Acrosaj publicitar

Element (termen, desen, imagine fotografica, semn grafic, blurb, slogan, jingle s.a.), parte a unui mesaj sau campanie publicitara, folosit in marketing pentru a ilustra capacitatea unei reclame/unei oferte (promotionale) de a atrage atentia, de a starni interesul, incitand cumparatorul (cititorul, auditorul, telespectatorul) sa vina in contact cu mesajul sau cu marca respectiva, la locul de prezentare sau de vanzare. Exemplu de cuvinte-cheie, folosite intr-o campanie de mailing (atrag atentia si indeamna la actiune): NOU!, INCREDIBIL!, PROFITATI IMEDIAT!, ACUM!, SANSA UNICA! etc (V. teasing). In operatiunile gen couponing (actiune de promovare a vanzarilor printr-un anunt de presa cu cupon de raspuns), termenul acrosaj evoca promisiunea conferita de titlul mesajului redactional (element care, se apreciaza, este de 5-7 ori mai citit decat continutul propriu-zis). Acesta trebuie sa "acroseze" cititorul, sa-l incite sa citeasca mesajul. Actiune de atragere a clientelei intr-un magazin prin prezentarea - la intrare, in vitrine, in standuri special amenajate etc - unor produse foarte atractive (produse de atractie, oferte promotionale s.a.).