Unele reclame sunt mai albe decat celelalte

In timp ce in Romania toata lumea incearca sa fie din ce in ce mai corecta politic, sa investeasca bani si creativitate in campanii sociale impotriva discriminarii, desi la nivel profund mai suferim de cateva “rasisme”, marile companii se mai folosesc inca de stereotipii rasiste pentru a-si promova produsele. Strategia nu e deloc rea, daca ne gandim la capitalul de imagine – fie el si unul negativ – pe care il acapareaza prin acest tip de promovare.

Cliseele rasiste au ajutat mai mult de un secol la promovarea anumitor produse, mai ales datorita faptului ca pot fi inserate in constiinta publicului prin folosirea culturii populare sau, si mai bine, a mass-media.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Festivaluri

Sectiune


Comentarii

Dan Anicescu
acum 16 ani
Nu cred ca imaginea Sony are ceva rasial in ea. Mai degraba evoca vesnica lupta dintre bine si rau. Vezi tu, inca nu s-a scris povestea Neagra ca Zapada iar miresele - indiferent ca sunt albe, negre, rosii sau galbene - prefera in imensa lor majoritate culoarea alba pentru rochie. Albul este asociat - cel putin in cultura noastra - cu puritatea, cu binele, cu cel drept. Si aici nu este vorba de culoarea pielii - doar in acest caz ar fi un aspect rasial - ci mai degraba cu valorile sufletesti ale personajului : alb - bun; negru-rau. In mai toate legendele si povestile culturii europene gasesti cavaleri buni si drepti imbracati in alb, calarind cai albi etc. si dusmanii lor ( atentie, tot albi la culoarea pielii ) imbracati in negru si facand fapte rele. Si aceste povesti provin dintr-o perioada in care compozitia rasiala a unui popor era extrem de omogena si in care informatiile circulau cu viteza....anilor. Daca mergeai in regatul suedez acum 700 de ani si le spuneai oamenilor ca exista si oameni de culoare neagra, te alungau cu pietre din sat, deoarece te credeau nebun sau reprezentantul satanei. Ei, cu toate acestea, personajele negative din nenumaratele saga scandinave erau fie cu parul negru ( uneori si rosu inchis simbolizand cruzimea si dorinta varsarii de sange ) fie imbracati in negru. Si va rog sa ma credeti, nu era nici o discriminare. Pur si simplu negrul este asociat cu pamantul iar crestinii considerau ca regatul satanei, iadul, se afla sub pamant, contrar regatului dumnezeiesc aflat in ceruri.

Poate ar fi mai bine sa ne calmam si s-o lasam mai moale cu discriminarea, ca la un moment dat ar trebui sa ne facem cu totii schimabre de sex din dorinta de a nu leza in nici un fel sexul opus.

Sebastian-stelian Andreica
acum 16 ani
De cand albul este considerata culoarea "oficiala" a pielii unei parti din rasa umana s-a pornit scandalul.

De fapt suntem rozalii, rosii, verzui, galbui (hepatici), gri, chiar negrii (magenta) cand ne enervam.

Alte rase sunt mai stabile in culoarea pielii!

A se vedea spoturile (excelente) prezentate la aceasta categorie.

Romanu

Florin Gheorghe
acum 16 ani
Incredibil! M-am saturat de tot felul de paranoici care acuza de rasis cand vad doua culori care contrasteaza. Populatia globului devine tot mai cretina, nu mai poti folosi metafore intr-o campanie, fiindca lumea e prea idioata sa le inteleaga. Daca vrei sa faci o campanie care sa reuseasca trebuie sa-i transmiti mesajul foarte scurt, foarte clar, astfel incat sa nu existe alta interpretare.


Branded


Related