15 proiecte naționale de marketing social cu impact pozitiv, create și dezvoltate de echipa PRAIS de-a lungul a 16 ani

15 proiecte naționale de marketing social cu impact pozitiv, create și dezvoltate de echipa PRAIS de-a lungul a 16 ani
Silvia Bucur, Președinte Fundația PRAIS

Echipa PRAIS a creat și dezvoltat 15 proiecte naționale de marketing social, care au impactat pozitiv, de-a lungul a 16 ani, mari comunități, promovând progresul bazat pe cunoaștere, accesul la educație, dezvoltare personală și cultură a tinerei generații, grija față de mediu, valorile morale și de etică. Specializarea în branding, metodologiile de implementare și gradul mare de fidelizare a partenerilor au fost atributele care au condus la reușita acestor programe naționale.

"Am ales să fim "creativi culturali", așa cum este definit termenul de către sociologul Paul H. Ray. Motivația noastră este legată de impactul social pozitiv al proiectelor pe care le inițiem. O specializare, o nișă? Mai curând o vocație, pentru că gândim altfel decât în cifre, mereu fiind vorba despre EI, nu despre noi. Iar atunci când am câștigat IPRA Golden World Award și Grand Prize la Tokyo, am înțeles că trebuie să continuăm", a declarat Silvia Bucur (Președinte Fundația PRAIS).

 

Povestea “Suntem tânăra generație!”

Acum mai bine de un an, am creat un nou proiect de marketing social bazat pe comunitate, care adresează o cauză socială importantă: starea de bine a adolescenților. Proiectul “Suntem tânăra generație!” este o inițiativă a echipei Fundației PRAIS, care a pornit de la un raport UNICEF din anul 2013, potrivit căruia România se află pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește starea de bine a tinerilor.

Proiectul a fost posibil datorită grantului acordat de Fundația Coca-Cola, în cadrul selecției sale anuale de proiecte bazate pe comunitate, pe care le organizează la nivel internațional, precum și a echipei locale a companiei Coca-Cola România, care ne-a susținut în acest proiect.

Obiectivele noastre în cadrul primei ediții au fost promovarea talentului, creativității, a inițiativelor liceenilor, valorizarea potențialului individual, diversitatea, prin crearea unor spații de expresie atât în licee, cât și virtual, pentru fiecare dintre participanți. Interacțiunea directă cu mii de tineri a fost menită a le stimula starea de bine. Platforma integrată social media tanarageneratie.ro, pe care am creat-o, este locul unde zi de zi au fost vizibili și valorizați.

În sfera artelor vizuale, a graficii și obiectelor, adolescenții ne-au impresionat atât în cadrul concursului organizat la Liceul de Arte Plastice “Nicolae Tonitza”, cât și în atelierele de creație unde au realizat lucrări cu tușe pline de vigoare, moderne, curajoase și de mare expresie. Expozițiile și premiile au marcat realizările lor.

 

Talente de nota 10!

Concursul “Best Flashmob” a stimulat capacitatea liceenilor de organizare, creativitatea în realizarea poveștii, coregrafiei, regiei și montajului filmelor care au depășit cu mult toate așteptările. Remarcabilă este capacitatea lor de a se mobiliza cu talent pe teme de interes, de a-și integra colegii fără a face diferențe, incluziunea și diversitatea fiind celebrate în toate filmele realizate de ei. Faptul că a trebuit singuri să-și promoveze filmul pe pagina de FB a proiectului @tanarageneratie, ne-a demonstrat că, în mod natural, fără școli și specializări, știu cum să o facă. Au fost suficiente elemente, care ne-au convins că printre noi se află deja viitorii creativi, le trebuie doar scenele pe care să performeze!

Am comunicat cu liceenii prin intermediul conferințelor itinerante “Starea de bine a tinerei generații. Astăzi pentru viitor!” invitând personalități artistice, sociologi, psihologi, campioni olimpici, manageri, profesori. Prin storytelling, am reușit să trecem peste orice bariere. Poveștile autentice de viață, dialogul cu tinerii, au transformat conferințele în dezbateri ample și schimburi de idei inspiraționale.

În prima ediție, Fundația PRAIS a dezvoltat proiectul în licee din 14 orașe cum ar fi: București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Brașov, Făgăraș, Ploiești, Roman, prin activări, conferințe itinerante, dezbateri, concursuri și diseminare de materiale de informare.

 

Componentele stării de bine a adolescenților?

Sondajul, pe care l-am realizat în licee din București și Iași, a relevat importanța pe care liceenii o acordă bunelor relații, lucrului în echipă, prietenilor, muzicii și excursiilor pentru starea lor de bine. Totodată, din discuțiile avute cu ei, am remarcat dorința de a fi ascultați, înțeleși, valorizați, respectați și tratați ca adulți. Un adolescent conștient de emoțiile sale, de comportamentele și resursele pe care le are, care are respect de sine și pentru alții, care înțelege valorile morale și se aliniază acestora, va avea rezultate mai bune la școală și în carieră, va fi creativ și va dezvolta relații armonioase cu cei din jur.

 

Fundaţia PRAIS a fost creată în 2002 de către compania de consultanță în comunicare PRAIS Corporate Communications. În cadrul proiectelor sale naţionale inițiate și dezvoltate de-a lungul a 16 ani, susţine cauze sociale majore: accesul tinerei generații la resurse, educaţie, dezvoltare personală și cultură, promovează starea de bine și stilul de viaţă sănătos, grija faţă de natură, economia bazată pe talente, creativitate, inovaţie, competitivitate şi etică.

Recunoscută local şi internaţional, Fundaţia PRAIS s-a implicat cu succes în proiecte educaţionale naţionale din domenii precum: promovarea mişcării şi a nutriţiei sănătoase; siguranţa produselor alimentare; protecţia mediului; promovarea tinerelor talente. Programele locale sau cross-countries au angrenat milioane de elevi, familii, cadre didactice, publicul larg şi au creat alianţe de valori între parteneri publici şi privaţi, lideri de opinie, specialişti locali şi internaţionali, reuniţi pentru a servi împreună cauzelor sociale globale dedicate viitorului tinerei generaţii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related