Dilema brandurilor față de televiziunile la care se promovează. Serialul continuă

Dilema brandurilor față de televiziunile la care se promovează. Serialul continuă
http://wallpapersafari.com/w/kwiRLO

Nu mai stim la ce episod am ajuns in aceasta polemica. Important e ca dezbaterea vizavi de branduri si locul in care se promoveaza continua, dupa ce IQads a publicat lista brandurilor care au aparut in calupurile publicitare de la Antena 3 si Romania TV, in urma apelului de a nu mai sprijini prin bugetele de publicitate, televiziunile care se abat de la normele jurnalistice.

Oricat de diferite ar fi opiniile din aceasta polemica, un fir comun le anima. Sau, cel putin, asa credem noi: dezbaterea e sanatoasa, intrebarile, la fel.

Silviu Dancu scrie asa:

 

El crede ca exista mai multe riscuri in urma acestui demers. Citam doua dintre ele:

Sa pretind ca eu stiu fara gres care televiziuni dezinformeaza si care nu. Altfel spus, ma autodeclar instanta morala si posesor al criteriilor de obiectivitate, omitand faptul ca - sub imperiul emotiei si al subiectivismului - eu pot vedea manipulare sau dezinformare in orice stire si-n orice post de televiziune care-mi contrazice propria perceptie si opinie DOAR pt ca nu-mi da dreptate. A se vedea cat de ”echidistanti” si de ”echilibrati” suntem aici, pe fb!

[...]

Intervin in piata audiovizualului, avantajand net posturile care-mi plac mie. Risc prin asta sa creez un precedent, potrivit caruia, daca manevra functioneaza, televiziunile sa inceapa sa spuna doar ce vrea lumea sa auda (sau cel putin acel segment de public care foloseste fara retineri si in forta astfel de metode). Asta nu inseamna obiectivitate inseamna un soi de manipulare si de dezinformare parca si mai perversa. In plus, nu impun posturilor TV obiectivitate, ci orientare politica ce-mi convine mie.

Cand a aparut apelul la branduri, Alex Tocilescu scria ca ”este o instigare la inselaciune”, pentru ca agentiile media trebuie sa isi indrume clientii in locul in care se gaseste targetul brandului.

Alex Tocilescu a revenit, insa, asupra acestei opinii.

 

De citit, de asemenea, comentariile la ambele postari. Participa, acolo, publicitari, oameni de media, specialisti in PR, scriitori si bloggeri. 

Mai multe opinii diferite, in legatura cu acest subiect, aici.

-------
Acest articol face parte din seria editoriala "Etica in publicitate"

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related