[Dubla Provocare Carrefour: Juratii] Andreea Mihai, Madalina Aldea si Claudia Rusu (Carrefour Romania), despre tinerii creativi si brieful competitiei de la Young FIBRA

[Dubla Provocare Carrefour: Juratii] Andreea Mihai, Madalina Aldea si Claudia Rusu (Carrefour Romania), despre tinerii creativi si brieful competitiei de la Young FIBRA

Tinerii vin cu un sac plin ochi de creativitate, ei fiind cei ce se adapteaza la realitate si adauga originalitate si inovatie in tot ceea ce-i inconjoara. Dubla Provocare Carrefour este terenul pe care tineri creativi pot da o noua fata unor coperti de cataloage speciale. Sau pot contribui la lupta Carrefour impotriva food waste-ului, venind cu o propunere cu un insight puternic prezentata pe un idea board. 

Andreea Mihai (Marketing Director), Madalina Aldea (Marketing Communication Responsible) si Claudia Rusu (Manager Cataloage), membre in juriul competitiei Carrefour ne-au povestit cum ar putea fi abordat brieful, oferind tips & tricks pentru o inscriere cu sanse mai mari sa ajunga in mainile creativilor internationali din juriul Premiilor FIBRA.

Mai sunt doar 2 zile pana la deadline-ul competitiei, iar brief-ul inca primeste idei cu potential de premiu in cadrul Galei Young FIBRA. Ne-am ocupat de partea de inspiratie, asa ca va invitam sa cititi cele de mai jos si sa va apucati de treaba.

 

Noua generatie de creativi din comunicare

Andreea: Acum cativa ani, parea ca exista o antiteza intre marketingul traditional si tehnologie. Au fost multe articole scrise pe aceasta tema, multe conversatii intre specialisti si dintr-un anumit punct de vedere, pe buna dreptate.

Ne dorim sa trezim emotie sau un tip de amuzament in consumatorii nostri, asta daca ii intelegem inainte, daca ajungem sa ii cunoastem cum ar trebui sa o facem dupa un exercitiu intens de research. Cum ii spun eu mereu echipei mele - trebuie sa stim cu cine vorbim.

Noua generatie de creativi au construit intuitiv, natural un pod intre emotie si tehnologie, deci am putea spune ca ei pun bazele inovatiei si ne dau sansa sa invatam aceste noi legi, poate ca uneori ne e mai greu, dar stiti ca pana si bunicile noastre sunt pe Facebook? Nu mai e o mirare. Este o realitate.

Noua generatie de creativi e foarte constienta de aceasta schimbare, ba chiar este unul dintre pilonii schimbarii in zona marketingului, de aceea trebuie incurajati sa redescopere realitatea si sa recontureze esenta brandului, intotdeuna intr-un mod inovativ, nou, altfel.  

 

Cel mai dificil element din cadrul briefului

Madalina: Carrefour este un brand complex si extrem de ofertant. A trecut de mult de etapa de lansare, insa chiar ca la inceput, intotdeuna descoperim noi fatete, noi aspecte de comunicat, noi proiecte sau categorii de dezvoltat. Am ales o dubla provocare pentru a le da sansa tinerilor creativi de a alege intre doua fatete diferite ale brandului, intre doua povesti care merita spuse, la fel de importante pentru noi.  

Prima are legatura cu designul de catalog, care este unul dintre cele mai importante medii de comunicare pentru noi, ca retailer si unde incercam in mod constant sa ne imbunatatim, sa ne upgradam sa stam aproape de noile trenduri.  

A doua componenta a briefului, aceasta parte legata de food waste, este la fel de importanta.

Vorbim de o problema actuala si extrem de stringenta a brandurilor si a comunitatii in ansamblul sau. Suntem toti cu precadere consumatori si uneori de multe ori irosim, pierdem, aruncam. Ne pare rau. E pacat, dar nu avem ce face. Sau poate putem diminua risipa alimentelor? Atat noi ca branduri, precum si consumatorii nostri.

Partea aceasta de limitare a food waste-ului este unul din key point-urile esentiale ale strategiei de CSR a grupului Carrefour si in Romania facem eforturi in acest sens.

  

Ce abordari ale inscrierilor inspira? 

Claudia: Pe partea de design de cataloage, intotdeauna simplu este mai bine. Intotdeauna o abordare curata, aerisita, ca look and feel, iar mesajul trebuie sa fie clar, apropiat, prietenos.   

Legat de food waste, ma intereseaza insightul si cum este el utilizat ulterior in constructia strategiei / a conceptului de comunicare.   

  

Un pont pentru cei care participa la competitie

Claudia: Nu putem crea nimic, nu putem inova daca nu ne cunoastem consumatorii, daca nu intelegem cum anume le putem vorbi. Din punctul meu de vedere, cea mai buna abordare este una umana, apropiata, simpla si uneori didactica.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Sectiune



Branded


Related