[#GrowUp, versiunea reală] Vizionar, 17 ani, coordonează o rețea de sprijin gratuit pentru tineri. Robert Nastasă și asociația Bucureștiul Tinerilor

[#GrowUp, versiunea reală] Vizionar, 17 ani, coordonează o rețea de sprijin gratuit pentru tineri. Robert Nastasă și asociația Bucureștiul Tinerilor

Sunt doi ani de la infiintarea Bucurestiului Tinerilor, asociatie pornita de un baiat de 15 ani caruia nu prea i-a placut scoala. Ecourile afirmatiei asteia suna cam asa:"Cum sa nu-ti placa scoala, mai baiete, toata lumea face scoala. Termina-ti liceul, fa facultate si-abia dupa aia ia-ti job. Cat mai liniar, nu iesi din tipar; strici ordinea si doar stim ce bine functioneaza de atata vreme". Sau nu stim? 

Pai Robert nu stia. Nu i-a placut sa stea in banca si a ajuns in mediul non-profit. A fost refuzat de vreo 5-6 ori; mai avea nevoie de niste sesiuni de invatare (practica) si s-a apucat de cautat evenimente de learning si dezvoltare. Care, surpriza, nu erau nici centralizate, nici accesibile la buzunar. Cand n-a gasit, n-a mai cautat; a fondat. Si a trecut prin dusuri reci, lectii de management, proiecte mai putin stralucite.

Acum are 17 ani si duce mai departe nu doar Bucurestiul Tinerilor, organizatie care ofera altora ce i-a lipsit lui, oportunitati de dezvoltare personala gratuite, ci si Progressio Hub, un spatiu de co-working adresat celor care au nevoie de un spatiu de lucru cu program si angajamente flexibile. Pe termen lung, vrea ca hub-ul sa inchege o comunitate de tineri antreprenori si profesionisti. Robert si echipa tocmai au lansat si o campanie de crowfunding pentru hub, cu o componenta puternica pre-sale, astfel ca, "pentru mare parte a contribuitorilor, este mai mult o investitie decat un gest de bunavointa".

Intram impreuna cu el in seria editoriala #GrowUp realizata in parteneriat cu Mercedes-Benz Romania si observam ca o scoala alternativa foarte buna se numeste antreprenoriat, chiar daca mai ai de crescut un pic pan' la majorat. 

 

Robert, 14-15 ani

Mereu in centrul atentiei, dornic sa fac ceva nou si sa ajut. Un elev bun-si-nu-prea-bun. Pentru ca nu mi-a placut scoala, mi-am dorit sa fac ceva productiv si mi-am luat "soarta" in propriile maini.

Am inceput sa caut tot felul de oportunitati de lucru in afara scolii si asa am ajuns in mediul ONG, in prima faza la Salvati Copiii. In scurt timp, mi-am dat seama ca nu era tocmai ceea ce caut la nivel de implicare ori rezultate si am aplicat la 4-5 organizatii pentru niste posturi care presupuneau ceva mai multa "actiune". Am fost refuzat de toate si m-am gandit ca poate nu e momentul :)

Asa ca m-am gandit sa ma duc la cat mai multe evenimente educationale, sa invat pentru a putea aplica din nou. Odata ce m-am apucat, am avut neplacuta surpriza de a nu gasi prea multe oportunitati relevante. Iar, daca gaseam, erau destul de costisitoare.

In momentul asta aveam 15 ani, nu dispuneam de cel mai mare buget si nici nu venisem dintr-o familie instarita. Treptat, mi-am dat seama ca am dat peste o problema cu care nu ma confruntam doar eu. Si, in loc sa tot caut la nesfarsit, am preluat initiativa si am pus bazele Bucurestiului Tinerilor.

 

Zis si facut

Duminica-luni mi-am dat seama ca vreau sa fac asta, pana marti am gasit prin reteaua de cunoscuti un avocat, iar pana vineri deja depusesem statutul la judecatoria Buftea.  A fost mai tricky partea juridica pentru, ca fiind minor, am avut nevoie de sustinerea parintilor mei pentru a fi co-fondator.

 

Proiect #1. Perioada: confuza

Aici cred ca s-a simtit personalitatea mea. Am invatat pe calea cea grea cum e de fapt cu managementul, marketingul, vanzarile si cam tot ce tine de functionarea unei organizatii.

Daca am gasit usor oamenii cu care sa pornesc la drum, mi-am dat seama rapid ca partea grea abia urmeaza; anume managementul resursei umane dintr-un proiect, mai ales cand natura proiectului in sine tine in proportie de 80% pe oamenii din el.

Long story short, in 3 luni am atras 500 de potentiali voluntari pe care i-am si pierdut pentru ca aveam zero cunostinte legate de management organizational, am invatat cum functioneaza toata treaba prin practica si cu zero teorie :) Raman de parere ca lipsa mea de experienta a facut ca proiectul sa nu functioneze asa bine si asta a fost mai mult decat un dus rece.

 

Cine mai e alaturi de tine?

In prezent, eu sunt cu viziunea si initiativa, Remus este cu partea de comunicare organizationala, iar Emy este cu logistica/relatia cu facilitatorii. Micky se ocupa de HR si, ca tot veni vorba, in perioada asta ne-am extins echipa cu 6 events manageri: Katia, Denis, Andreea, Iulia, Roxana si Sonia. Totul pentru a putea mari numarul evenimentelor pe care le livram.

 

Evenimentele, grila, flow-ul

E mai simplu decat pare. Pregatim evenimentele cu o luna in avans (de exemplu, de pe 1 pana pe 15 mai pregatim toate evenimentele pentru iunie si le lansam aproape de finalul lunii sau pe masura ce sunt gata). 

Acceptam evenimente cu orice fel de format, cu conditia sa nu fie legat de religie/spiritualitate/sex sau alte subiecte sensibile pentru publicul larg.

 
Sistemul pe care il avem pentru evenimente este bazat si pe noroc, iar facilitatorii ni-i alegem destul de subiectiv. Contactam toti facilitatorii pe care ii cunoastem personal ori din recomandari, trecem si prin toate request-urile pe care le primim, apoi vedem impreuna cu ei ce evenimente sunt dispusi si specializati sa tina.

Fixam data si tematica evenimentului, Emy le da o descriere tip pe care sa o completeze, de acolo ne ocupam sa rezervam o sala + sa facem grafica. Cineva il "ia in grija" pentru promovare si micro-management pe participanti and that's it.

Este un mecanism care s-a dovedit mai mult decat util pana acum si ne permite sa organizam multe evenimente intr-o perioada relativ scurta, iar acum aducand inca 6 oameni in echipa, credem cu tarie ca vom putea livra chiar si peste 20 de evenimente pe luna :)

 

Cel mai complex proiect propriu

Includ'em e cel mai probabil raspunsul potrivit, este un proiect on-going si asa o sa ramana. La baza, vorbim de un network de tineri pasionati de arta/cultura/divertisment pe care incercam sa ii ajutam, gratuit, sa isi cultive pasiunea.

Serveste si ca un network de content creators pentru YouTube, pe care - la fel - ii ajutam. Ne dorim sa aducem in retea cat mai multi YouTuberi mici si medii cu potential, pe care sa ii putem pune in legatura si cu diverse agentii.

Ca sa explic mai pe larg rationamentul din spate: ca revenue, un YouTuber mic-mijlociu castiga aproape nimic, desi un content creator cu aceleasi rezultate dintr-o tara vestica poate castiga si de 2-3 ori mai mult.

Din acest motiv, ne dorim sa formam o retea destul de mare pentru a ne adresa agentiilor nu cu un content creator, ci cu 20-30-40 odata, la un pret mai mic decat ar plati pentru un YouTuber considerat "mare".

Astfel, putem oferi YouTuberilor oportunitatea de a-si monetiza continutul mai eficient si de a-i motiva sa continue sa-si cultive pasiunea.

Ceea ce ma aduce la intr-adevar cel mai complex demers al nostru de pana acum - in esenta, o sa fie un YouTubers Bootcamp. Este inca in facere si nu putem sa dezvaluim mai multe detalii.

In sfera non-digitala, pregatim o serie de concerte gratuite in parcurile din capitala cu trupe de tineri pentru a-i promova :)

 

Motoarele asociatiei

Zambetele si recunostinta oamenilor, pentru ca in ultimii 2 ani cifra noastra de afaceri este 600 de lei cumulat.

 

Cum credeai ca o sfie si cum e de fapt

Sincer, cand am pornit nu aveam o viziune clara, voiam doar sa ajut cat mai multi tineri care erau in aceeasi situatie ca si mine. M-a surprins placut sa vad atat de multi oameni interesati de dezvoltarea lor :) Ce m-a surprins neplacut a fost mediul de afaceri din capitala, cel putin.

Am abordat zeci, poate sute de companii in ultimii doi ani si nimeni nu si-a dorit sa ne ajute financiar sau cu produse, doar doua companii ne ajuta in prezent cu spatii gratuite pentru evenimente, in schimb n-am avut succes deloc.

Dificultatea numarul 1 pe care o avem din septembrie - cand am inceput sa crestem constant numarul de evenimente - este timpul.

E extrem de greu sa crestem numarul evenimentelor - si calitatea lor, plus eforturile de promovare in conditiile in care alergam fiecare dupa un banut pentru subzistenta in paralel.

Totusi, continuam cu drag si spor pentru ca ne simtim impliniti. Niciodata nu m-am gandit sa renunt, asta e felul meu de a fi, nu e ceva auto-impus sau castigat over time. De regula, renunt la o activitate/directie atunci cand nu e productiva, nu din lipsa de motivatie. M-a ajutat abilitatea de a fi flexibil, deschis sa invat din greseli si din sfaturile altora. Mergem mai departe, sper eu, catre implinirea idealului meu, acela de a aduce valoare cat mai multor tineri din tara si dincolo de ea.

 

Ideea Progressio Hub

Aveam nevoie de un loc al nostru unde sa putem tine evenimentele, deoarece devine greu sa apelam la alte persoane pentru a ne gazdui gratuit; plus ca, din experienta noastra, nu arunca nimeni cu donatii, asa ca i-am gandit o componenta business pentru a se putea autosustine.

Diferentierea hub-ului am gandit-o prin povestea din spate si impactul social pozitiv. La nivel pragmatic, avem pachete de pret foarte avantajoase raportat la celelalte spatii de co-working din Bucuresti. Cautam sa nu limitam oamenii pe numarul de ore, motiv pentru care aproape toate pachetele includ acces 09.00-21.00 (exceptand pachetul "Evening" care ofera acces doar in intervalul 18.00-21.00).

Mentionez aici si componenta de crowdfunding. Dincolo de campanie, vom fi parteneri cu o noua platforma de crowdfunding romaneasca ce se va lansa in iulie: vom avea ateliere constante pentru antreprenori  despre cum sa iti gandesti campania pentru a ajunge la rezultatele dorite + consultanta personalizata pentru ca fondatorul platformei si echipa lui se vor afla in spatiul de coworking :)

 

De ce ati apelat la o campanie de crowdfunding?

3 mari motive. Nu avem niciunul bani stransi pe care sa ii putem investi. Apoi, ne ajuta sa testam daca indeed spatiul este considerat util de potentiali clienti. Si nu am crezut ca e o abordare sanatoasa sa accesam fonduri nerambursabile pentru a deschide un astfel de spatiu, asa ca i-am convins pe baieti sa alegem calea "grea".

Cred in competitivitate si cred in ideea de a lansa o afacere intr-un mod ireprosabil, mai ales ca noi avem o componenta foarte puternica de pre-sale in campania de crowdfunding, deci pentru mare parte a contribuitorilor, este mai mult o investitie decat un gest de bunavointa.

Si, ca un mic secret intre noi, preferam sa nu fie nevoie sa facem raportari extra pentru fonduri, tinand cont ca birocratia si asa e mult prea multa pentru nivelul nostru de confort :) 

 

Urmeaza: Romania Tinerilor

Deja am inceput sa punem bazele extinderii noastre la nivel national, printr-o "federatie" intitulata Romania Tinerilor, cel mai probabil prima organizatie sora se va lansa in Maramures si se va intitula Maramuresul Tinerilor :)

Avem o viziune foarte descentralizata asupra activitatii organizatiilor sora, ne dorim ca fiecare sa se organizeze si sa functioneze indepedent, dar conditia este ca toate sa aiba componenta de evenimente gratuite pentru tineri. Also, se pot baza pe noi pentru orice sustinere in realizarea activitatii pe care o vor desfasura.

Iar in urmatorii 5 ani ne dorim sa extindem conceptul nostru poate chiar si in tari vecine si de asemenea sa extindem hub-ul in mai multe locatii din capitala, pentru a ajuta cat mai multi antreprenori, freelanceri si specialisti din varii domenii sa performeze intr-un mediu prietenos si profesionist.

 

Auzi din toate partile: fa facultate si angajeaza-te. Lasa prostiile, casatoreste-te, treci la copii. Mai e lumea asa simpla? Nu, regulile s-au schimbat. Ti-am spus povestea unui elev care a ales antreprenoriatul in locul scolii traditionale intr-o serie editoriala realizata alaturi de Mercedes-Benz Romania, in cadrul campaniei #Grow Up

Printr-o suita de povesti de viata autentice, campania exploreaza ce inseamna, de fapt, succesul si maturizarea in viata reala. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related