Pentru 2008, Laura Tampa, Managing Directorul Grey Bucuresti vrea mai multa expertiza si oameni cu experienta. Criza de personal specializat va aduce investitii in tinerele talente, spune Tampa in previziunea asupra anului publicitar care tocmai incepe.
Investitii in tinere talente
Criza de personal inca nu s-a stins, si va continua si in 2008, dar nu la nivelul miscarilor ce au avut loc in 2007. Cred mai degraba ca agentiile vor cauta investii in tinerele talente si vor atrage personal cu experienta din alte zone de expertiza (marketing, media, etc.).
Criza de personal specializat aduce salarii mari
Conform analistilor, ritmul de crestere se va mai domoli, fata de 2007, situandu-se in 2008 la un nivel de 10-12%, fata de 25-30% cat a fost estimat pentru2007. Si cred ca este o tendinta normala, pentru ca nivelul ridicat al salariilor din momentul de fata reflecta mai mult criza de personal specializat, decat setul de performantele si expertiza pe care le gasim in momentul de fata in industrie.
Conturile mari raman la agentiile mari
Conturile mari se aloca unei agentii, de catre clienti, nu se preiau pur si simplu de catre agentii. De aceea este greu de crezut ca un client va transfera un cont catre o agentie mica, atata timp cat aceasta nu ii poate demonstra ca are resursele si expertiza de a-i oferi servicii la standardele impuse de cont. In cazul in care o agentie mica se axeaza doar pe acel cont mare risca sa se transforme intr-un departament de comunicare al clientului respectiv.
Agentiile mari si medii castiga prin diversitatea serviciilor
Conteaza mai mult rezultatele unei agentii si notorietatea acesteia nu neaparat marimea acesteia. Cred ca vom vedea in continuare agentii mici care vor iesi cu campanii in special pe mediile clasice de comunicare, insa pentru 2008, as spune ca in continuare agentiile mari si medii vor avea mai mult de castigat prin diversificare serviciilor pe care le ofera clientilor.
Online-ul nu va fi o amentinare pentru ATL
Cred ca atat online-ul si dar si comunicarea neconventionala vor castiga in continuare teren, ambele inregistrand o dinamica mare in ultimii ani. Insa nu vad o amenitare pentru ATL, care se dovedeste in continuare eficient. Ne asteptam sa vedem in acest an mai multe campanii care sa aiba ca driver alte medii decat clasicul TV, dar aceasta abordare va depinde foarte mult de categoria promovata si de target.
Multe ghosturi creative in festivaluri
Cred ca cei doi Lei castigati de Romania la Cannes, au motivat multe agentii care vor lupta pentru atingerea sau depasirea performantelor din 2007. Cred ca vom vedea in continuare campanii safe, dar sunt convinsa ca in festivalurile de creatie vom identifica in continuare multe ghosturi creative.
























Comentarii
nu stiu cat de mare iti este placerea sa sti ca esti mingea de ping-pong lovita si de client si de agentie. si pt tot frecusul care ti-l iei, la sfarsitul lunii sa tragi linie si sa-ti vina sa te apuci de altceva. salariile au crescut dar prea putin pt accounti. plus ca agentiile mari isi bat numele de crestetul noilor veniti in industrie. in loc sa-i motiveze le aplica cu seninatate shpitzul in dorsal. citez: "ce crezi ca stam in tine? sunt o gramada care stau la usa noastra si asteapta doar un semn. i-auzi, frate!" am incheiat citatul. graitor: senior account executive dintr-o agentie mare din romania.
bottom line: inocentii care intra pt prima oara in industrie si au (ne) norocul sa ajunga in c.s. au 2 optiuni: 1. inghit toate mizeriile si ajung niste seniori frustrati 2. pleaca cat mai repede (astia sunt aia buni si care au cele mai mari sanse sa ajunga specialisti in domeniu)