Kevin Brady, Executive Creative Director la Droga5, in fruntea juratilor FIBRA

Kevin Brady, Executive Creative Director la Droga5, in fruntea juratilor FIBRA

Au fost urale in mansarda IQads zilele trecute. Primisem un mail. Pe ecranele noastre David Droga raspundea uneia dintre cele mai curajoase invitatii lansate pentru un presedinte de festival. Il avem pe Kevin Brady, Executive Creative Director la Droga5 New York, in fruntea juriului FIBRA. Da, cultura, knowhow-ul, ambitia, creativitatea, experienta si inspiratia Droga5 vin in Romania. Campaniile noastre vor trece prin mainile unuia dintre cei mai creativi oameni din Droga5, agentia anului 2016 potrivit Ad Age si Creativity. Mai e nevoie sa spunem altceva? 

Daca da, gasiti aici  pusa pe tava toata istoria presedintiei de juriu FIBRA, incepand cu campania Droga vs. Bogusky si pana la onoarea de a-l avea pe Kevin Brady in postura de jurat-sef.

Kevin Brady, Executive Creative Director Droga5 si Presedintele Premiilor FIBRA, n-are nimic a face cu modelul clasic al tanarului care stie ce vrea, face o facultate, se angajeaza in domeniu si, datorita tuturor pregatirilor, este sclipitor.

Kevin a fost jucator profesionist de tenis. A fost profesor, nu de tenis, de scoala. A cantat si a compus cat sa incapa in 5 albume. Candva, si-a propus sa duca o "trupa" de salsa (dans, muzica sau amandoua - n-am putea sti sigur) pe culmile succesului. N-a iesit, dar au venit apoi 2 decenii in advertising ca sa-l redreseze.

Le-a petrecut, cronologic, la Wells, Rich & Greene, The Loose Federation, Bozell, Lowe, Publicis, Droga5, Young & Rubicam si, din nou, la Droga5. 

O sa-l intrebam despre toate astea, internetul nemilos informand mult prea putin in privinta alegerilor in viata ale lui Kevin Brady, Presedintele juriului international FIBRA. Pentru moment, revizitam cateva dintre campaniile la care a lucrat, vizibile la categoriile grele de la Cannes precum Creative Effectiveness si Titanium & Integrated.

 

Incepem cu Honey Maid - "This is Wholesome", o campanie premiata cu Gold (categoria Creative Effectiveness) la Cannes Lions 2015 si premiul White Pencil - Creativity for Good la D&AD 2015.

Sub ghidajul lui Kevin Brady, unul dintre brandurile de traditie ale Americii si-a asumat o pozitie clara (vai!) in ceea ce priveste imaginea familiei americane. Sustinerea explicita a diversitatii familiilor americane a adus brandului si o avalansa de comentarii negative. Cum le-au gestionat, mai jos.

 

 

 

Gold-ul categoriei Titanium & Integrated in 2012 la Cannes Lions a revenit campaniei Prudential - "Day One" . Experienta primei zile de dupa pensionare a 5 dintre membrii generatiei Baby Boomers a fost documentata pentru a-i incuraja pe ceilalti sa deschida un subiect de care orice om normal ar vrea sa fuga. In loc sa promita pensionarilor iahturi imposibile cu destinatia Hawaii, Prudential si Droga5 au facut asta:

 

 

Intram in Newcastle Brown Ale - "No Bollocks" ca sa vedem cum Kevin a pus spotlight-ul pe minerii carora li se adresa, la inceputurile lui, brandul. Cu tot cu sinceritatea cinica specifica, remediu pur pentru creierele obosite. Bronze la Cannes Lions in 2012, categoria Film pentru mineri:

 

Daca nu stiati, chiar acum cititi un articol despre copywriter-ul (uneori) si creative director-ul (alteori) atletului after-hours de la Puma Social:

 

 

Un fel de Truth Campaign a lui Bogusky din vremurile CP+B, dar in peisajul gigantilor din telecom - asta e NET10 - "No Evil". A plecat de la Cannes cu un Leu de Aur, de la The One Show cu un Creion de Aur si de la ANDY Awards cu un Andy de Argint.

Ad-urile campaniei alterneaza intre povestile unor cetateni exemplari ai societatii, trasi pe sfoara de marii telecomisti, si o serie de episoade animate cu super villains (The League of Evil, mai exact), la fel de exasperati, furati si aiuriti de operatorii lor de telefonie. Karma nu exista in telecom.

 

Si am face bine sa nu fim ignoranti la ce facea domnul Brady inainte de Droga5. Pe cand era Copy la Lowe, de exemplu, ii convingea pe tineri ca laptele cu cacao nu e pentru copii, ci pentru adolescenti cool care se respecta.

Campania "Got Chocolate Milk?"a fost o tentativa de a schimba cursul americanilor tot mai indepartati de consumul de lapte, umbland la tinere. Doua spoturi se gasesc mai jos; al treilea e atat de pretios incat are nevoie de un click. A fost si un Gold la Effie-uri pentru ce s-a intamplat aici.

 

 

Kevin Brady, CD la Young & Rubicam. Premiat cu un Silver la Cannes, clipul "Profile the Governor" este un proiect propriu Y&R care adreseaza o aberatie sustinuta de guvernatoarea statului Arizona Jan Brewer, proaspat realeasa la acea data: o lege care obliga ofiterii de politie sa verifice orice barbat, femeie sau copil cu caracteristici latino-americane.

Premisa Jan? Daca esti latino-american, sunt sanse mari sa te afli ilegal pe teritoriul Statelor Unite.

 

Acum, ca ne cunoastem cu Kevin si mai indeaproape decat inainte, urmeaza sa intram intr-un nou stadiu al relatiei noastre: interviul. Si in mai o sa atingem climax-ul. Liber la chiuit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related