Cătălin Ionașcu, fondatorul RomanianCopywriter.ro: "În următorii 5 ani un copywriter va trebui să își adapteze textele pentru materiale vizuale de consum rapid"

Cătălin Ionașcu, fondatorul RomanianCopywriter.ro: "În următorii 5 ani un copywriter va trebui să își adapteze textele pentru materiale vizuale de consum rapid"

Fondatorul celei mai mari comunități de copywriteri din România anticipează că, în următorii 5 ani, tehnologia și trendurile în comunicare vor impune noile reguli ale domeniului. Potrivit acestuia, un copywriter va trebui să își adapteze textele pentru materiale vizuale de consum rapid (video, bannere, spoturi audio, platforme de microblogging, aplicații mobile și social media, așa cum va fi ea în viitor).

Meseria de copywriter se va transforma și se va adapta noilor cerințe, dar pentru cei care doresc să înceapă o carieră în domeniu este momentul potrivit: piața va crește odată cu consumul de publicitate. 

În urmă cu un an și jumătate, Cătălin Ionașcu a lansat împreună cu agenția de training Creative Business Management un curs pentru cei care vor să înceapă sau să se perfecționeze în acest domeniu. „Inițiere în copywriting și content writing” este deja la a 17-a ediție și se bucură de foarte mare succes în rândul participanților.

 

"Talentul este un atuu care poate face diferența dintre un copywriter bun și unul excelent"

Foarte multe agenții sau organizații desoperă necesitatea de a angaja cel puțin un copywriter pentru a comunica mai eficient cu publicurile lor. Procesul de recrutare al unui copywriter implică, însă, mai mult decât o simplă evaluare a creativității. În opinia lui Cătălin Ionașcu, un copywriter trebuie să fie multilateral dezvoltat: să cunoască atât online, cât și offline și să știe atât copywriting cât și content writing.

"La angajarea unui copywriter, în afara testării cunoștințelor despre aceste concepte, cred că trebuie să îi fie urmărite și: capacitatea de gândire strategică, echilibrul dintre gândirea analitică și cea creativă și, cel mai important, pasiunea pentru scris și dorința de a face carieră în publicitate. Restul abilităților se vor dezvolta de la sine, odată cu punerea în practică". spune Cătălin.

 

Trainerul CBM este de părere că un copywriter nu trebuie să fie neapărat talentat la scris ca să aibă un job stabil și să câștige bine. Succesul său ține mai mult de experiență decât de talent, având în vedere că, în piață, majoritatea textelor comerciale au succes la public.

Pentru a le scrie, nu este nevoie de talent ci pur și simplu de câteva cunoștințe de bază în publicitate. Dacă ar fi întrebat ce contează mai mult, talentul sau experiența, Cătălin spune că este ideal să le ai pe ambele, însă crede că ține de experiență dar... „talentul este un atuu care poate face diferența dintre un copywriter bun și unul excelent”.

 

Ce se învață la cursul de copywriting?

Cea mai frecventă motivație a celor care doresc să urmeze cursul de Inițiere în copywriting și content writing este pasiunea pentru scris și dorința de a-și pune în ordine ideile. Dincolo de aceste prime motive, cele mai frecvente întrebări pe care le primește trainerul sunt legate de remunerația unui copywriter și de sursele de inspirație pentru un text. Cătălin Ionașcu a făcut o selecție a celor mai întâlnite întrebări ale începătorului în copywriting:

  • Cum faci un research ca să identifici interesele și nevoile pentru buyer persona?
  • Cum îți găsești inspirația atunci când scrii?
  • Care este diferența dintre copywriting și content writing?
  • Ce reguli de SEO trebuie să cunoască un copywriter?
  • Cum poți face bani din scris?
  • Cum comunici cu echipa de creație (designeri, programatori, alți copywriteri)?
  • Ai un anumit ritual înainte să scrii un articol?

 

Dincolo de răspunsul la aceste întrebări, cursul de Inițiere în copywriting și content writing dă o direcție clară persoanelor cu talent la scris, astfel încât să știe cum să-și structureze ideile și să gândească, pas cu pas, o campanie publicitară.

În urma cursului, o persoană cu talent la scris își va putea valorifica talentul, lucrând structurat, în baza unui brief. În plus, va ști în ce direcție să-și exerseze scrisul și cum să-și adapteze textele pentru mijloacele de comunicare online.

"Talentul la scris poate fi un bun start al unei cariere în publicitate. Însă, este nevoie de multă muncă, voință și exercițiu pentru a ajunge acolo și a câștiga bine din scris" este de părere trainerul CBM.

 

Cine participă la cursul de copywriting?

Profilul cursanților realizat de Cătălin împreună cu CBM arată o înclinație majoritară a femeilor pentru această meserie. Din totalul absolvenților, 30% sunt bărbați și 70% femei cu o medie de vârstă 20 – 45 de ani, freelanceri sau angajați pe marketing în companii mici sau medii, cu puțină experiență în copywriting. Cu toții sunt interesați să își dezvolte scrisul pentru mediul online și vor să aducă un plus de valoare, prin scris, în companiile din care fac parte.

Ultima sesiune a cursului de Inițiere în copywriting și contentwriting din acest an va avea loc în perioada 17-18 decembrie, în București.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related