Campania "Don't worry, be mommy" a brandului Elevit Pronatal, castiga locul doi la Bayer AG Excellence in Communication Awards

Elevit Pronatal, complex de multivitamine si minerale, a castigat locul al doilea la categoria Print Campaign in cadrul competitiei Bayer AG Excellence in Communication Awards pentru campania dezvoltata de catre agentia Sister, "Don't worry be mommy".

In concursul international au intrat peste 800 de campanii in opt categorii diferite; evaluarea acestora s-a facut in functie de creativitatea solutiilor de comunicare si de impactul pe care le-au avut asupra consumatorilor.

Plecand de la briful clientului de a gasi o strategie de comunicare relevanta prin care Elevit Pronatal sa-si faca cunoscute beneficiile in randul femeilor care vor sa ramana insarcinate, sunt insarcinate sau in perioada alaptarii, Sister a dus mai departe cerintele briefului legand campania de advertising de o problematica sociala actuala, anume natalitatea scazuta, respectiv sporul natural negativ (in Romania se preconizeaza ca in anul 2030 vor trai 15,000,000 oameni).

"Campania a insemnat o provocare mult mai mare in momentul in care am analizat piata, consumatorul si mai mult, societatea in care traim si felul in care ea se raporteaza la unul dintre cele mai importante aspecte ale sale- si anume, natalitatea. Ne-am propus, astfel, sa transformam brandul intr-un purtator de cuvant care incurajeaza natalitatea prin relevanta, credibilitate, educatie si experienta. In afara de problema natalitatii pe care aceasta societate o are in acest moment, in perioada dezvoltarii strategiei pentru acest brand, ne-am dat seama de o problema si mai mare pe care nimeni nu si-a asumat-o. Astfel ne-am insusit un rol si mai important: corectarea lipsei de educatie a femeilor cu privire la importanta consumului de vitamine si minerale in perioada de preconceptie, sarcina si alaptare ceea ce face ca Romania sa fie tara cu un numar foarte mare de copii nascuti cu malformatii congenitale. Ne bucura ca strategia propusa de noi si solutiile de comunicare au fost premiate la Bayer AG Excellence in Communication Awards. Pentru noi, acest lucru inseamna ca ne-am respectat promisiunea agentiei "More to give", spune Alexandra Tinjala (Fondator & CEO, Sister).

Astfel, Bayer Consumer Care Romania si Sister au decis ca Elevit Pronatal sa fie primul medicament care sa-si asume o problematica sociala aflata dincolo de interesele de marketing, devenind brandul care "celebreaza sarcina", cea mai frumoasa perioada din viata unei femei.

Sub ideea creativa "Don't worry, be mommy" ("Nu-ti fie frica, fii mamica"), campania s-a desfasurat la limita dintre PR, advertising si campanie sociala, indeamand femeile sa ramana gravide si sa nu isi faca griji in privinta sanatatii sarcinii, pentru ca acum pot beneficia de complexele de vitamine existente pe piata, precum si de sfaturile specialistilor puse la dispozitia lor gratis. Avand in vedere ca Elevit Pronatal este singurul medicament testat clinic pe grupuri de femei gravide, s-a continuat aceasta traditie atestand prin studii ceea ce comunica.

Campania s-a desfasurat in mai multe etape. In etapa de teasing, femeile au fost informate de riscurile la care sunt expuse in perioada conceptiei, a sarcinii si a alaptarii, indemnandu-le sa intrebe doctorul despre ce pot face pentru a avea o sarcina sanatoasa. Pentru asta, s-a pus la dispozitia femeilor un numar de hot-line prin care acestea au putut sa vorbeasca direct cu medici specialisti, in legatura cu problemele care pot aparea in timpul sarcinii.

In cea de-a doua etapa, cea de revealing, s-au comunicat direct principalele beneficii ale produsului, dovedind prin date statistice cum acesta poate reduce la maxim riscurile descrise in campania de teasing.

In paralel, s-a desfasurat un studiu pentru a afla gradul de educare al femeilor cu privire la o sarcina sanatoasa si posibilele cauze ale natalitatii scazute. Rezultatele au fost apoi date publicitatii printr-o puternica campanie de PR implementata de catre agentia de PR Millenium Communications, utilizand pe langa presa si aparitii TV ale unor doctori si specialisti.

Aceste cercetari au constituit astfel puncte de plecare pentru derularea urmatoarei faze. Am imbracat cele mai importante etape de dezvoltare ale fatului (dezvoltarea inimii, primele miscari, auzul) intr-un vocabular familial si emotional, mai aproape de targetul nostru ( prima luna in care se dezvolta inima fatului a fost prezentata sub titlul "Micutul tau e gata sa iubeasca"; in luna a opta, fatului ii apar primele fire de par, aceasta perioada a primit titlul "Se contureaza primele coafuri"...).

La sfarsitul anului 2007, Elevit Pronatal impreuna cu Romantica, a ajuns in aproape toate maternitatile din Bucuresti, celebrand impreuna cu proaspetele mamici Craciunul.

In iulie 2008, Elevit Pronatal si-a atins cea mai mare cota de piata in valoare, 81%.

Agentia de publicitate Sister este creatia Alexandrei Tinjala si a aparut pe piata in 2005. Printre clientii agentiei Sister se numara: Heineken Romania - cu brandurile Bucegi, Gosser, Gambrinus, Harghita si Hategana; Bayer: cu brand-urile Supradyn, Supradyn Junior, Rennie, Lasonil, Bepanthen Crema, Elevit Pronatal; Unicef; Otter; Holcim; Astra Bettings - cu brandurile Astra Sport Bets si Astra LOTTO Bets; Asociatia Ovidiu Rom; FRF, CNCD, OSI ERGO si Policy Center for Minorities and Roma; Bayer Crop Science; Festivalul Ideo Ideis; Westhouse Group; Saga Business Community; Tsssshirt by Andreea Raicu; Muzeul National de Geologie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related