Copy de art si art de copy

Cam asa ar trebui sa fie o relatie misto intr-o echipa de creatie, sau cel putin asa e in a noastra. Noi nu ne-am impartit niciodata teritoriile. "Ba, tu vezi-ti de texte ca printul il fac eu sa arate bine" nu exista. Daca stam bine sa ne gandim, dupa atatia ani, asta este prima data cand discutam despre cum functioneaza lucrurile in echipa asta. Nu am avut niciodata reguli, nu am stabilit nimic, pur si simplu totul a venit natural. Pe parcurs am devenit si prieteni si asta a usurat mult lucrurile.

Dupa ceva vreme ajungi sa-ti fie aproape imposibil sa lucrezi cu alt art sau copy, dupa caz. Ne-am dat seama pentru prima data de chestia asta cand unul dintre noi a plecat in concediu si celalalt a fost nevoit sa lucreze cu altcineva. Lucrezi, dar, cel putin la inceput, brainstorming-urile sunt lungi sedinte de tacere si meditatie.

Noi avem cam acelasi ritm de lucru. Lene dimineata, ceva energie si randament pana la masa de pranz, apoi seara lucram pana tarziu. Deja stim care sunt momentele bune in care sa ne apucam de brainstorming. Odata intrati in brainstorming iti cam dai seama dupa fata celuilalt daca o idee e buna sau nu. In plus, noi nu ajungem sa prezentam sau sa executam vreo idee cu care nu suntem amamdoi de acord. Daca nu reusesti sa il convingi pe celalalt ca o idee e misto, atunci gata, aia e, acolo a murit. Da, poate asa am omorat cateva idei bune, dar daca s-ar fi aprobat era mai rau. Practic ar insemna sa il fortezi pe celalalt sa lucreze pe ceva care nu-i place si uite asa ajungi la "ideea era misto, pacat de executie".

Si poate ca ar mai fi ceva: un oarecare spirit de camaraderie, desi poate suna prea militaresc. Ideea e ca, de exemplu, plecam in majoritatea cazurilor in acelasi timp de la birou. Nu exista "ba, vezi ca ai textele pe mail, daca e ceva ma suni tu" si unu' pleca la 6 iar celalalt sta pana la 3 dimineata sa termine layout-urile.

Trebuie sa ai destul de multe lucruri in comun incat sa te intelegi cu jumatatea de echipa, dar in acelasi timp trebuie sa ai moduri complet diferite de a gandi si de a privi lucrurile. Pentru ca daca il ai pe unul langa tine care e de acord cu orice idee de a ta atunci ala nu e bun de nimic.

O expresie americana tampita zice "There is no I in team". Idee buna, executia proasta. Cam tot ce pleaca de la noi e facut de Cristi si Cristi, nu de art sau de copy. Exista spoturi scrise de art si layout-uri modificate de copy, iar cu ideile, fie ca sunt bune sau rele, defilam amandoi. Nu e greu sa ai o echipa care functioneza, e greu sa explici cum se intampla asta. Pana la urma, cate bordeie atatea obiceie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded