Responsabilitatea brandurilor fata de continutul promovat: cand Gala Femeilor Care Daruiesc Sanatate o premiaza pe Olivia Steer

Responsabilitatea brandurilor fata de continutul promovat: cand Gala Femeilor Care Daruiesc Sanatate o premiaza pe Olivia Steer

[UPDATE] Olivia Steer a raspuns aseara la decizia organizatorului Galei Femeilor Care Daruiesc Sanatate de a-i retrage premiul, ca urmare a valului de reactii din spatiul public si a cerintei explicite AQUA Carpatica: retragerea premiului ori retragerea sponsorizarii brandului pentru eveniment.

Postarea accentueaza incompatibilitatea valorilor celor doua parti (mentionata in comunicatul brandului - mai jos), cu referire de data asta la calitatea produsului, testata personal, si la procesele companiei legate de designul sticlei AQUA Carpatica. De cealalta parte, Hotnews a publicat ieri dupa-amiaza un advertorial in care AQUA Carpatica isi declara ferm pozitia pro-vaccinare.

[...] Gasesc amuzata ca sentimentele care il anima azi pe Jean Valvis au o reciprocitate veche de mai bine de 7 ani: caci aceeasi incompatibilitate crasa o sesizam si eu intr-un articol de pe blogul meu, din aprilie 2011, in care faceam publice niste masuratori ale apelor de pe piata din Romania, realizate cu un TDS-metru. Am aflat atunci prin testari personale tot ce aveam nevoie sa aflu despre Aqua Carpatica, motiv pentru care in toti acesti ani am refuzat constant sa consum acest produs, de dragul rinichilor mei. 

In plus, scandalurile rasunatoare prin care a trecut brandul Aqua Carpatica privind nitratii in concentratii mai mari decit cele declarate in reclama pentru apa comercializata sub sloganul de "cea mai pura" sau imprumutul fara drept al designului sticlei, dupa cel al unei firme sirbesti (proces pierdut de Valvis in 2016, in prima instanta, la Tribunalul Bucuresti, pentru incalcarea dreptului de proprietate intelectuala) nu m-au ajutat sa-mi shimb parerea nici despre apa lor, si nici despre "valorile brandului" cu care se mindreste azi Jean Valvis. [...]

 

 

[UPDATE] Florentina Opris, presedinta Asociatiei pentru o Viata Sanatoasa sub egida careia a avut loc Gala Femeilor Care Daruiesc Sanatate, a anuntat pe Facebook retragerea premiului acordat Oliviei Steer ca urmare a reactiilor brandurilor partenere ale evenimentului.

Florentina Opris a scris si ca Olivia Steer s-a aflat pe lista premiantilor pentru ca sprijina ideea unui stil de viata sanatos. Reamintim ca AQUA Carpatica, Medicover si Ocean Fish au reactionat online la mesajele userilor, primul cerand explicit intr-un comunicat ca premiul acordat Oliviei Steer sa fie retras. Povestea pe larg, mai jos.

[...] Gala “Femeilor Care Daruiesc Sanatate” din acest an, a avut parteneri de o reala valoare care promoveaza un stil de viata sanatos, care “daruiesc sanatate” in fiecare zi: Ocean Fish, Agriro, Hofigal, Aqua Carpatica, Bio Ortoclinic, Trident, Medicover, carora le sunt recunoscatoare pentru tot ceea ce fac in aceasta directie. [...]  Singurul motiv pentru care Olivia Steer s-a aflat pe lista celor premiati in cadrul Galei este acela ca incurajeaza un mod de viata sanatos, iar parerile sale personale si pozitiile sale referitoare la anumite subiecte nu au fost luate in considerare cand s-a decis acordarea acestui premiu.

Ne cerem scuze daca acesta decizie a noastra a prejudiciat in vreun fel brandurile care ne-au fost alaturi in demersul nostru de a promova valorile de sanatate si excelenta in medicina. Ni se pare deontologic si de bun simt fata de brandurile care cu bunacredinta au decis sa ne sprijine, sa ne delimitam de orice le poate aduce prejudicii valorilor lor.

Prin urmare, daca brandurile care ne-au sustinut considera ca acordarea acestui premiu le-a adus prejudicii de imagine, am decis retragerea in mod oficial a acestuia, in ciuda faptului ca alegerea noastra de a-l oferi a fost bazata pe total alte considerente decat cele pentru care Olivia Steer este acuzata in spatiul public. [...]

 

 

Textul original

Dupa dezbaterea asupra responsabilitatii brandurilor in sustinerea indirecta a dezinformarilor practicate de Antena3 si Realitatea TV, iata inca un glitch de aceeasi natura in Matrix-ul marketingului si comunicarii romanesti, semnalat de medicul Vasi Radulescu (Doclandia Leapsadesanatate.ro).

O sumedenie branduri, mari si mici, apar ca partenerii evenimentului Gala Femeilor Care Daruiesc Sanatate, desfasurat aseara la Athenee Palace Hilton, in cadrul caruia Oliviei Steer, reprezentant de varf al miscarii antivaccinurilor, i-a fost acordat un premiu pentru "rolul sau activ in societate":

 

In postarea lui, medicul Vasi Radulescu vorbeste si despre un boicot la adresa brandurilor partenere evenimentului. Printre ele se numara AQUA Carpatica, Ocean Fish, Hofigal, Sanovita MediaShop, clinica Trident sau Domeniul Bogdan.

Taguit, Jean Valvis (Presedinte, Valvis Holding) a reactionat rapid in comentarii, spunand ca brandul AQUA Carpatica nu sustine campania antivaccinare. Jean Valvis a mentionat si ca brandul nu cunostea detalii referitoare la premiul oferit in cadrul Galei. 

 

Ulterior, AQUA Carpatica a postat pe pagina de Facebook un mesaj prin care anunta retragerea sprijinului si sponsorizarii evenimentului in cazul in care premiul acordat Oliviei Steer nu va fi retras.

Totodata, mesajul cere organizatorilor evenimentului sa prezinte scuze oficiale consumatorilor brandului:

[...] Valorile pe care le promovam sunt legate de un stil de viata sanatos, de consumul unei ape minerale naturale filtrate natural, prin procese hidrogeologice de milioane de ani. Prin urmare, exista o incompatibilitate crasa intre valorile noastre si valorile sustinute de Olivia Steer.

In consecinta, anuntam pe aceasta cale organizatorii evenimentului ca ne retragem sustinerea si sponsorizarea acestui eveniment daca acest premiu acordat nu va fi retras si declarat in mod public. Dorim ca organizatorii sa-si exprime scuzele oficial si fata de consumatorii nostri carora li s-a zdruncinat increderea in valorile brandului.

 

 

[UPDATE] Medicover Romania a postat pe Facebook o reactie in care neaga asocierea cu campania antivaccin, pe care o considera un principiu personal al unei persoane publice:

Medicover este o companie de sanatate care practica si sustine medicina bazata pe studii clinice si cercetare medicala si nu poate fi asociata cu miscarea anti-vaccin sau cu principii personale ale unor persoane publice, fata de care ne dezicem in totalitate. [...]

 

 

[UPDATE] Ocean Fish a postat pe Facebook un mesaj in care mentioneaza la randul lor ca nu au stiut identitatea premiantului evenimentului. Brandul a enumerat si o serie de medici si alte personalitati premiate la eveniment ca ratiuni pentru asociere. Intre ei: Alina Tanase (seful sectiei de transplant medular a Institutului Fundeni), Adina Croitoru (seful sectiei de oncologie a Institutului Fundeni), Carmen Orban (Directorul Institutului Fundeni), gimnasta Irina Deleanu sau Mirela Nemtanu (CEO, HOSPICE Casa Sperantei).

[...] Ne pare rau ca am fost asociati cu un astfel de incident neplacut si chiar nu am fost informati despre intreaga Lista a premiantilor, cu exceptia faptului ca este o Cauza nobila unde vor fi premiate persoane care contribuie la promovarea unui stil de viata sanatos in special, persoane care salveaza vieti, cum ar fi Doctori eminenti din Clinica Fundeni (oncologie); reprezentanti ai Ministerului Sanatatii; persoane din domeniul sportului; Media- prin formatorii lor de opinie, etc.[...]

 

 

Intre timp, alte reactii din acelasi ciclu al boicotului continua sa apara. 

 

 

 

 

 

 

 

Revenim cu informatii de la reprezentantii brandurilor pe care incepem sa ii contactam. 

[UPDATE] Valentina Vesler (Head of PR & Communication, Valvis Holding) ne-a raspuns la cateva intrebari despre criteriile si informatiile in functie de care brandul AQUA Carpatica alege evenimentele cu care se asociaza.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related