[INSIDER | Business-ul The Public Advisors in 2015] Raluca Mihalachioiu: In prezent, 55% dintre clientii nostri sunt companii care deruleaza pentru prima data campanii de relatii publice

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul The Public Advisors ne povesteste Raluca Mihalachioiu (Founder & Managing Partner).


Cifra de afaceri The Public Advisors in 2014

The Public Advisors a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de aproximativ 20% fata de 2013, ceea ce indica faptul ca business-ul a intrat intr-o perioada de maturitate. Acest lucru se vede de asemenea si din faptul ca 45% dintre clientii companiei sunt alaturi de noi de peste 2 ani fiecare.

Anterior lui 2014, agentia a trecut printr-o perioada de ascensiune initiala, normala pentru un start-up in care 5 ani la rand a inregistrat cresteri de peste 50% in fiecare an.  

Evolutia pietei de PR in 2015

Avand in vedere ca, la nivel global, piata de PR a raportat o crestere de doar 11% (conform The Holmes Report), nu ma astept la minuni in ceea ce priveste Romania. In plus, cresterea economica raportata la nivel de Romania poate avea un impact macar la nivel de perceptie si sa ajute la o oarecare relaxare a bugetelor clientilor.

Ma astept, de asemenea, ca o mica parte din aceasta crestere (macar 1 procent) sa se datoreze si cuceririi de noi teritorii. Ma refer aici la acele companii care nu au investit pana acum in astfel de servicii si care le includ pentru prima data in bugetele lor in 2015.

The Public Advisors are o strategie sustinuta in zona aceasta, 55% din clientii agentiei fiind in acest moment companii care deruleaza pentru prima data campanii de relatii publice.   

Cresterea profitabilitatii agentiei

Profitabilitatea The Public Advisors este generata in principal de cresterea veniturilor, specializarea echipelor si organizarea lor pe clustere de clienti similari. Acest lucru provoaca o crestere a productivitatii si ulterior a profitabilitatii.

Nu am putut avea niciodata o strategie de reducere a costurilor pentru ca agentia noastra s-a nascut chiar in primul an de criza. Am fost, asadar, extrem de precauti cu privire la chletuielile noastre inca de la inceput. Daca am incepe acum sa taiem din costuri am taia inclusiv din calitatea serviciilor pe care le livram, ceea ce nu se va intampla niciodata.

Structura portofoliului de clienti

Avem in acest moment 15 clienti permanenti (pe retainer fee) care aduc business aproximativ egal si constant. Nu am fost niciodata adepta punerii tuturor oualor in acelasi cos, sau ma rog… in 2-3 cosuri mai mari :)

Acoperim mai multe domenii sau sectoare: retail, real estate, healthcare, financiar, leasing operational, fashion, constructii si arhitectura, asociatii de industrie, HoReCa.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

2014 a fost anul in care am investit cel mai mult in dezvoltarea de specialisti in zona de management al crizei de imagine.

Rezolvarea crizelor care afecteaza reputatia companiilor este una dintre cele mai complicate parti ale meseriei de specialist in relatii publice. In plus, pentru ca tot vorbeam mai sus de profitabilitate, aceste servicii sunt si din cele mai bine platite si apreciate in domeniul nostru.

Eforturile nostre au fost si rasplatite prin faptul ca la sfarsitul anului, The Public Advisors a primit Silver Award for Excellence pentru o campanie de crisis management in cadrul competitiei Romanian PR Award.

Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata

In general, sunt acoperite toate sectoarele in care avem expertiza. Cu toate acestea, am putea deservi mai multi clienti din zona de medical si healthcare pe care avem foarte multa experienta.

Doua alte sectoare pe care agentia noastra are know-how foarte bun sunt cel de real estate cu toate laturile sale de office, rezidential si centre comerciale si cel de fashion & lifestyle.

Ambele sunt bine reprezentate la nivel de clienti in portofoliul agentiei, insa experienta indelungata a echipelor respective ne face capabili sa preluam mai multi clienti, dezvoltand in acelasi timp si noi specialisti.

New Business: sectoare si domenii de activitate

In ceea ce priveste jucatorii deja prezenti in piata de PR, vad un potential enorm in zona de healthcare PR. Desi deloc usor, cu o componenta mare de strategie si un potential de criza pronuntat, acest domeniu beneficiaza in continuare de bugete considerabile si un numar foarte mare de proiecte.   

In ceea ce priveste nou venitii pe aceasta piata, vad iarasi un potential mare in afara Bucurestiului. Sunt companii medii si mari care activeaza in afara capitalei si care nu au aflat pana acum de beneficiile PR-ului. Eu cred ca e momentul sa le povestim :)

Politica de participare la pitch-uri

Participam de fiecare daca cand suntem invitati la pitch-uri. Am refuzat paticiparea de cateva ori atunci cand abordarea a fost neprofesionista sau cand am avut indoieli cu privire la corectitudinea organizarii licitatiei.



Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related