S-au adunat prea multe. Specii noi in Atlasul de Mitocanie Urbana, versiunea 2.0.

Atlasul de Mitocanie Urbana se imbogateste cu noi specii, de data asta surprinse intr-un nou habitat: social media. Puse intr-un nou context, in care isi pot face gandurile auzite si chipul admirat la un alt nivel, specimenele mitocanesti se adapteaza rapid si dezvolta noi comportamente. Automangaierile aplicate consecvent pe cap rascolesc ego-ul si distrag atentia de la deranjul adus celorlati preaputinvalorosi utilizatori din jur. Radio Guerrilla si Propaganda au radiografiat atent trasaturile dezvaluite intr-o versiune proaspata a Atlasului de Mitocanie Urbana. Vestea lansarii in versiunea 2.0. a adus pe pagina Radio Guerrilla doar in 2 ore peste 1.600 de like-uri si 800 de share-uri, semn ca toata lumea a avut pe cineva demn de tag-uit in vizualuri.

Dezvaluim aici primele doua spoturi radio din campanie si vizualurile aferente:

Atlasul de Mitocanie Urbana a fost lansat de Radio Guerrilla in 2009, cand printre speciile prezentate au fost Ghiolbanul de Galerie, Toparlanul de Transport in Comun, Ghertoiul de Bloc, Agariciul de Coloana Oficiala, Baiatul de Bani Gata, Ciumetele de Parcare, Mojicul de Iarba Verde, Mitocanul de Dorobanti, Badaranul de Cinematograf, Mitocanul de Birou, Cocalarul de Trafic, Taranul de Mall si Batranelul de Discoteca. A fost campania preferata a romanilor care au votat in topul BestAds din 2009, iar “Badaranul de Cinematograf” a fost considerat cel mai bun spot radio din anul respectiv.

Am vorbit cu Adrian Popescu, Director de Marketing si PR la Radio Guerrilla si observator de comportamente pe Facebook despre nevoia lansarii unei noi versiuni.

IQads: In afara de Pitipoanca de Profil si Libidinosul de Album, ce specimene ati mai surprins in Atlas?

Adrian Popescu: O gramada de specimene, surprinse cumva chiar in ordinea in care ne-au deranjat :). Primul care si-a facut simtita prezenta in urma cu cativa ani, atunci cand am pasit pe teritoriul Facebook, a fost Cersetorul de Likeuri (likeis milogus). Cred ca toti l-am remarcat inca din primele zile de existenta a contului pe Facebook, contrariati fiind de lipsa lui de… bun simt. Incet, incet s-au adaugat grupului si alte specimene definite clar de o caracteristica deranjanta puternica: draga de Pitipoanca de Profil (tuguiatus dulcikus), Postacul fara Limita (neobositus postatorum), Grobianul de Comment (comentatorus mirlanus), Spamuitorul fara Jena (spammerus opportunistus), Mutilatorul de Limba (agramaticus maximus) samd. Noi am identificat 20 de specimene pana acum dar, in acelasi timp, ii invitam pe ascultatori sa puna umarul la munca de cercetare si sa ne propuna altele noi.

IQads: Unde putem sa le studiem si ce se schimba in privinta asta fata de lansarea primei versiuni a Atlasului?

Adrian Popescu: Le puteti studia in fiecare zi pe pagina facebook.com/radio.guerrilla, le puteti “asculta” pe radio precum si pe eliberadio.ro. Daca ne referim la modul de propagare al mesajelor noastre, acesta s-a schimbat fata de prima editie a Atlasului. La prima editie “specimenele” au circulat indeosebi pe mail-urile ascultatorilor. Astazi, share-ul este la putere :)

IQads: Si ce erau ele inainte de era 2.0.? Pitipoanca de Profil e o Pitipoanca de Companie cu acces la Facebook? Apropo, ce se mai intampla cu Mitocanul de Dorobanti, Badaranul de Cinematograf, Mitocanul de Birou, Cocalarul de Trafic, Taranul de Mall? Simtiti ca s-a schimbat in vreun fel situatia lor?

Adrian Popescu: Personajele surprinse in Atlas de Mitocanie Urbana exista in continuare si se manifesta la fel pe strada si in societate. Viata pe Facebook a scos din oameni trasaturi ce nu au putut fi surprinse in prima editie a Atlasului. Exista o suprapunere foarte mica la nivel de specimene intre cele doua editii (Pitipoanca de Profil / tuguiatus dulcikus este unul dintre putinele cazuri). Restul personajelor sunt noi si foarte surprinzatoare, deoarece rasar de unde nu te astepti :) Daca-mi permiti comparatia, se intampla ca atunci cand toaleta unei institutii nu este foarte curata, desi toata lumea care lucreaza acolo se poarta civilizat, face dus in fiecare zi si miroase a parfum de buna calitate. Eu ma intreb intotdeauna cand vad asa ceva…Cum este posibil? Cine nu pastreaza curatenia? Cine-i mitocan? Asadar, Atlas de Mitocanie 2.0 surprinde si amendeaza comportamente/trasaturi ascunse si nebanuite de cele mai multe ori, scoase la iveala de interactiunea cu alti cetateni in mediul virtual. Adica poti sa circuli corect pe strada (nu precum Cocalarul de Trafic), te poti purta civilizat la cinematograf (nu precum Badaranul de Cinematograf) - personaje din prima editie, insa pe Facebook poti fi Grobian de Comment, Agresiv de Invite sau Mutilator de Limba.

IQads: Sunt atatea comportamente care se preteaza la o pagina dedicata, cum le-ati ales pe cele mai reprezentative pentru noul Atlas?

Adrian Popescu: Repet, le-am observat si ales traind pe Facebook, in ordinea in care ne-au deranjat :)

IQads: De ce acum, la 4 ani dupa lansarea primei versiuni a Atlasului?

Adrian Popescu: Comportamentul lor a devenit…insuportabil :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related