-Vrei internet pe mobil?
-Da!
-Multumim pentru atentie, la revedere! De-abia asteptam sa-ti activezi serviciul.
Ce se mai poate spune despre internet? Nu se stie deja tot? Mai ai nevoie sa ti se enumere lucrurile minunate pe care le-ai putea face daca ai avea acces de pe mobil la internet? Ce ar spune prietenul i-mode daca ar fi distribuit intr-o asemenea reclama? Ar spune "Au, buba!", pentru ca nu poti sa-ti activezi serviciul de pe orice telefon. Trebuie sa ai unul compatibil i-mode. Adica scriptul ar fi:
-Vrei internet pe telefonul mobil?
-Da!
-Atunci cumpara-ti unul nou!
Normal ca reclama trebuie sa spuna mai mult decat "internetul e fun si util" daca tanarul vizat trebuie sa fie atat de entuziasmat incat sa n-o ia la sanatoasa cand o sa afle ca trebuie sa-si cumpere alt telefon daca ramneste la i-mode. Prezentarea unor situatii reale in care ai putea avea nevoie de internet pare a fi solutia ideala pentru a evidentia avantajele noului serviciu.
Aici intra in scena i-mode, distribuit in rolul de cel mai bun prieten al omului, pentru ca il urmareste peste tot si apare atunci cand el se asteapta mai putin, fix in momentele in care crede ca nimeni nu-l poate ajuta si ca problema lui nu are solutie.
Sa zicem ca vrei sa te arunci in mare cu prietenii. Adesea, exact in acel moment (si mie mi s-a intamplat de cateva sute de ori), iti vine sa dai un mail. Fix atunci. Ei bine, de acum inainte, avem i-mode. El da mail-ul stringent in locul nostru! Pe plaja! How cool is that?
Apoi, sa zicem ca esti in club. "Foarte tare, frate!" iti spune un prieten. Corect. Asa vorbesc tinerii. Celalalt ii raspunde: "Da, da, e foarte bine", iar i-ul prieten aproba amical: "Daaa si mai stiu si un afterhours sau hai la munte ca e soare!". Rezulta ca i-mode e un tip foarte informat, care te ajuta exact atunci cand ai nevoie de el, adica la 4 noaptea in club, cand te intrebi (si eu m-am intrebat de sute de ori): "Ce-ar fi sa plec la munte? O fi soare?".
Sau sa zicem ca esti pe stadion si, in timp ce aia se agita in spatele tau urland de mama focului, tu privesti calm jocul, de parca ar fi o partida de sah. Dupa modelul lui Cornel Dinu, idolul tuturor microbistilor romani, iti pui probleme tactice. Nu-ti vine sa crezi ce vezi. Formula de joc e chiar aceea care ti se prezinta in fata ochilor? Nu. A fost i. la vestiar si a aflat care este cea reala si te informeaza mintenas, sa nu cumva sa pleci acasa cu dileme legate de strategia jocului.
Mai vrei o situatie de-asta reala? Ca sa parcurgem toate facilitatile serviciului. Sa zicem ca te joci si de la nivelul 3, asa cum te-ai obisnuit deja, "se cam strica". i-mode e tot ce-ti trebuie: "Ia de-aici superjocuri". Cand o sa afli ca sunt aplicatii Doja, nu Java, o sa incepi sa te intrebi cat de multe si cat de super si daca ai mai auzit de ele vreodata dar shhh, ramane intre noi, nu vrem sa le stricam surpriza prietenilor care n-o sa se dea pe net prea mult inainte sa mearga la magazin. Cred ca publicul tinta e format din oameni mai putin informati in materie de tehnologie mobila, carora o sa li se para de domeniul fantasticului touchscreen-ul de la final, o sa-l considere un remember Star Trek, o metafora minunata pentru lumea fascinanta a internetului, pe care i-mode ti-o face accesibila. Daca ai auzit de PDA, smartphone, multitouch, Perceptive Pixel, Microsoft Surface, deci daca iti dai seama ca in final se petrece ceva perfect posibil, incepi sa te intrebi de ce au mai plimbat o mascota vorbitoare prin cadru tot spotul si de ce nu ti-au aratat de la inceput ce minunatii poate face i-mode-ul acesta prietenos. Care e urmatorul pas logic? Intri online si te informezi in legatura cu serviciul. Afli ca pentru target, plimbarea pozelor cu degetul pe monitorul acela fantastic nu e posibila decat in filme, pentru ca telefoanele i-mode disponibile in Romania nu au touchscreen. Daca mergi si mai departe, afli si de ce. Inca vreo cateva articole despre iHTML si iMenu si dintr-o data o sa-ti dai seama ca spotul vizeaza tinerii mai putini tehnici, care nu au pasiuni nebanuite pentru smartphones si care au nevoie de un i-buddy care sa-i ajute sa navigheze de pe mobil foarte usor. "Eu sunt i-mode-ul tau de la Cosmote! Sunt unic, la fel ca tine! Ia-ti un telefon compatibil i-mode si spun-mi ce sa fac!". Prezenta mascotei in spot se justifica pentru tinerii care nu vor sa-si complice viata prea tare cu detaliile tehnice si vor sa se conecteze printr-o apasare de buton. Exact asta le ofera Cosmote. La ce se conecteaza insa, ramane sa descopere fiecare
Se mai putea, desigur, si asa.

























Comentarii
Clipul/prietenul Cosmote e lame, uncool, fortat, iar din Olanda e cool, amuzant si potrivit pentru target. Dar pentru ambele e greu sa convinga. Pentru ca intotdeauna cand, de exemplu, vrei sa iti iei un ceas scump de fite ca sa fii cool se va gasi un prieten care sa iti atraga atentia ca e mult mai ieftin sa intrebi pe cineva cat e ceasul.