In timpuri de criza, sa facem cunostinta cu Sconcs, agentia care lucreaza doar cu agentii

Buzz cu Sergiu Floroaia, Managing Partner, Sconcs

IQads: Dupa ce ai contribuit la ADfel cu niste idei care au atras atentia presei (ca daca as spune eu ca au fost grozave n-ar valora prea mult) ne pomenim ca ti-ai deschis agentie "care lucreaza doar cu agentii" (sconcs.ro). La cate proiecte/campanii ai lucrat ca sa-ti dai seama ca iti poti deschide o astfel de agentie?
Sergiu Floroaia: Cat am lucat ca strategic planner (la badcat_ si apoi cate putin pe la Sister si McCann Erickson) cred ca am invatat care sunt asteptarile pe care un account sau un planner le are de la creativi. Si astia-s oamenii cu care noi lucram, pentru ca functionam ca o echipa de creatie.
O parte dintre proiecte, cum ar fi ADfel, au fost lucrate de mine personal inainte de a se naste Sconcs ca pui de agentie. Proiecte pe care le continuam acum sub forma asta.
Deci vreo 25,3. Intotdeauna da cu virgula.

IQads: Sconcsul e animalul ala nesuferit care isi face treaba aia si mai nesuferita fara sa-l poti opri. Se poate face vreo paralela intre munca unei agentii ca a voastra si munca unei agentii care lucreaza cu clienti si ar putea lua joburile pe care le "suflati" voi?
Sergiu Floroaia: Se poate face mai repede o paralela intre noi si freelanceri. Numai ca noi facem treaba imputita.
Pe de alta parte, noua ne place sconcsul. E un fel de veverita desaturata si scalata la 150%.

IQads: Cred ca inainte de criza ti-a venit ideea sa faci o agentie pentru surplusul de munca ramas de la conturile care suprasolicita agentiile. Acum, in prag de recesiune, mai pare la fel de profitabila ideea?
Sergiu Floroaia: Cred ca da. Poate chiar mai profitabila. Acum, cu recesiunea, intr-un fel sau altul agentiile pierd oameni pe capete. Nu-i pot tine pe salarii cand multe dintre bugete sunt blocate si nu stiu sigur ce o sa se intample cu ele. Dar au nevoie de cineva atunci cand vin tot felul de lucrari mici dar solicitante de la clienti. 0723.879….

IQads: Povesteste-mi despre diferentele dintre o agentie care lucreaza cu agentii si o agentie obisnuita: vi se resping ideile mai des, aveti voie sa faceti nazuri la modificari, cat de mult va permiteti sa tineti la calitatea lucrarilor din portofoliu si sa va luptati sa iasa asa cum ati vrea voi?
Sergiu Floroaia: Nu cred ca e vreo diferenta la nivelul asta.

IQads: Cum va promovati agentia?
Sergiu Floroaia: WOM, social media si flyere la Universitate.

IQads: Agentiile care va subcontracteaza au o problema in a aparea in portofoliul vostru? Oare daca stiau clientii lor de la inceput ca nu lucrau cu agentia de mare renume X, ci cu Sconcs, ar mai fi apelat la agentia X?
Sergiu Floroaia: Agentiile pot foarte bine sa ne ceara ca respectiva lucrare sa nu apara si in portofoliul nostru. No biggie. Mergem pe burta si toata lumea e fericita.
In primul rand, nu cred ca am lucra noi direct cu clientii. E ca si cum o agentie ar lucra fara accounti si planneri. Prea multa bataie de cap ca sa-ti mai poti face treaba creativa bine.

IQads: Ce fel de lucrari vi se dau in general?
Sergiu Floroaia: Lucrari mici pentru clienti mari. Si lucrari de control cand mai trecem pe la scoala.

IQads: Cat de mult gresesc daca spun ca Sconcs e doar un mod de a face bani si cum va afecteaza daca cineva isi face parerea asta despre voi?
Sergiu Floroaia: O sa ni se franga inima si o sa ne bagam sub dus sa plangem cu genunchii stransi la piept ...contracost.

IQads: E nevoie sa propovaduiesti pasiunea angajatilor unei agentii pentru publicitate pentru a garanta clientului calitatea serviciilor?
Sergiu Floroaia: In teorie, angajatii nu se afla acolo daca nu au de la inceput pasiune pentru publicitate.
In practica, am descoperit ca de multe ori munca in publicitate omoara pasiunea pentru ea.
Asa ca incercam sa nu muncim prea des. Plus ca a iesit Call of Duty 5 de curand...

IQads: Spune-ne cati angajati are Sconcs, ce fac ei acolo si pe unde au mai lucrat ei inainte.
Sergiu Floroaia: Eu, data fiind istoria prin alte agentii, fac ceva creative planning dar imi bag deseori coada (de sconcs) si la partea de copywriting si art direction, canu ma pot abtine. Toma face grafica de cand se stie, trecand si el prin niste agentii mici si mai are de vreo 3 ani o firma de arhitectura si 3d. Ceilalti doi oameni vin dinspre 3d.

IQads: Apropo de lucruri care va pasioneaza cu adevarat, stiu ca Toma face stand-up, ca tu ii scrii (o parte din) texte, ca ai relansat trupa de stand-up Aristocratii si, mai mult decat atat, ati lansat toamna trecuta punchline.ro, primul portal de stand-up comedy din Romania. Dupa intro-urile pentru Seinfeld facute de Naumovici, trebuie sa intreb: care e legatura dintre pasiunea pentru stand-up si pasiunea pentru publicitate a oamenilor in general, ca mai stiu cativa planneri pasionati si ei de Seinfeld la fel de mult si nu pot sa-mi explic.
Sergiu Floroaia: Tuturor romanilor le place Seinfeld. Daca treci dincolo de el, abia atunci poti spune ca esti pasionat de stand-up.
Totusi, una dintre legaturi este placerea masochista de a vorbi unor necunoscuti. Dar si mai importanta cred ca este natura observationala a stand-up-ului, acele insight-uri din publicitate. De exemplu: "Ati observat ca publicitarii termina orice raspuns cu o glumita?"

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related