Milli si imaginatia

Un search pe google m-a dus intimplator la un site dedicat parintilor in care mamicile s-au oprit printre retete sa discute si despre reclamele la papa pentru bebe. Sau la 3G. Sau la microbi. Ce mai, la reclame. Si mi-am dat seama ca exista un sistem care functioneaza. Dar nu asa cum intuiam eu sau cum testasem pe propria piele. Se vorbese acolo despre “reclama cu microbul” si cum un oarecare bebe Marc care a rostit primul “yac” holbindu-se la acest spot. Se pune astfel intrebarea: Cand devii parinte iti place reclama care iti place tie sau iti place reclama care il stimuleaza pe mucos sa dea din maini si din picioare, sa spuna “bleah!” sau alte astfel de zgomote. Iar ca sa fiu mai aplicata si mai ancorata in subiect, intrebarea pe care mi-o adresez in momentul de fata este: mamicilor le place reclama de la Milli? Ca eu cel putin in partea asta a textului chiar nu pot sa dau un verdict.
Asa ca am sa incep cu ce imi place….

Melodia.
In mod clar mi-a atras atentia de cind iaurtul Friesland s-a varsat pe micile ecrane.
Barbatul.
Cred ca cei care au conceput idea acestor reclame au ghisit foarte bine ce este in mintea femeilor atunci cand vad un tip bine care are grija de un copil. Atat el cat si pustiul- pustuoaica nu are cum sa nu iti umezeasca putin ochii. Dar nu de oftica, ci de duiosie si alte sentimente gen materne, cred eu firesti in astfel de situatii.
Targetul
Nu ma refer aici la publicul in sine pentru ca nu iti poate placea o multime eterogena de oameni, ci la modul in care este acesta atins. Nu mai asistam la una din acele reclame extrem de plate atat de des intalnita in cazul spoturilor la produse lactate in care se exploateaza dorinta femeilor de a deveni mame mai bune dramatizand o scena “family-like”. Desi scopul este acelasi, mijloacele prin care se ajunge acolo sunt ceva mai subtile si de aceea mai putin fortate.
Fluturele
In esenta este doar un pretext. O poveste. Un soi de imaginatie. Dar cel putin penrru mine este incarcata de multe amintiri similare. Pacat ca Ceausescu nu dadea pe cartela si iaurt cu fructe.

Si voi continua cu ce nu imi place…

“Primul iaurt din Romania care starneste imaginatia”

Este de inteles si oarecum justificata dorinta de a iesi in evidenta, iar noutatea poate fi un atu extrem de important. Dar sintagme precum “ primul din Romania, cel mai tare din parcare.. etc imi pare ca aduce prea mult a propaganda comunista ieftina si greu de digerat. Iar asociatia dintre un iaurt-fie el si cu fructe- si o potiune care-ti stimuleaza imaginatia ma dus imediat cu gandul (chiar nu imi explic de ce) la “Legaturi bolnavicioase”. Da, e adevarat, culoarea sangerie a fructelor in combinatie cu albul iaurtului poate forma o “ priveliste” apetisanta, dar de aici si pana la imaginatie in cazul meu cel putin este o cale lunga.
Si inca ceva

Am primi sloganul Milli inca de la inceput cu o oarecare reticenta. Poate pur si simplu pentru ca era altfel. L-am digerat mai greu dar pana la urma ma convins. Chiar se pliaza pe nevoile femeilor de familie facand apel atat la idea de natural ( obsesia mileniului) cat si la beneficiul psihic pe care il poate oferi celor care consuma( cumperi Milli deci esti o mama buna). Altfel spus, cred ca este destul de “tare” ( a se citi potrivit). Totusi, daca in cazul spotului anterior sloganul “curgea” firesc la final de spot, acum mi se pare ca si-a pierdut din forta si ca a fost diluat in noianul de culori. Dar am gustat si eu putin Milli asa ca poate fi .. just my imagination”.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related