[Cand te cauta ideea] Adina Stanescu (Cohn&Jansen JWT): Daca s-a mai facut, imi spun "felicitari", dar o iau de la capat cu munca; daca nu s-a mai facut, inseamna ca sunt ingenioasa

[Cand te cauta ideea] Adina Stanescu (Cohn&Jansen JWT): Daca s-a mai facut, imi spun "felicitari", dar o iau de la capat cu munca; daca nu s-a mai facut, inseamna ca sunt ingenioasa

Daca ideea nu vine din prima, niciodata sa nu te panichezi. Creierul iti merge incontinuu de cand ai citit brieful. Chiar daca te duci la bere sau mai trece peste tine si peste art-ul tau o zi, el tot acumuleaza, pune cap la cap si le potriveste pana iese firul ala coerent si creativ. Optimista chiar daca se mai cunoaste si cu stresul, Adina Stanescu (Copywriter, Cohn&Jansen JWT) intoarce in sus si dezamagirea "s-a mai facut". Pana la urma, nu-i o victorie ca ideea ta era numai buna de implementat?


Discutam despre idei si sarbatorim premergator Premiilor FIBRA creativitatea pura a campaniilor romanesti, in cadrul unei tematici inspirate 
de AQUA Carpaticapartener al festivalulului local de creativitate ce are loc intre 3 si 6 mai.

 

Tocmai ti-a venit brieful

Am mail-ul instalat pe telefon, dar ca sa fiu sigura ca dorm fara griji, i-am scos notificarile. Asa ca locul in care ma aflu cand citesc brieful e de obicei in agentie. De surprins nu are cum sa ma surprinda pentru ca, la noi, inainte de orice brief pe care il primesti pe mail exista un debrief cu toata echipa.

Planul de atac? In primul rand, vreau sa aflu care e deadline-ul si apoi fac impreuna cu Octavian (art-ul meu) planul de bataie.

 

Cum ajuti ideea sa te gaseasca?

Citesc brieful de doua ori: o data in gand pentru mine, a doua oara cu voce tare si pentru Octavian Budai.

Se termina ziua de munca, ma duc la o bere, ma mai scarpin in cap putin ingrijorata, mai trece o zi. Deadline-ul se apropie, intru in panica. Il scot pe Octavian in curte la o sueta si ne punem serios pe treaba.

Poate pare ca am lenevit pana in momentul de panica, dar automat dupa ce ai citit un brief incepi sa devii o sugativa de insight-uri si idei pe subiectul respectiv.

E fix ca-n filmul ala The number 23. Jim Carrey devine obsedat de numarul 23 si il vede peste tot. Asa si cu brieful. Devii obsedat de subiect si-l observi pe oriunde mergi sau te gandesti la el oriunde ai fi.

 

Lucru de echipa vs. individual

In publicitate e fix ca-n viata. Cand gasesti prietenul ala care te intelege perfect, nu conteaza ca vorbesti cu el despre detergent sau despre cele mai tari petreceri din oras - e la fel de tare.

Pentru mine nu exista munca individuala, exista doar idei si campanii la care ajungi dupa lungi discutii despre cate-n luna si in stele.

 

Distractii pentru subconstient

De obicei, nici nu apuc bine sa ma stresez cu un brief ca Octavian incepe sa-mi mai cante pe ritmuri orientale fie o idee, fie un headline, fie un concept. Le canta atat de cu talent, ca parca incep sa-mi sune si mie mai bine. Singura problema de care ma lovesc e ca atunci cand ajung cu ele la client imi vine sa le cant si eu pe aceleasi ritmuri.

 

Un anume aha-moment

Sa fim realisti. De foarte putine ori ni se intampla in meseria asta sa avem cu adevarat revelatii. Ideile vin dupa ore de munca si brainstorming.

Cred ca cea mai buna definitie a AHA Moment-ului este de fapt concluzia pe care o tragi dupa ce te-ai gandit mai mult timp la un brief, tragi linie si poti sa te duci la Cohn si la Negoescu cu cel putin 3 idei care, in primul rand, sa-ti placa si, in al doilea rand, sa treaca.

 

Dezamagirea „s-a mai facut”

Nu pot sa dau un exemplu concret de aha moment soldat cu dezamagirea “s-a mai facut”, pentru ca toate ideile mele trec mereu prin acelasi scenariu: imi fac lista de idei pe un brief si apoi le iau la rand si le caut pe net sa vad daca s-au mai facut.

Indiferent de rezultat, e de bine. Daca s-a mai facut, imi spun "felicitari", dar o iau de la capat cu munca; daca nu s-a mai facut, inseamna ca sunt ingenioasa.

 

Campanii pe care le invidiezi

Cea mai invidioasa sunt cand regasesc intr-o campanie misto un gand pe care l-am avut si eu, dar pe care nu am reusit sa-l dezvolt mai mult cat sa ajung la o idee care sa-i faca pe alti creativi sa fie invidiosi.

Exemple de campanii pe care sunt invidioasa, mai jos.

 

 

[Meta] Aha-moments din viata de creativ

De-a lungul timpului, am spus de cateva ori “aha”, dupa ce mi-am dat seama cum functioneaza cel mai bine lucrurile:

1. Daca ai un art bun, lasa-l sa lucreze. Sigur o sa faca ceva misto.
2. Fii mai rapid decat mailul! Conversatiile isi fac mai bine treaba decat un doc. Asa ca daca iti trimiti ideile pe mail, nu le lasa doar acolo.
3. O tigara inainte de toate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related