[AdBreak #43] Povestea completa a spoturilor Teletech - "Star Wars" si "Batman", spusa de Bogdan Naumovici

[AdBreak #43] Povestea completa a spoturilor Teletech - "Star Wars" si "Batman", spusa de Bogdan Naumovici

Sigur ati mai auzit franturi despre cum au aparut spoturile "Batman" si "Star Wars" pentru Teletech, dar nu putea trece editia AdBreak dedicata celor mai bune reclame din ultimii 10 ani fara ca Bogdan Naumovici sa ne spuna povestea completa din spatele replicilor "Laser, frate!" si "Tu nimic: Batman, Batman!".

Era in 2003, cand PubliMedia le-a zis celor de la Leo Burnett sa faca o campanie de lansare pentru ghidul TV Apropo TV. Cu o seara inainte de prezentare, cand era pregatita deja o campanie cu 3 spoturi si cu printuri, Bogdan Naumovici si echipa filmau spotul TV "Academia Barbatilor" pentru TABU cu Radu Muntean si cu Tudor Lucaciu.

"Si cand filmam la TABU mi-a adus aminte Tomita - Dan Toma, art director la mine pe vremea aia si prieten al meu din clasa a cincea - cum imitam noi Razboiul Stelelor cu 'vuuu, vuuu'. Si de-aici a inceput un delir la filmare si am zis 'Bai, stai ca mai e o idee. Ce-ar fi sa facem pentru Apropo TV o trasnaie in care unul povesteste absolut aberant Razboiul Stelelor si sa o incheiem cu 'Daca te-ai saturat sa-ti povesteasca altii filmele, ia-ti Apropo TV'?. Vezi la ce ora-i filmul si vezi-l cu ochii tai, nu sta sa-ti povesteasca altcineva".

Pentru ca filmarea pentru spotul TABU, premiat apoi si el cu Spotul Anului la ADOR-ul din anul respectiv, a tinut pana la 12 noaptea, nu a mai ramas timp pentru ca echipa sa deseneze noua idee de spot si sa o puna intr-un storyboard. "Nici macar cu 2 desene de-alea facute-n taxi", a ras Bogdan, facand referire la comentariile lui Mihai Ghyka despre cele 2 moduri in care prezenta Naumovici. Asa ca, dupa filmarea TABU, Bogdan Naumovici si Stefan Vasilachi i-au cerut lui Radu Muntean sa ii filmeze pe ei povestind Star Wars, ca sa aiba ce arata a doua zi la client.

"Am prezentat toata campania a doua zi la PubliMedia si spotul asta filmat de noi, improvizat acolo, in studio. Cum era si de asteptat, oamenii au zis 'Bai, luam campania aia articulata'. Dar cred ca aici nu e Dragos (Stanca), eu asa imi amintesc, ca era si Sarbu, si Sarbu a zis ca 'O luam pe asta (campania), nu spotul'. Ma mir, pe Sarbu il tin in a very high esteem si mi se pare ca e un om care, dincolo de inteligenta, are si carisma, un fler extraordinar, dar uite ca aici n-a simtit-o si a zis ca 'hai sa o luam pe astalalta'. E voie".

Si spotul a ramas ingropat. La o luna, doua, distanta, Dan Ostahie, proprietarul Altex, a venit la agentie sa anunte ca lanseaza un televizor, Teletech.

"Si ne gandeam ce dracu' sa facem pentru Teletech-ul ala. Si nu mai stiu cine, dar in brainstorming si-a adus aminte cineva: 'Bai, da' ala pe care l-am facut pentru Apropo TV filmat? In loc sa spunem 'Daca te-ai saturat sa iti spuna altii filmele, ia-ti ghidul tv', nu putem sa spunem 'ia-ti televizor'?'. 'Ba da!'. I-am schimbat repede packshot-ul ala pe care il facusem cu Apropo TV, cu unul Teletech si i l-am prezentat lui Dan" zice Bogdan.

Ciudatu' clientu' zice ca nu vrea sa filmeze spotul daca nu joaca Naumovici in el.

"Si Dan a avut o reactie neasteptata, in sensul ca da, i-a placut, si a zis 'Nu il fac decat daca joci tot tu'. Eu la vremea respectiva i-am povestit: 'Bai, eu nu vreau sa joc, o sa mi se zica Sergiu Nicolaescu al publicitatii, nu vreau toate astea; ti-l scriu, ti-l regizez, dar hai sa luam un actor'. 'Nu ma intereseaza, altfel nu il fac'. Un moment rar de incapatanare, ca Dan e un om ca orice antreprenor, are orgoliul si arogantele lui, dar nu e absurd. Atunci a fost absurd. 'Nu il fac, nu il fac decat asa'. A simtit-o, i-a pus Dumnezeu mana pe cap, ca sa spun asa, ca nu jucaseram noi senzational. Si am zis 'Vreau sa-l fac' si m-am bagat".

O ora si un sfert mai tarziu, gata filmarea.

"Ne-am dus la 6 jumate in Piata Minis si intr-o ora si un sfert am terminat filmarea, n-am inteles nici noi. Laura Georgescu, careia ii multumesc pe aceasta cale pentru sutele de spoturi pe care le-am facut impreuna, mi-a zis 'Bai, dar am adus mancarea de la pranz, esti nebun, la ora 13 vine masa de pranz'. Era 8 dimineata cand am terminat noi. Si am zis 'Bai, arunc-o, da-o cuiva, da-o de pomana. Noi am terminat".

Au recuperat la filmarea spotului Prigat - "Dusul", care, chiar daca era dintr-un singur cadru, a durat 8 ore.

"Si asta a fost Teletech-ul. A iesit bine. Eu ma asteptam sa se intample asta: a si iesit primul titlu direct Bogdan Naumovici, acest Sergiu Nicolaescu al publicitatii. Din fericire, a iesit atat de bine incat criticii nu au marait foarte tare, ca daca iesea prost mi-o auzeam si in ziua de azi."

Cand a venit vorba sa filmeze al doilea spot pentru Teletech, Dan Ostahie a insistat ca tot ei sa ramana personaje.

"N-am vrut, eu voiam sa fac al doilea spot de la Teletech cu Cornel Dinu, eu asta aveam in cap. Al doilea spot de la Teletech cu Cornel Dinu si cu orice bucata luata la intamplare din orice interviu - 'Vin falangele macedonene pe stanga, ataca Monarhia Britanica pe dreapta' - si sa spun la final: 'Daca te-ai saturat sa iti povesteasca altii meciurile, ia-ti televizor'. Asta e continuarea pentru care m-am batut 2 ani cu Dan Ostahie", a spus Bogdan.

Dar cu Batman cum a fost?

Intr-o seara, Bogdan aude prima oara bancul cu "doi tipi arunca un preot dintr-o clopotnita".

"Ala e un banc pe care l-am adaptat, nu e nicio filosofie. Am auzit bancul, am ras de el tot weekend-ul, l-am tot spus. Si veneam beat acasa la 4 dimineata, si in lift asa, aducandu-mi aminte baut de bancul asta, zic 'Hi, sa moara ma-sa, asta-i urmatorul spot la Teletech!'"

Mai ramanea sa convinga si clientul.

"Dupa care m-am dus la Dan, care voia foarte mult sa joc, si i-am spus 'Dane, m-ai convins, joc eu in urmatorul spot la Teletech, dar nu spun despre ce e. Nu spun, ti-l filmez. Nu spun, crede-ma ca o sa fie misto'. Ca stiam ca daca-i spun ca o sa aruncam un popa, o sa zica 'Du-te, bai, de aici, cu ideea ta!'. Dar asa, daca i-am dat ce-si dorea el acolo, sa joc eu, a halit vrajeala asta cu 'Da, ca ti-l fac eu de capul meu.'"

Doi baieti in halate albe arunca un preot din turla Palatului Mogosoaia

"De Pasti era, pe cuvantul meu, in duminica de Pasti am aruncat popa ala. Ce sa fac, asa s-a nimerit, asa am putut noi sa filmam", rade Bogdan, dupa care adauga cu o voce de PRista: "Commitment-ul nostru pentru brand si pentru client era atat de mare incat pana si in duminica de Pasti ne-am dus sa filmam."

Dupa filmari, ii arata spotul lui Dan Ostahie, care se prapadeste de ras. Cheama toti directorii, se prapadesc si ei cu totii de ras.

"Numai ca noi l-am filmat in mai si trebuia sa il difuzam in august. Si intre mai si august, nu stiu cum dracu', la un moment dat prin iunie-iulie, a fugit pe net. Nu stiu cum, eu imi imaginez ca cineva de la casa de productie, stiind ca l-a montat acum 2 luni, o fi crezut ca e la televizor si i l-a trimis cuiva si a ajuns pe net. Si cumva a ajuns la CNA, care i-a transmis Ruxandrei Voda, director de marketing la Altex, ca 'Nu-l puneti pe aer, ca-l interzicem'. Si de asta am reusit sa il punem o zi pe MTV ca sa putem sa-l ducem la festivaluri. In rest, saracu' n-a ajuns pe aer niciodata".

Dar asta nu l-a oprit sa fie unul dintre cele mai populare spoturi TV si sa castige premiul BEST TV la "10 ani".

"Mirarea mea e ca dupa 2 ani de zile ma oprea lumea pe strada cu 'Laser, frate!', 'Ala negru de respira greu', si odata m-a oprit unul ca 'Hai sa facem o poza'. Mda, 'Laser, frate!' ma gandeam. Si mi-a zis 'Batman, Batman'. CE? 'De unde dracu' stii tu de 'Batman, Batman'?'. Si asa am invatat eu despre puterea viralului si a netului. Si acum, jumate din oameni ma striga pe strada cu 'Batman', nu cu 'Laser, frate', desi ala a fost 5 ani pe aer, in 2003-2008. Dar lumea ma striga cu 'Batman'. Bai, de unde dracu' il stiti voi pe Batman? Tot aici in club mi-a aratat unu' ca il are pe Batman pe telefon", zice Bogdan.

Despre povesti din spatele campaniilor Bergenbier puteti citi aici, unde Bogdan a povestit impreuna cu Mihai Ghyka.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related