Iar ne jucam cu masina de-a hide and seek?

Buzz cu Roxana Panaitescu (Group Creative Director, Graffiti BBDO)

IQads: Cel mai mare cosmar al unui creativ e sa-i spui ca "s-a mai facut". Cine a venit cu conceptul de joaca pentru Dacia Sandero - "Play" si care a fost reactia celorlalti cand l-au auzit?
Roxana Panaitescu: Aaaa… "o sa visezi urat tot restul vietii tale de-acum incolo" :) ? Da, nu suntem primii care ne jucam intr-un spot. Aproape totul s-a mai facut, important e cum il faci altfel - e un motto dupa care se ghideaza agentii foarte misto din lumea asta. Partea tricky - as in neck breaking 579 degrees super flip combo - e ca local ne ciocnim inca de niste limite fix la partea asta. Anywho, cu "s-a mai facut" dati la Costin Bogdan si la mine.

IQads: Cati oameni din departamentul de marketing de la Dacia crezi ca au fost la Noaptea Devoratorilor cel putin o data in viata?
Roxana Panaitescu: Mergem in grup organizat in fiecare an. Exagerez. Eu am mai chiulit.

IQads: Dar ei au mai vazut reclame cu masini?
Roxana Panaitescu: Noi ne facem datoria. Periodic le mai aratam ce reclama am mai facut la Dacia.

IQads: Ce crezi despre pledoaria forumistilor de pe IQads pentru originalitate in publicitate?
Roxana Panaitescu: Muaaama… m-ai incuiat (si l-ai trezit si pe Jimminy Cricket: si ti-am zis sa mai intri naibii pe forum, animal antisocial ce esti. De-acum alarma, every 10 min, BUZZZ!!!) Spune-mi te rog ca nu e vb. tot despre spotul asta.

IQads: Asa, la prima vedere, mie mi se pare ca singurul criteriu de targetare real pentru Sandero e venitul. Pentru ca tu ai lucrat la campanie, spune-mi, te rog, care sunt caracteristicile targetului pe care le-ati luat in seama.
Roxana Panaitescu: Gata, o ardem serios? Stai sa trec pe schizo mood. Targetul Logan minus 10 ani cu toate lucrurile in minus - obligatii gen - care decurg de aici. Si plus carnet de conducere.

IQads: In comunicatul de presa ai declarat ca "Dacia are cu adevarat ceva de oferit unui target tanar,..". Logan nu era pentru tineri?
Roxana Panaitescu: Bineinteles ca era, ce intrebare. Tineri tati de familie, 35 plus, cu trei copii in medie. Facem spoturi degeaba aici de patru ani sau ce?!

IQads: Din toate stirile pe care le-am citit, singura diferenta dintre targetul Logan si targetul Sandero e de sex: Logan pentru baietei, Sandero pentru fetite. Care e de fapt diferenta dintre publicurile tinta ale celor doua masini?
Roxana Panaitescu: Sex, baietei, fetite… ha, ce? Da, Sandero e foarte draguta dar asta nu o face automat o masina cosmo. E gandita pentru 25 smth - cupluri - care vor o masinuta fasneata aka care arata coolut si care face banii rezonabili pe care ii au de dat pe ea. Acestea fiind zise ma duc sa-mi iau una.

IQads: Atata timp cat o reclama e supertare pentru ce s-a facut in Romania vreodata in categoria respectiva, cat de mult conteaza ca in afara s-a mai facut?
Roxana Panaitescu: Sunt confuza, nu stiu daca sa spun "thank, thank you, far too kind" sau daca sa te intreb "adica ce vrei sa insinuezi????". Conteaza, normal, pentru copiat, jap, 2, mars la colt. Din cauza ta o sa am cosmaruri si cu invatatoarea mea sasoaica.

IQads: Ziceai tot in comunicat ca Sandero iti face "chef de joaca, de condus, de facut lucruri". Atunci mash-urile din oras cu Sandero de ce arata la fel de trist precum Casa Poporului?
Roxana Panaitescu: E una din feliile alea de paine care pica sistematic cu fata unsa cu unt in jos. Te culci integrat si 360 si te trezesti spot tv.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune


Comentarii

Marius revent
acum 15 ani
Dar practic ...asta cu totul s-a mai facut a mai zis-o unul prin america pe la 1890, tot un expert era seful biroului de patentare, seems he was wrong.

Daca o fac si altii de ce sa nu o facem si noi ... corect.

Sarcasmul e ok pentru a da un aer de "it's really OK", when it's really far from it.

David Santos
acum 15 ani
Ok, o sa incerc sa fiu scurt si concis. Lucred in meseria asta "minunata" (in Romania, sa ne intelegem) numita publicitate, in creatie! Stiu despre ce vorbesc! Domnisoara Panaitescu este exponenta a ceea ce unii publicitari "de moda veche" numesc pop stari de advertising! Excluzand halul in care a raspuns intrebarilor de altfel foarte serioase tinand cont de "imprumutul conceptual" al spotului Sandero, atitudinea de "si ce daca" ne face sa ne intrebam cateva lucruri. De ce e penurie de profesionisti in publicitate? De ce industria asta e in Romania refugiul celor ce vorbesc jumatate engleza de MTV si jumatate romana de Motoare? De ce sunt tolerate aceste atitudini atat de catre agentile de publicitate dar si de catre clienti lor? Oare BBDO Romania a ajuns atat de decadenta incat sa nu mai poata face lucruri noi, e nevoie sa copiem si sa reciclam ideile altora, acesta e nivelul publicitatii romanesti? Rusinos. COPY CAT!
Costin Bogdan
acum 15 ani
Spoturi cu toata lumea care se joaca in oras s-au mai facut si o sa se mai tot faca de acum incolo. La fel cum a spus si Roxana,pop starul de advertising, in agentiile de afara care chiar fac lucruri nu se tine cont de "s-a facut" ci de "cum s-a facut, hai sa-l facem altfel".

Io zic sa stam mai putin pe forumuri si sa facem ceva mai multa treaba.

David Santos
acum 15 ani
Ma bucur sa vad ca departamentele de PR nu dorm! Respecte, bine scris postul de mai jos, mi-a placut enorm ironia: "Io zic sa stam mai putin pe forumuri si sa facem ceva mai multa treaba." Touche.

Dar de ce sa ne calmam? e ca si cum as nega ce am afirmat. Calmatul asta e un fel de "las' ca merge si asa", ei bine nu! Daca vreti sa mergem pe strazile lumii cu capul sus si sa fim mandri de ceva trebuie sa meritam acest statut. Se spune ca suntem tineri, avem resurse inepuizabile de informare si cultivare! Folositile! Cat despre agentiile de afara . . . e nevoie sa lucrezi mai intai intr-o agentie de afara si apoi putem discuta despre felul in care privesc ei originalitatea.

Sunt ok cu ideea ca joaca e un motiv foarte uzitat in lumea auto cand e vorba de spoturi dar pentru parlita asta de Dacia care oricum nu are o imagine prea buna era neaparat nevoie sa se copieze o idee, chiar nu a dat targetul nici un insight mai rasarit, ceva mai emotional mai conectat cu potentialul cumparator!?! Sa nu ne mai ascundem dupa degete, la ce aparat birocratic are contul de Dacia in grupul BBDO chiar nu s-a gasit nici o idee mai buna?

Ionut Dragu
acum 15 ani
Deci si fara deci! Nu reusesc sub nici un chip sa o incadrez, pe doamna domnisoara roxana panaitescu, din acest interviu, intr-o pozitie apropiata macar de pr. Pe scurt! Personal consider ca nu aici si acum era si este momentul acestui tip de abordare (adolescentin, fara menajamente, usor emo). Nota 1 din partea mea pentru abordarea interviului aici pe IQADS. Nu mi-a facut placere sa citesc raspunsurile acestui interviu, chiar daca intrebarile i-au ridicat multe mingi la fileu!

By the way - i drive clio

Ionut Dragu
acum 15 ani
IT`S REEEEAAALLYYY NOT FUNNYYYY???!!!!!!!
gigi becali
acum 15 ani
Din respect pentru cunoscutii de la BBDO, le suflu voalat, asa, din anonimat, ca prestatia colegei lor in interviu este cel putin exotica.

Mai mult, nu pare genul de atitudine care trece cu un somn bun. Si mai mult, ocupa functia de Group CD, adica are oficial girul al agentiei din care face parte.

Pacat de efortul sustinut al unor oameni din interiorul agentiei care spera sa transforme Graffiti in BBDO. E limpede ca au mai multe de curatat decat se asteptau.

Aurelian Paun
acum 15 ani
O cucoana mi-a stricat seara. Asa ca, la draci, ii urez un gram de rusine si raman imi redeschid antipatia fata de Dacia. Ia, ba! Cat despre cucoana si interviul ei dat pe mIRC, ajung sa traiesc vremuri in care unii destepti (care-au cazut din caruta si-au luat-o la fuga inaintea boilor) au ajuns, in sfarsit, la oras. Da' oare cata facultate iti trebuie ca sa fii legitimizat sa iei niste palme peste ochi?

PiS: Joaca n-are nicio treaba cu Sandero; parca-i o baba fardata care suge biberoane.

Paul Tuca
acum 15 ani
deci daca iei un trabant si cu ajutorul partzii dorsale a unui elefant ii faci niste linii mai... dragutze... nu iese 206... tot trabant e... cam asta e treaba si cu sandero si logan... da macar la 206 clipu nu-l va uita o generatzie intreaga. :)
Catalin Lascu
acum 15 ani
da, si PLAY pare deja vu, dar poate n-ati vazut ultimul spot Dacia, nu stiu cum se numeste

uitati-va la acela si apoi la spotul Wembley Dry Gin, rulat in ultimii 2-3 ani, mi se pare facut de Grey

Ana Militaru
acum 15 ani
Eu cred ca voua va plac comunicatele de presa in care toate campaniile sunt perfecte si dau impresia ca vor lua premii si la Cannes, si la EURO-Effie. Apropo de asta, sa nu uitam de premiile de creatie si de eficienta pe care le-a luat Graffiti pentru Mountain Dew. Nu poti judeca agentia dupa fiecare lucrare in parte. Daca e eficienta campania, de ce va faceti voi griji ca nu o sa ia Grand Prix la Cannes? O sa aiba altele, mai creative, dar daca poporul nu a vazut niciodata o reclama in care masinile se pitesc prin oras, nu o sa aiba nici o problema cu reclama asta la Sandero, ba chiar cred ca va fi profund incant. Trebuie sa apreciem sinceritatea oamenilor care raspund la interviuri si curajul de a fi naturali. Plus ca Roxana a mai fost si amuzanta pe deasupra. Cred ca v-ati fi manifestat la fel de moralisti si de destepti chiar daca dadea raspunsuri scortoase si defensive, care sa arate ca intreb prostii si ca sunt departe de adevar. Daca tot ne-am adunat aici sa vorbim despre publicitate, hai sa depasim discutiile filosofice despre e nasol sa copiezi si sa discutam despre cat de bine o sa reactioneze romanul de rand la campania asta, in conditiile in care el nu o arde pe la Noaptea Devoratorilor in fiecare an, nici nu sta cu mana pe F5 in sectiunea de clipuri straine de pe IQads. Hai sa judecam responsabil, hai sa ne intrebam vecinii de bloc si vanzatorele de la supermarket, oamenii care chiar au un cuvant de spus in legatura cu campania asta si care o sa cumpere Sandero. Hai sa ne intrebam daca pana la urma putea sa arate reclama oricum, ca ei numai bani de Sandero au. Hai sa discutam despre diferentele dintre reclamele Logan si reclama asta la Sandero. Sunt atatea subiecte de discutie care ne-ar ajuta sa plecam acasa mai destepti, incat cele de mai jos par comentarii de studenti care stiu despre publicitate doar ca e nasol cand "s-a mai facut".
smoke alot
acum 15 ani

nu stiu daca ar trebui sa judec o agentie dupa un spot, dar pot sa imi fac o parere despre o agentie in functie de calitatea oamenilor promovati in agentia aia

astea nu sunt raspunsuri degajate, sunt un morman de vorbe haotice rupte dintr-o conversatie pe canalul mirc emo17

nici nu stiu in ce fel sa varbesc despre intamplarea de mai sus (ca interviu sau discutie nu e)...

chiar nu e amuzant... chiar nu e...

adrian lupu
acum 15 ani
Totul e sa strangi cei zece mii de parai pentru UCLA pana nu se prind Zaharestii. Aia sunt vigilenti!

David Santos
acum 15 ani
Ana, cat da BBDO-ul pentru PR-ul asta? in calitate de AdCritic & Online Know-it-all @ IQads ar fi trebuit sa fi impartiala ca deh, se cheama ca esti un soi de jurnalist online, deh stai linistita MERGE SI ASA, in cazul tau!
Emil Comsea
acum 15 ani

AdCritics?! le-as zice mai degraba AdGroupies...

Ana Militaru
acum 15 ani
@davidsag ai citit intrebarile? dar primele 10 comentarii, care matura cu agentia si cu Roxana pe jos le-ai citit? iti dai seama ca eu am aprins fitilul intregii discutii si ca daca nu-mi trecea mie prin cap sa fac interviul asta cu tema si intrebarile astea, ei stateau linistiti in agentie si nu li se mai urca in cap nici un comentator de pe IQads care nu stie despre publicitate decat ca "e nasol daca s-a mai facut"? Cum poti sa presupui ca m-au platit? Cum functioneaza logica acolo, in lumea ta? Am lasat comentariul anterior pentru ca nu suntem aici nici ca sa executam, nici ca sa ridicam in slavi pe nedrept, ci ca sa vorbim despre publicitate. Iar discutia aia nu era o discutie. Am venit sa le atrag atentia comentatorilor ca sunt alte subiecte relevante, dar e clar cam ce pofta de discutie aveau ei din moment ce nu au revenit. Unii sunt pur si simplu frustrati si se descarca prin comentarii lasate sub pseudonim. Si din rautati nu invata nimeni nimic. Hai sa incercam sa avem o discutie decenta, on topic si sa nu tragem in teapa intreaga agentie pentru ca oamenilor le place in general conceptul de joaca si pentru ca uneori il si folosesc in reclame cu masini.
smoke alot
acum 15 ani

cum e posibil sa spui, de fapt sa gandesti asa:

"daca nu-mi trecea mie prin cap sa fac interviul asta cu tema si intrebarile astea, ei stateau linistiti in agentie si nu li se mai urca in cap nici un comentator"

pai asta e job-ul tau mai fata!

ai facut un interviu, ai pus niste intrebari decente si la iveala a iesit de partea cealalta un rahat. daca o agentie are rahat, job-ul tau e sa il scoti la iveala, nu sa iti faci griji ai provocat asta

Ana Militaru
acum 15 ani
@smokealot prietene, observi ca mi s-a spus ca m-au platit pentru PR???? reusesti sa treci de randul ala si sa vezi ca incercam sa explic de ce e o prostie sa creada cineva ca am fost platita sa ridic in slavi Graffiti?
adrian lupu
acum 15 ani
Advertisingul a sucombat cand au aparut casele de productie. Investitiile trebuiau amortizate si s-a trecut la spoturi pe banda rulanta. Agentiile au inceput sa spuna clientilor la prezentari ca depind de mijloacele tehnice. Clientii au mirosit oportunitatea: produsul finit la pret de ebosa. The times they are a change-in, cum spune guruul nostru (Dylan)
David Santos
acum 15 ani
Draga Ana, "Cum functioneaza logica acolo, in lumea ta?", lumea mea este aceea lume pe care tu o studiezi, mai precis lucrez de cativa ani buni in industria publicitara si fix in creatie (ma repet) am trecut si prin grupul BBDO un an. Intrebarea mea a fost uracioasa. Imi cer scuze!
David Santos
acum 15 ani
Dupa cum a spus Ana, noi astia de pe IQads stim cu ce se manaca publicitatea! Stim ca o campanie trebuie sa fie eficienta, trebuie sa vorbeasca pentru target si sa genereze efecte pozitive colaterale, stim ca un ad poate sa fie de premiu dar "arta nebuna" greu de digerat de orice minte sau poate sa fie un ad foarte eficient spunand mura-n gura. Sirul Anei de intrebari e pentru neinitiati. Marea smecherie a publicitatii intr-adevar creative este sa dea ad-uri eficiente de o originalitate inedita care sa ramana omului in cap, in cuvinte mari, sa poti sa dai ceva foarte bun dar in interiorul limitelor impuse de eficienta maxima.

As vrea sa scapam de sintagma asta idioata a "devoratorilor", reclame cu concept si executie de genul Sandero Play au rulat la noi, concept de play a folosit Nissan pentru Qashqai "designed to play with the city" mult mai exagerat iar executia cu masinutele care se ascund si se joaca cu mingea de fotbal a folosit-o inclusiv Ford cand facea spoturi in cadrul parteneriatului cu Champions League si exemplele difuzate in Romania pot continua!

Mi se pare normal sa criticam oameni "creativi" care nu-si bat capul sa dea ceva nou in ciuda tuturor restrictiilor, este job-ul lor, pentru asta sunt platiti, daca nu sunt capabili, altii mai buni desi nu prea mai sunt prin tara! Ne-am cam saturat de atitudini trendy-pop-star, de jumatate egleza, jumatate romana, de cuvinte mari si ternemi specifici publicitatii ca sa ascundem neintelegerea lor care se materializeaza in final in lucrari mediocre sau copiate, indiferent de ce agentie e vorba. E o vorba la romani "Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul", ar trebuii sa ne mai amintim ocazional de axiomele astea populare si sa fim fuduli cand avem cu ce, dar cand n'ai cu cine . . .

adrian lupu
acum 15 ani
Admir faptul ca David a facut un efort de a localiza sfera publicitatii. Dar unii judeca in continuare filmele de marketing dupa criterii plastice. Probabil din plictiseala?
David Santos
acum 15 ani
Nu putem sa mergem prea departe cu teoria asta Mathilde, asta nu e un film gata facut pe afara, sau cel putin nu asa il prezinta Roxana in interview! In fine daca despre asta e vorba atunci nu inteleg de ce sunt creditati toti creativii pentru acest spot. Cred ca te referi la acele filme pe care unele brand-uri mari le fac si pe care le imprastie in lume agentiilor cu care lucreaza cerandu-le sa faca din film un cut de 30 sau 15 secunde si sa bage niste cartoane, vezi cazul Carlsberg. Gresesc?
adrian lupu
acum 15 ani
Iti recomand ultima intrebare a Anei, in care Roxi ironizeaza pe rand ca ar fi un trendsetter, un trendfollower, dar si un trendfaithful ("adica ce vrei sa insinuezi"). Alba, neagra si a treia varianta - gri!
David Santos
acum 15 ani
Ok, vad ca se iau lucrurile razna. Ultima intrebare a Anei (daca la interview te referi) e referitoare la faptul ca nu exista o linie unitara in comunicarea de pe print si cea din spot. Roxana o drege frumos cu textul "Te culci integrat si 360 si te trezesti spot tv." adica in plan era una si dupa ce s-au bugetat lucrurile te-ai trezit cu altceva sau mai rau, vroiai sa faci ceva misto dar nu s-a putut realiza asa ceva pe toate canalele de comunicare. As prefera Mathilde daca ai discuta la subiect nu cu vorbe de duh, aici nu-si au locul! Iti multumim mult, noi toti cei interesati de subiect!
David Santos
acum 15 ani
Mathilde exagerezi, replica aceea denota un vedetism grandios nici pe departe ce spui tu! E ok sa impachetezi o porcarie in haine frumoasa si sa spui ca e geniala dar asta se intampla numai artistilor nebuni si criticilor de arta cu inclinatii bizare, aici nu e cazul, Ana a pus o intrebare cat se poate de serioasa si i s-a raspuns la modul "Fata ma lasi, nu ai alta intrebare? ". Nu interpreta lucrurile asa cum numai tu le vezi , stim si noi sa citim printre randuri si cunoastem semnificatia cuvintelor, insa aici e efectiv vorba de o atitudine foarte relaxata si stapana pe situatie pentru a mai scalda un pic situatia. Nu suntem chiar toti atat de imbecili incat sa punem botul la forme mari fara fond!
adrian lupu
acum 15 ani
E ok sa vezi ce are efect si sa faci si tu(e legea insasi a trendului) - ca sa obtii acelasi efect: vanzari. Dar asta nu arata ca o campanie de vanzari, capisci Davide. E una de pozitionare in categorie (v. "supertare in categorie"). In pozitionare nu exista trenduri, 'ca nu esti la piata' cum spune romanul. Deci hai sa n-o mai facem pe negustorii baieti si osu' la treaba.
Emil Comsea
acum 15 ani

Nu am o mare problema cu spotul ala, vad la TV multe la care-mi displace sa ma uit mai mult decat la asta.

Ce cred ca a generat aproape 30 de comentarii la subiectul asta, a fost surprins deja de primele comentarii: judecand dupa raspunsuri, persoana care raspunde pare sa fie aproape total lipsita de coerenta, aproape total lipsita de inteligenta, aproape total lipsita de competente si aproape total lipsita de bun simt. Iar in Romania, omul asta e seful unor oameni ca mine si ca voi.

PS: @davidsag

Pe aici mai sunt si schizofrenici, nu-ti consuma energia dezvoltand discutii cu ei, ca ametim cu totii ;-)

adrian lupu
acum 15 ani
Ana, ia-l de pe mine. Ia-l la intrebari.
Emil Comsea
acum 15 ani

schizofrenici simpatici, am vrut sa zic :-)

Ana Militaru
acum 15 ani
Nu pot sa cred ca te-a doborat e.c. asa usor. O replica nevinovata, acolo, parea sa fie nevoie de un tun...
adrian lupu
acum 15 ani
Un set de patru criterii ordoneaza eterogena lume a pozitionarii. De aia Nu poti avea o problema cu spotul: trebuie sa ai patru probleme. Si de aia e mai simplu sa pui sa zicem...masini care se joaca?


Branded


Related