Se deschide, se inchide si cand oboseste, o ia de la capat

ArgueAds: Ana Militaru vs. Florin Dumitrescu

Ana: Hai sa vorbim despre o campanie intens discutata de curand pe IQads: campania de lansare QFort, brandul de ferestre termoizolante. Nici n-a aparut bine stirea, ca au si navalit baietii cu stampila "ce porcarie!" si cu recomandari calduroase pentru clientul care a aprobat asa ceva, semn ca sigur are probleme cu capul. Motivul invocat: de dragul unei publicitati mai bune. Hai sa vedem totusi cat de nepotrivita e campania asta si daca nu cumva suntem penibili cand tinem mortis ca publicitatea sa fie spectaculoasa conform standardelor noastre de navigatori pe site-uri de festivaluri de creatie si nu numai.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Campanii

Sectiune


Comentarii

adrian lupu
acum 15 ani
"Stimuleaza anumiti centri ai atentiei".
Liviu David
acum 15 ani
http://www.iqads.ro/ad_13912

http://www.iqads.ro/ad_13913

Ana Militaru
acum 15 ani
whoai, dar aveti si pentru tineret? DJ Project? Foarte frumos. ma duc sa-i intreb pe baieti ce cred despre asta pe forum, ca sigur e gresita alegerea. Pe forum totul pare gresit, nu stiu de ce.
cristian cristian
acum 15 ani
mi-e rusine de rusinea ta... nu stiu daca ai trait vreodata asa ceva...

cel mai grav insa, este ca esti mandru de campania asta :((((

Ana Militaru
acum 15 ani
in locul tau, si mie mi-ar fi rusine sa fiu atat de nesimtit. asa ca esti ok, bravo.
ookkklll ooollljjj
acum 15 ani
Mama ce imi place cum scrieti. Dar parca intrati cateodata atat de mult si de departe in text incat ma pierd.

Oricum mi se pare tare sa vorbim atat de mult despre Qfort. Fereastra e un produs ce pana acum nu a avut RECLAMA in calupul romanesc. Baietii puteau sa aiba orice alta abordare iesita din comunul, banalul si plictisul unui adbrek.

"Este cazul clasic de repetitie mnemonica, de predat la scoala de copywriteri." -- exista o scoalal de copywriteri care preda asa ceva???

smaranda b
acum 15 ani
campania este impecabila
mircea paunescu
acum 15 ani
stiti ce ar fi misto ? spoturile astea sa nu intre in pauza de stiri ci sa fie bagate in playlist.

super idee ai avut Liviu cu campania asta. vorba lui moisescu "ma inclin!"

Cristina Gherman
acum 15 ani
reclama enervanta ...atrage atentia ......

am bagat la cap numele produsului ........

astia ...."nu se pricep la reclame" ......dar sunt rezistente ferestrele .

momentan am niste ferestre cu rame rehau care dupa 3 ani deja au defectiuni .

intentionez sa ma mut ...... ma voi interesa de geamurile astea cu reclama enervanta sa vad ce-i de capu lor ( in caz ca voi avea nevoie pt noua casa)

cam asta mi s-a inregistrat pe creier dpdv al unui consumator.

Florin Gheorghe
acum 15 ani
Mama, voi nu constientizati ca sustineti campania asta cu niste argumente care pot sa cada mai usor decat cad piesele de domino la o simpla atingere.

Deci hai sa vedem:

- In prima faza, nu pot sa am incredere in parerile voastre deoarece rareori criticati o campanie. Activand in aceeasi industrie nici nu ma mir, trebuie sa ramaneti prieteni cu toata lumea, astfel o sa gasiti cat mai multe porti deschise pe viitor. Deci va acuz de subiectivism.

- Vorbiti cu atata pasiune de numele Next si Qfort, incat par asa sexy, parca vorbiti despre doua marci de lenjerie intima, iar, practic, analiza asta s-a transformat intr-un demers BTL de promovare.

- Completati cu atata eleganta gandirea simplista a celor de la Next in ceea ce priveste campania asta, incat cred ca ar fi o miscare geniala pentru ei daca v-ar coopta ca si agenti de PR.

- Apoi, spunand ca poti deveni penibil daca sustii ca vrei sa vezi campanii spectaculoase!? Devii aberant. Imi aduc aminte de ce a spus unul dintre geniile marketingului mondial: „Oricine sau orice creaza ceva aproape de banal, este o idee proasta.” Iar idea celor de la Next este o idee banala si aproape nemuncita. Asta si datorita unui brief prost scris sau poate chiar inexistent.

- Mai spectaculoasa decat majoritatea campaniilor romanesti, spuneti voi? Care ar fi alea? Si care sunt argumentele cu care sustineti voi ca spoturile astea sunt spectaculoase, fiindca, mai sus Ana a spus a facut o afirmatie care te contrazice, Florin. De ce crezi ca e bine sa ne raportam la lucruri mai proaste, cand noi ar trebui sa muncim pentru a deveni mai buni?

- Unul dintre principalele voastre argumente este muzica. Atat!? Daca as lua un cersetor de pe strada, l-as spala, l-as imbraca si l-as pune sa asculte muzica clasica, fara sa fi avut habar de conditia lui as putea afirma ca este un intelectual. Dar, ca si in cazul lui, si in cazul spoturilor, este vorba despre proiectarea unei imagini fara substanta.

Florin Gheorghe
acum 15 ani
- Altceva, cand spui ca singurul beneficiu pe care ti-l aduce fereastra e faptul ca se deschide si se inchide, e oarecum penibil. Si asta provine din lipsa de informare. Doua beneficii reale o sa enumar: izolare fono-termoizolanta. Principalul atuu invocat de producatori in „lupta” contra ferestrelor clasice. Toata lumea spune asta, poti sa treci prin oricate magazine de specialitate vrei. Apoi, cu aceeasi lipsa de documentare deveniti ironici. Ana, ca sa iti demonstrez, iti dau un link de pe site-ul Saint Gobain, unul dintre cei mai mari producatori de sticla termoizolanta. O sa descoperi ca sticla se poate curata si singura: http://www.saint-gobain-glass.com/rov2/b2c/default.asp?nav1=st&nav2=glossaire

- Florin, hai sa fim seriosi, cred ca glumesti. Spturile de afara sunt simple si de impact fiindca se lucreaza la ele. Uite, de exemplu: Honda Accord – Jump, spot vizionabil si pe site. Are la baza o idee simpla, dar este lucrata frumos. Cum ar suna o reclama la Cris-Tim dupa o idee de Next! Mezelurile Cris-Tim, facute sa iti tina de foame, tina de foame, tina de foame! Cum ti se pare transpunerea asta. Ti-ar lasa impresia de idee muncita? Acum ma gandit-o, sunt un mare creativ! Si in definitiv, mancarea doar atata poate sa iti faca, sa iti tina de foame, ce alte atribute ar mai putea sa transmita, nu!?

- Cautati salvarea in executie? Tocmai asta am demontat mai sus. Se presupune ca ferestrele astea izoleaza fonic, atunci cum de tipa a reusit sa auda cantecul barbatului de sub geamul inchis? Poate i-o fi trimis sms inainte, daca imi permiteti sa fiu incisiv.

Florin Gheorghe
acum 15 ani
- Ana, cand spui creatie spectaculoasa, apoi vorbesti despre impactul care il au cele 3 melodii foarte cunoscute, la ce te referi? Apropo, ati observat ca va contraziceti foarte mult pe tema spectaculosului din aceste spoturi? Deci pana la urma, sunt sau nu spectaculoase? Revenind la melodii, la felul cum vorbiti despre ele, pare sa fie singurul strop de creativitate care se prelinge pe coloana vertebrala a celor 3 spoturi. Next se foloseste tocmai de familiaritatea de care se bucura melodiile pentru a specula notorietatea pe care se presupune ca o va capata brandul Qfort, in urma acestor spoturi. Daca sr folosi o alta coloana sonora, s-ar duce naibii totul, ar ramane doar repetitia aia iritanta si impertinenta.

- Penetrare simbolica!? Cred ca doar voi aveti impresia asta.

- Repetii am mai vazut, asa e, dar pot sa spun ca cea din reclama pentru salamul sasesc denota mai multa profunzime a mesajului decat cea pentru ferestrele aici de fata.

Si la sfarsit, nu exista nici un scandal, asta e doar impresia voastra, exista doar cateva discutii izolate pe forumuri de specialitate, intre oamenii pasionati si oamenii care lucreaza in domeniul publicitatii si al marketingului. Discutii care vor crea tot atat de multa notorietate brandului de ferestre, cat a foat creata branzeturilor Del la lansare, adica O.

serban simion
acum 15 ani
Tzutzu stie ce faci?

ca nu prea faci bine.

florin dumitrescu
acum 15 ani
multumesc tuturor

florin g: noi avem un pic alta abordare fata de ideea de polemica, dect ambitia de a ne darima unul pe altul. daca-mi dai voie, as incerca sa te informez si, acolo unde sintem aproape de acord, sa te completez:

1) de cele mai multe ori ana si cu mine polemizam (argue). daca ai citit, recunoaste. in ultimele doua cazuri s-a intimplat sa fim de acord. poate ca la qfort am fost influentati de "huiduielile" din galerie. eu am avut insa si o parte de critica: idem, recunoaste, daca esti fair. dar, daca zici ca ne contrazicem intre noi, sa inteleg ca nu te-am plictisit de tot. idem, am marcat in txt faptul ca ne putem contrazice cu aceleasi argumente: deci, ai prins-o! ne dorim cititori atenti ca tine.

2) incerc sa iti rasp. 2 (sau 3) in 1: iata un exemplu de spot excelent (nu numai in opinia mea), care nu ar fi (fost) aprobat in rom., tocmai pt. ca foloseste muzica intr-un mod (prea) inovativ: austrian airlines - ala cu valsul "valurile dunarii" recompus din sunete "ale confortului".

3) cind cu penetrarea simbolica: am zis clar ca e o sugestie subconstienta, deci da, e numai in mintea noastra (si a celor care interpreteaza psihanalitic). altminteri e un mesaj care nu se adreseaza "mintii", constiintei, ratiunii etc. draga florin, o sa mai dezvaluim astfel de "semnale subliminale" si din alte reclame: daca esti sceptic in privinta acestui tip de comunicare subtila, iti respect optiunea si iti doresc sincer sa nu fii niciodata manipulat pe cai "oculte". dar, de asemenea, iti doresc sa nu lucrezi in publicitate: negind acest tip de unelte ale elaborarii mesajului, e ca si cum ai cinta la acordeon cu o singura mina.

4) de asem., iti doresc sa nu lucrezi in marktg., din moment ce pretinzi unei reclame sa spuna TOATE caracteristicile, la fel ca un manual de utilizare (din pacate nu ai fi singurul din rom.)

5) o rugaminte, da care vei tine seama daca ai un pic de bunavointa: incearca sa dai si argumente atunci cind faci afirmatii menite sa ne "darime"

Florin Gheorghe
acum 15 ani
Merci pentru raspunsul elegant!

Sper sa intelegeti, si tu si Ana ca nu am nimic cu voi ca persoane. Doar ca, in cazul acestei analize, nu sunt de acord ideile pe care le sustineti. Iar argumentele voastre sunt niste pareri subiective ce pot fi puse usor la indoiala, ca si ale mele dealtfel. Depinde de puterea si mijloacele pe care le ai, ca individ, sa le sustii si sa ii faci pe ceilalti sa ti le aprobe. In cazul asta sunteti in avantaj fata de mine. Eu, eu sunt nimeni. Parerile mele pot fi date usor la o parte de voi, care va bucurati de notorietate si increderea comunitatii.

Ok, partea cu contrazicerile intre voi am prins-o de cand am descoperit sectiunea asta a site-ului. Dar nu despre contrazicerile dintre voi am vorbit, ci desepre contradictiile pe care Ana le-a avut in propriile ei opinii. La inceput blama oamenii care adora reclamele spectaculoase, pentru ca, mai apoi, sa vorbeasca despre aceste spoturi ca fiind spectaculoase.

Peste faza cu muzica pot sa trec, sigur, nu sunt singurii care au folosit melodii cunoscute in reclame, dar hai sa nu cream un precedent, hai sa incercam sa fim cat mai originali.

Inteleg si partea cu sugestia subconstienta, stiu ce inseamna, numai ca aici poate nu reusesc sa o detectez. Psihanaliza nu mie nici mie straina, si eu percep si inteleg mesaje subtile. Dar in cazul de fata, in afara de repetitia aia si muzica ce apartine a 3 generatii diferite, folosita pentru a atinge un target cat mai diversificat nu percep nimic.

Oricum, e prea tarziu pentru mine, deja lucrez in publicitate, deja am tangente cu departamentul de marketing, deci sunt pierdut.

Si nu am pretins nici un moment, nici reclamelor acestea, nici altora sa prezinte toate atributele intr-un singur spot. Vorbeam de faptul ca reclamele ar fi putut sa vorbeasca despre o alta calitate pe care o are fereastra, fiindca mai sunt si altele, fac si altceva ele, nu doar se inchid si se deschid.

Florin Gheorghe
acum 15 ani
La final revin, nu am nimic cu voi ca persoane si in nici un caz nu vreau sa va daram

Am facut o critica folosin exprimari de bun simt, cred, prin care imi manifest dezacordul fata de ideile voastre in legatura cu articolul de mai sus. Nu poti sa ai pretentia ca toata lumea sa fie de acord cu tine. Si imi pare rau daca considerati ca am fost prea acid, sau daca v-am jignit in vreun fel.

Respect pentru munca voastra. O sa va mai critic, sau laud, dupa caz pe viitor.

Sper sa dati raspunsuri la fel de demne si siplomate ca asta.

Multumesc,

Florin

Dragos nume
acum 15 ani
Stimate domn florin.gheorghe. Cred ca daca ai reusi sa vezi dincolo de grafice si chart-uri, must-have-urile unei campanii, orgolii si frustrari, comentariile tale :

1. nu ar fi atat de lungi

2. "ar darma" cu mai mult efect

3. te-ar ajuta sa treci peste aspectul "Eu sunt nimeni"

Zi-mi sincer: asa-i ca faci CS? Ca stilul tau de viteaz prudent cam a asta aduce.

Ma de-a dreptul distrezi, domnule florin.gheorghe.

Florin Gheorghe
acum 15 ani
Merci pentru sugestii, s-a notat'

Vad ca ai transformat asta intr-un fel de razboi personal daca in loc sa imi comentezi ideile ma comentezi pe mine. N-ai inteles ca tot ce am scris mai devreme a fost o opinie. Nu prea ma pricep la Constitutie, dar, parca, dreptul la opinie este prevazut acolo, intr-unul dintre articole. Iar fustrarile, cele pe care le consideri tu un fel de tabu pentru rasa umana, apar la toti. Daca ai fost vreodata enervat de ceva, sau nu ai fost de acord cu un adevar, sau o regula universal valabila, atunci ai fost fustrat. Tuturor ni se intampla. Din fustrare se nasc opiniile, altfel lumea ar fi un mecanism bine definit. Oricum, singura vina pe care o recunosc pentru tot ce am facut mai devreme, este ca am scris prea mult.

Complexul: "eu sunt nimeni" nu exista cu adevarat, nu sufar de ignoranta sau ura. Prin perioada asta am trecut in adolescenta, toti am trecut prin ea.

Nu stiu la ce te referi cand spui CS, dar sintagma "viteaza prudent" imi place. Adica nu sunt un fel de Rambo care se arunca in mijlocul sutelor de inamici cu mitraliera cu gloante interminabile, sunt un fel de lunetist, un hitman.

Data viitoare sper sa folosesti argumente, nu presupuneri la persoana mea.

Sper sa fii observat, ca nu am nici o intentie sa combat individul, eu combat ideile.

Dragos nume
acum 15 ani
@florin.

Raspund punctual tuturor argumentelor tale. Nu aici, insa. Creeaza un topic pe forum, eventual. Sau, ca sa fim in concordanta cu sfaturile Anei dintr-un alt articol, baga un post pe blog/da un follow pe tuitar/join grup pe linkedin, etc Oricum, hai sa iesim din aceasta pagina. Se plictiseste lumea de atatea semne.

Sfat: nu mai fa paste din word, iti rescrie caracterele speciale. Use a .txt :)

Florin Gheorghe
acum 15 ani
Acum ca a trecut euforia de moment, nu ma mai pasioneaza atat de tare subiectul. Am spus ce am avut de spus si gata. Totusi, daca ai chef sa-mi raspunzi, o poti face pe adresa mea de mail: [email protected]

Am retinut si partea cu Word-ul.

Merci,

Florin :)

Dragos nume
acum 15 ani
Publicarea adresei de email este primul pas catre iesirea din anonimat. Keep up the good work! :)
Florin Gheorghe
acum 15 ani
Merci! Am vrut sa fiu complet transparent. Dar, iar vorbim despre Florin Gheorghe si nu despre ideile din spatele campaniei asteia. :))
x x
acum 15 ani
In calitate de simplu consumator de publicitate, am remarcat extrem de pozitiv campania q-fort. O gura de aer proaspat in campaniile de advertising. E onesta, simpla, scurta, clara si la subiect. Memorabila. Produsul nu incearca sa para ce nu este, e o fereastra de incredere, solida, sanatoasa, facuta sa reziste, sa reziste, sa reziste.

Ii zice Q-fort, deci am retinut si brandul. Perfect. Perfectiunea zic unii "e atunci cand" nu mai poti scoate nimic, nu cand nu mai poti adauga nimic.

Razvan Panait
acum 15 ani
...ca numele qfort se pierde undeva in noianul de ferestre, deschideri si alte alea... eu unul n-am remarcat de la primele vizionari pentru si la ce e reclama. enervanta, dealtfel. si poate de-asta si memorabila. si de evitat pe viitor.

dar, overall, ma irita aceasta campanie. si eu unul n-as cumpara qfort, oricitor deschideri si inchideri ar rezista. sint curios daca totusi va functiona...

ma mai irita ceva: "traducerea" si toate explicatiile pe marginea reclamei, "altfelul" care este ea in noianul de plictiseala publicitara din romania, aspectul ei inovator si non-atf etc. etc. etc... hm! cui ii pasa de toate astea? consumatorului? ei, as! las-o nene cum a picat si spera ca or sa se vinda, ca va fi si clientu' multumit, ca iei leu' de aur si marele effie si, cind vei iesi la pensie, vei fi citat in cartile de publicitate...

o precizare: nu e o categorie noua, cel putin doua branduri au mai fost pe tv cu ceva ani in urma - gealan si suki. probabil si rehau. sau poate vorbim despre primele ferestre care se inchid si se deschid... ok, asa inteleg.

Ionut Unga
acum 15 ani
Reclamele mi se par nu neaparat atractive, ci mai mult sa te faca sa tii minte produsul. Ceea ce reusesc cu brio! Din punctul meu de vedere ca si consumator am astfel de ferestre de mai bine de 2 ani si sunt in stare impecabila. Nu au nici cea mai mica cat de mica defectiune. Deci "proiectate sa reziste" se aplica perfect in cazul meu si nu numai. Toate cunostintele mele sunt de asemenea foarte incantate de aceste ferestre. Sunt un pic mai scumpe ce-i drept, dar in timp isi merita investitia.
diana smerea
acum 15 ani
Dupa indelungi discutii si polemici starnite de aceste spoturi publicitare,consider ca telul acestora a fost atins. Din cate inteleg eu, ca simplu consumator de publicitate, ideea era nu sa scoata in evidenta avantajele folosirii acelor ferestre, ci pur si simplu sa aduca un plus de notorietate marcii. Intr-adevar, spotul este evervant (eu, personal, dau televizorul pe mut cand il vad), dar totusi, ma scoate din acea relativa stare de indiferenta, si ma determina sa iau actiune.

Nu stiu cati potentiali consumatori se gandesc la respectivele spoturi publicitare cand aud numele marcii. Eu cred ca doar le suna cunoscut, le suna...."de firma." Deci....e ok.

Este parerea mea...

melania alexandru
acum 15 ani
Va legati, stimati creativi, de o inspirata reclama (pur romaneasca) la o banala fereastra. Intrebari: in imensitatea creativitatii voastre, ati fi gasit o alta abordare mai buna? Daca da, ia, loviti-ma un pic!


Branded


Related