Jasmina Al-Qaisi (Headvertising) are un vis: Dati-le tinerilor un teren de joaca sa faca ei lucruri pentru voi. Fara viol intelectual sau munca silnica

Jasmina Al-Qaisi (Headvertising) are un vis: Dati-le tinerilor un teren de joaca sa faca ei lucruri pentru voi. Fara viol intelectual sau munca silnica

In reclame, sunt tot timpul veseli, inconjurati de grupuri in stare de distractie avansata. Cu un telefon sau o tableta filmeaza aceasta fericire continua pentru ca viata e scurta, asa cum a spus mai demult un filosof antic, iar brandurile au transformat aceasta maxima in mantra de comunicare cu tinerii. In realitate, insa, tinerii din Romania nu sunt chiar asa hedonisti. Asta spun datele din raportul de cercetare Youth Index Romania - Tendinte in activitati, preferinte si consum - 2014/2015 vs. 2013/2014, realizat de platforma Youth Monitor si sustinut de SMARK Research.

Cheltuielile au scazut in ultimii ani aproape in toate domeniile: calatoresc mai putin, cumpara mai putine haine sau gadgeturi si, culmea, se distreaza mai putin. Noua generatie e mai realista decat cred ceilalti, arata si celelalte concluzii ale raportuluiDespre aceasta discrepanta am vorbit cu mai multe agentii din Romania care se adreseaza tinerilor, prin campaniile lor.

Jasmina Al-Qaisi (Project Manager, Headvertising) nu se sfieste sa le faca un portret colectiv: “are coliere de mici, buzunare cu bere, vrea sa umble cu milionul la el si sa mearga pe gratis la concerte”.


Portretul tanarului roman din reclame

In publicitatea romaneasca, tanarul e agitat, curios, ocupat pe internet, aspirant si mistocar. Eu cred ca el e blajin, plictisit, indecis, ii lipseste initiativa, dar se pricepe bine la filosofii de bucatarie.


Tanarul roman versus tanarul "international"

Tanarul international e mai general; sau are mai multe feluri de prezente. Tanarul international din media nu e ca tanarul pe care l-am intalnit eu calatorind. Si nu e nici asa cum l-am vazut eu pe internet. Dar nu poti sa te uiti doar la tine in ograda si sa crezi ca ai vazut gramada.

Ce imi place mie e specificitatea - dar dracu' stie ce ajunge pe TV si ce vedem noi pe site-uri pieptanate de internauti pseudo-intelectuali.


Un portret mai aproape de realitate

Mi-e si frica sa spun. Pentru ca are coliere de mici, buzunare cu bere, vrea sa umble cu milionul la el si sa mearga pe gratis la concerte. Unii dintre ei sunt frumosi. Dar altii sunt frumosii care vor sa se urateasca.

In orice caz, eu tinerilor le-as da tool-uri sa invete sa produca, le-as da cheie cum s-ar spune. Sa faca ei. Ca au toate conditiile, cum zice mama.


Abordari. O campanie locala sau internationala misto care targeteaza tineri

Care tineri, domnule? Sunt atatea feluri.

Cred insa ca as fi vrut mult de tot sa fac asta: Benetton - "Unemployee of the Year".

 
Pentru ca este adevarat - cred ca asta e cel mai bun cuvant. De la bataia pe concepte pentru generatia Y, pana la "incercarea moarte n-are" de revival Beat Generation, campania asta e miroase a altceva.

Nu neaparat ca vindeca rani si nici nu reformeaza, dar da un exemplu constructiv – e facuta de timoratii de la Fabrica (scoala Benetton) pentru tot ceilalti timorati din lume. Ca o ciorba cu legume din curte.


Cel mai persistent cliseu in campaniile pentru tineri

Probabil "libertatea". Ce e asta? Nimic nou. Cred ca publicitatea ii sperie pe tineri cu ideea de libertate, dar nu e greu sa te mentii nepieptanat si asudat de petreceri inocente care se sfarsesc cu imbratisari cu panorama la rasarit. Pe scurt - nu e, tati, viata ca in reclame.


Campanii cu care va mandriti la Headvertising

Am avut istorii tineresti de-a lungul drumului meu la Head. Eu acum ma mandresc cu Red Bull. Comunicarea e atent dichisita si segmentata; asa ca exista atatea bune exemple dupa 13 ani de colaborare incat v-as pricopsi cu un infinit scroll. Si da, Red Bull fac multe lucruri misto pentru tineri.


Provocari in dialogul cu tinerii

Dificultatea este: Care tineri? Din ce fel? Si provocari… orice brief e o provocare.
Si daca nu e, il facem sa fie. Ca altfel imbatranim cu totii.


3 sfaturi pentru brandurile care targeteaza tinerii.

Faceti lucruri pentru ei. Si cand spun "lucruri", nu ma gandesc pixuri, curele si excursii la Costinesti (cu toate ca si asta s-ar putea sa mearga). Poate mai bine spus e asa: dati-le un teren de joaca sa faca ei lucruri pentru voi. Fara viol intelectual sau munca silnica. Puneti-le osul la treaba, asta as face eu (♪ the whip sound)


Cum va arata comunicarea cu tanarul roman peste 5 ani?

Mai batrana cu 5 ani. La dracu! Sper ca va arata asa cum vreau eu - "constructiva", la propriu. Dar depinde si cat de "cyber-punk" vom deveni. Sau unde ne-o purta moda. Ca nici nu se mai stie daca trendurile sunt dictate de noi, tinerii - sau de noi, publicitarii (Doamne, ce urat e cuvantul asta!).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related