[Digitalul in PR] Mihaela Mitu (4 ACE-pr&publicity): Prin extinderea echipei, am internalizat mare parte din solutiile de promovare online

[Digitalul in PR] Mihaela Mitu (4 ACE-pr&publicity): Prin extinderea echipei, am internalizat mare parte din solutiile de promovare online

Anul acesta la Gala PR Awards, categoria cu cele mai multe inscrieri e Digital PR & Social Media. Am vorbit cu reprezentantii agentiilor de PR din Romania despre felurile in care dezvoltarea digitalului le-a influentat business-ul. Vedeti raspunsurile oferite de Mihaela Mitu (Executive Manager, 4 ACE-pr&publicity).

Le ofera mediul digital oportunitati mai creative agentiilor de PR?
Mediul digital permite, intr-adevar, un grad foarte ridicat de creativitate, insa si celelalte medii continua sa ofere oportunitati de promovare extrem de creative. Mediul ajuta, insa, in cele din urma, creativitatea trebuie sa se manifeste la fel de accentuat in fiecare mediu, mai ales ca de cele mai multe ori vorbim despre campanii de comunicare integrate, in care digitalul este doar una dintre componente. De asemenea, mediul digital este foarte versatil, permitand totodata masurarea rezultatelor atat pe termen lung, cat si in timp real.

Proportia din cifra de afaceri a agentiei care se datoreaza proiectelor digitale si evolutia ei in timp 
Este destul de greu de cuantificat o pondere, in conditiile in care majoritatea clientilor opteaza pentru campanii integrate, insa, in mod evident, in ultimii ani proiectele din aria digitala au crescut ca numar, dar mai ales la nivel de complexitate. Inca din 2007, cand am infiintat divizia de PR online, am inceput sa includem aceasta componenta in strategiile de comunicare pentru fiecare dintre clientii nostri. Daca la inceput a existat o oarecare reticenta din partea lor, la acest moment inteleg foarte bine rolul mediului digital in engagementul consumatorului, cresterea ponderii fiind una constanta de la an la an.

Serviciile oferite in aria digitala
Avem inclusa in portofoliul de servicii toata gama de solutii de promovare online, de la social media, la bloguri, content management, newsletter, dezvoltarea de platforme online, aplicatii. Daca, pana recent, mare parte din ele erau externalizate, in prezent, prin extinderea echipei, am internalizat mare parte, data fiind ponderea tot mai mare in bugetele pe care le gestionam.

Investitiile agentiei in dezvoltarea competentelor de digital ale echipei 
Investitiile se fac pe doua paliere – odata avem in vedere extinderea echipei, in functie de nevoile pe care le identificam, si a doua oara investim in dezvoltarea competentelor pentru echipa actuala. Fiecare specialist in PR trebuie in prezent sa fie conectat la tot ceea ce inseamna evolutia digitalului, iar invatarea se face accesand resurse din reteaua internationala din care facem parte, prin participarea la cele mai importante evenimente de piata, cat si prin traininguri interne si externe.

Influenta dezvoltarii digitalului in procesul de recrutare in agentie. Noi cerinte obligatorii? 
Cerintele legate de familiarizarea cu social media, spre exemplu, au devenit obligatorii indiferent de postul pentru care facem angajari, pentru ca fiecare membru al echipei trebuie sa inteleaga acest mediu, pentru a putea implementa, la orice nivel, o campanie de comunicare.

Cat de bine s-au adaptat agentiile de PR nevoii brandurilor de a fi prezente in mediul online
Adaptarea a fost treptata si cred ca fiecare agentie de PR, inclusiv noi, invata in continuare. Noi, spre exemplu, am profitat de expertiza celorlalte agentii internationale membre ale PR Network, dar mai presus de toate specializarea a venit din experienta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Campanii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related