[Digitalul in PR] Larisa Petrini (Saatchi & Saatchi PR): Credem foarte mult in valoarea adaugata pe care o au acreditarile internationale

[Digitalul in PR] Larisa Petrini (Saatchi & Saatchi PR): Credem foarte mult in valoarea adaugata pe care o au acreditarile internationale

Anul acesta la Gala PR Awards, categoria cu cele mai multe inscrieri e Digital PR & Social Media. Am vorbit cu reprezentantii agentiilor de PR din Romania despre felurile in care dezvoltarea digitalului le-a influentat business-ul. Vedeti raspunsurile oferite de Larisa Petrini (Managing Partner, Saatchi & Saatchi PR).

Le ofera mediul digital oportunitati mai creative agentiilor de PR?
Da, desigur. Mediul digital ofera oportunitati nelimitate de generare de continut si de a crea owned media, de a testa reactiile consumatorilor si de a reactiona prompt la semnalele primite direct si nemediat din partea lor. Acest context nu poate decat sa stimuleze agentiile sa inoveze, sa devina creative in abordare si, in consecinta, sa obtina rezultate foarte bune.

Proportia din cifra de afaceri a agentiei care se datoreaza proiectelor digitale si evolutia ei in timp 
Noi abordam proiectele intr-o maniera integrata, iar digitalul este o componenta prezenta in majoritatea proiectelor unde acest mediu isi dovedeste eficienta si relevanta. Nu o tratam ca pe o componenta separata, ci o privim ca parte din mixul de comunicare. Ponderea digitalului in proiectele agentiei a crescut constant in ultimii 4 ani, pe masura ce audienta canalelor online a crescut progresiv.

Serviciile oferite in aria digitala
Serviciile difera de la un proiect la altul, dar includ in majoritatea cazurilor servicii de social media (generare de continut, concursuri, dezvoltare de aplicatii, campanii cu bloggeri), proiecte editoriale speciale, dezvoltare de centre de presa online (social media newsrooms), dezvoltare de continut video si platforme online.

Investitiile agentiei in dezvoltarea competentelor de digital ale echipei 
Credem foarte mult in valoarea adaugata pe care o au acreditarile internationale care ofera acces la un knowhow girat de cele mai prestigioase institutii la nivel mondial. De aceea, echipa Saatchi PR va urma cursurile de digital communication CAM (acreditate CIM). In afara de acest cadru oficial de educatie digitala la cel mai inalt nivel, am creat o cultura interna bazata pe sharing de informatii care s-a dovedit foarte utila si atractiva pentru totii membrii echipei, astfel incat in fiecare zi invatam si aplicam lucruri noi. Anul acesta, Tom Eslinger (Worldwide Digital Creative Director, Saatchi & Saatchi) si John Pallant (Regional Creative Director, Saatchi & Saatchi) au tinut prezentari echipei despre modalitatile in care campaniile de comunicare sunt conectate la noile tendinte in digital, mobile marketing si inovatiile in domeniu.

Influenta dezvoltarii digitalului in procesul de recrutare in agentie. Noi cerinte obligatorii? 
In primul rand, procesul de recrutare incepe de cele mai mai multe ori in mediul digital pentru ca socializarea in mediul online inlocuieste cu succes procedurile de HR clasice. Experienta in digital si social media este o conditie obligatorie pentru angajarea in domeniul comunicarii si este firesc sa fie asa.

Cat de bine s-au adaptat agentiile de PR nevoii brandurilor de a fi prezente in mediul online
Cred ca agentiile sunt foarte deschise oportunitatilor pe care le ofera comunicarea digitala si sunt promotori activi ai instrumentelor de comunicare digitale in relatia cu clientii. Suntem inca in perioada in care experimentam, testam tactici si modalitati de a obtine reactii pozitive din partea audientei vizate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Related