Peste 70% dintre tineri recurg la educatia online, in completarea celei clasice. Exploram motivele la Educatie in Ctrl

Peste 70% dintre tineri recurg la educatia online, in completarea celei clasice. Exploram motivele la Educatie in Ctrl

In prezent, 74.5% dintre tineri declara ca utilizeaza metode alternative de educatie online, din dorinta de a le completa pe cele clasice. Pentru a analiza rolul vlogging-ului si e-learningului ca metode alternative de educatie, Estudent si Ctrl-D in parteneriat cu Vlog-ul de Marti organizeaza in 8 aprilie, la Timisoara, conferinta Educatie in Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educatie.

 

De ce cauta tinerii metodele alternative de educatie?

Cheia tendintei spre educatia cu instrumente online sta atat in accesibilitate cat si, mai ales, in nevoia tinerilor de a suplini cunostintele si deprinderile pe care nu si le-au putut insusi din sursele clasice de invatare (fapt mentionat de 74.5% dintre respondenti).

Intrebati ”Despre ce subiecte v-ar fi placut sa inveti in scoala, dar nu vi s-au predat?“, majoritatea tinerilor intervievati au mentionat lacune tinand de educatia practica pentru viata realizata in mod obisnuit nu doar in scoala, ci si in familie: dezvoltarea personala (capacitatea de socializare, codul bunelor maniere, indrumarea spre o cariera, managementul timpului etc.) si educatia sexuala. Tinerii au mai mentionat si educatia financiara, dar si tematici teoretice precum designul si programarea.

 

Ascensiunea formelor alternative de educatie: e-learningul si vlogging-ul

Peste 70% dintre tinerii intervievati declara ca e-learningul ii ajuta mult in viata personala si profesionala de zi cu zi. Majoritatea respondentilor (82.6%) spun ca au urmat cel putin un curs online, cele mai populare tematici fiind programarea, limbile straine pe care nu le-au studiat in scoala, designul si marketingul.

Tinerii spun ca e-learningul ii ajuta sa descopere subiecte si abordari noi (77.7%), li se pare usor de accesat si de urmarit (65.7%), e un mod de a-si personaliza experienta de invatare (47.79%), ii motiveaza sa se autoperfectioneze (47.7%) si completeaza cu succes notiunile insusite prin invatamantul traditional (45.7%).

Platformele clasice de cursuri online nu sunt singurele instrumente de e-learning pentru tineri, ei mentionand ca mai folosesc si YouTube, vlogurile, Wikipedia si forumurile.

Dintre ei, 87.5% folosesc YouTube ca instrument de invatare, iar 70.4% urmaresc cel putin un vlogger roman si 53.2% - vloggeri straini. In privinta vloggingului, multi tineri sunt nu numai consumatori de media, ci si creatori: jumatate dintre ei spun ca s-au gandit la a-si deschide un vlog propriu.

La studiu au luat parte aproximativ 400 de persoane, in majoritate din mediul urban, cu varste cuprinse intre 14 si 35 de ani.

 

Poate vlogging-ul sa devina un instrument relevant pentru educatie?

In cautarea unui raspuns la aceasta intrebare, conferinta Educatie in Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educatie isi propune o radiografiere a vlogging-ului din Romania impreuna cu creatori de continut video online, lideri de opinie si reprezentanti ai mediului academic.

Speakerii invitati sa dezbata impreuna cu participantii aceasta tema sunt: Codin Sebastian Pop si Ramona Cordos (Creative Monkeyz), Anne-Marie Chelariu (Vlog-ul de Marti), Alex Cotet (Gaftoni) (Sector 7), Matei Psatta (Leo Burnett Group), Coralia Sulea (Conferentiar Universitatea de Vest Timisoara – Departamentul Psihologie), Stefan Szakal (antreprenor si fondator Estudent), Monica Jitariuc (MSLGroup The Practice), Ionut Bodonea (10Lucruri), Andrei Mihai Craciun (Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, Media.EDU), Andrei Ungureanu (Coca-Cola) si Irina Anghel-Enescu (South Eastern European Private Equity and Venture Capital Association). Conferinta va fi moderata de Claudiu Teohari – TEO, comediant si gazda show-ului online Nimic Nou realizat de Sector 7.

 

Programul conferintei include trei paneluri de discutie in cadrul carora se vor aborda urmatoarele subiecte: vlogging-ul in Romania ca forma de divertisment, e-learning si resurse online pentru educatia alternativa si componenta educationala in vlogging. In incheierea evenimentului, va avea loc o dezbatere pe tema “Este vlogging-ul un instrument relevant pentru educatie?”

Conferinta Educatie in Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educatie va avea loc vineri, 8 aprilie 2016, in sala Europa a Centrului Regional de Afaceri Timisoara (CRAFT). 

 

Partener principal: [e-spres-oh]

Parteneri: ZeList Monitor, Alt Club, Autonom Rent-a-Car, Ceva Dulce, Coca-Cola, Suppa Bar, Hotel Boavista, Banat Interlink.Parteneri media: VICE Romania, Kiss FM, Akcees, Revista Altfel, Best Timisoara, Liga AC, OSUT, Radio Romania Timisoara, Romanian Copywriter, Studentie.ro, Carturesti, Edu News, IQads, IQool.

Parteneri media: VICE Romania, Kiss FM, Akcees, Revista Altfel, Best Timisoara, Liga AC, OSUT, Radio Romania Timisoara, Romanian Copywriter, Studentie.ro, Carturesti, Edu News, IQads, IQool.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related