EVIAN - WaterBoy

Bogdana Butnar, Headvertising
Ma intreb daca se stie exact cate premii a luat spotul asta si ca Waterboy e ultima executie dintr-o campanie care a avut cateva stadii premergatoare, fiind, strategic, unul dintre cele mai impresionante brand turn-arounds din ultima vreme.

Waterboy-ul celor de la Euro RSGC Paris, creat de Alexis Lavillat, veteran al animatiei franceze, sub directia creativa a celor de la So&Sau ramane, conform Raportul Gunn pe 2004, cea mai premiata campanie creata in Franta si probabil cea mai populara campanie franceaza worldwide.

Intregul concept vine sa sustina noua pozitionare a apei Evian, Live young, Euro RSGC incercand sa injecteze unui brand care crescuse pana in anii ‘90 prin exclusivism (raportat atat la pret cat si la target), un spirit mai tanar si mai activ necesar pentru a mentine sau, potential, chiar creste cota de piata. Conceptul Live Young a fost propus sub trademarkul Euro RSGC Creative Business Ideas si s-a materializat in cateva reclame in care adulti cantau cu voci de copii melodia We will rock you a lui Queen. Ulterior acest gen de reinterpretare a devenit atat de populara incat agentia a lansat o intreaga platforma multimedia si un CD cu hituri cantate de voci de copii. Waterboy a fost creat in final pentru a oferi o “fata" noului spirit Evian inlocuind manechinele emanciate in decoruri minimaliste si cautate din reclamele anterioare. Astfel targetul Evian a fost efectiv largit si in acelasi timp s-a putut mentine un price premium castingadu-se favorabilitate pentru brand. In vorbe mirene, asta mic e asa de simpatic incat oamenii care cumparau Evian nu s-au mai suparat ca dadeau atatia bani pe apa chioara si au continuat sa cumpere.

Deci strategie de nota 10 iar ca executie, jos palaria pentru Alexis Lavillat care dintr-o pata albastra a creat un personaj cu trairi umane (e senzationala privirea smecheroasa pe care o arunca piciul cand stinge flacara cu un jet de… Evian). Putin circuitul apei in natura, putina dragoste psihedelica, putina familie fericita si o coloana sonora care a rupt gura targului si iata cum se reinventeaza un brand fara a-si pierde din cota de piata.


Brand

Campanie

An

2005

Companii

Branduri

Campanii



Branded


Related ads