o cantitate decenta de know- how folositor si de calitate. Sfatul meu pentru oricine aspira la aceasta industrie e sa bage in seama odata aceste resurse."

Foarte adevarat! (pont ptr copywriter http://www.kuraoka.com/how-to-become-an-advertising-copywriter.html)

Aceste resurse nu te recomanda pentru un interviu. E bibliografie!

Vorbiti mai bine de portofoliu, de cum ajungi sa castigi increderea angajatorilor. In fine!

Multumim pentru oportunitate.

Un targ al joburilor in publicitate, ar fi o solutie mai practica.

Madalina Codreanu
acum 16 ani
Ok. Foarte frumos! Super! Dar cine imi explica si mie de ce tre sa ma mut la Bucuresti ca sa fac publicitate? In curind nu mai incapeti in Marea Capitala si deja va calcati de bataturi. Cind vor mai vedea marii profesionisti si dincolo de placutele care anunta ca ai iesit din oras? Curaj, ca nu e bau-bau mai incolo....
Andreia Beltic
acum 16 ani
ci conteaza calitatea.

daca ati fost vreodata pusi in situatia sa angajati un art director sau un account manager, care sa aiba si minim 2 ani experienta intr-o agentie de publicitate, veti vedea ca este extrem de greu sa gasiti oameni interesati care sa vina la interviu macar. Oamenii cu adevarat valorosi sunt bine impamanteniti in agentia unde lucreaza, sau ar pleca altundeva numai pe un pachet salarial mai mult decat generos... acei oameni care stateau la usa, stateau bine ...

smoke alot
acum 16 ani

pai e intr-adevar o mare criza de oameni in publicitate... mai exact de directori de creatie si de manageri competenti : )

procesul de recrutare decurge cam asa: sun 6 prieteni si intreb "auzi, stii vreaun art, ca am nevoie de un art" si aia 6 zic ca nu stiu pe nimeni... CD-ul concluzioneaza "incredibil, frate... nu reusesc sa gasesc un art... e super criza de oameni"

dup-aia pun un anunt pe iqads si primesc 100 de mailuri dar le e foarte lene sa il caute pe ala care il cauta, intre 100. asa ca il iau pe unu care a facut o glumitza haioasa pe mail, parandu-li-se ca-i asta-i o dovada incontestabila ca omul are super talent de publicitar

Arctos Ursu
acum 16 ani
...saracu'!" Să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic!"... il cita pe Caragiale. Mare om! Caini latra, ursul merge! Numa' vorbe de duh stia bietul Batu! Sunteti geniali! V'am pupat.

Poate apare un Adclub! E chiar jenant sa mergi intr'un music club unde se falseaza. Ma bag la barlog!Adios muchachos



Branded


Related