Mai este credibila publicitatea pe timp de criza?

Intr-un top 10 al activitatilor care inspira incredere, advertisingul se claseaza pe pozitia 9, dupa cum arata un studiu Unlock, realizat in decembrie 2008. Scopul studiului este investigarea perceptiei romanilor asupra crizei financiare, avand in vedere mai multe domenii care ar putea fi afectate: turism, educatie, constructii, industria auto, agricultura, asigurari, servicii bancare, advertising. De asemenea, presupunerile respondentilor privind modul in care le va fi afectat viata de zi cu zi, au permis trasarea unor concluzii legate de comportamentul de consum in 2009.

Asadar, publicitatea este devansata de activitati precum comunicarea mediatica si comunicarea din sfera telecom si de domenii ca: turism, educatie, constructii, industria auto, asigurari. Ce-i drept, domeniul bancar sufera mai mult decat advertisingul, fiind plasat pe ultimul loc in clasamentul increderii romanilor. Acest top, corelat cu cel al predictiilor romanilor cu privire la domeniile care vor fi afectate de criza financiara, arata faptul ca, in viziunea respondentilor, bancile nu vor avea prea mult de suferit, nici domeniul constructiilor sau al asigurarilor, ci din nou advertisingul, plasat de aceasta data pe pozitia 8 si urmat de comunicare media si telecom si, in final de turism. Chiar daca aparent exista niste contradictii vis-a-vis de aceste doua clasamente, un lucru ramane, constant, perceptia romanilor asupra advertisingului s-a degradat profund.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related