[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Bogdan Naumovici: Unii vor spune ca sunt un dinozaur, insa eu inca vad online-ul ca pe un alt canal

[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Bogdan Naumovici: Unii vor spune ca sunt un dinozaur, insa eu inca vad online-ul ca pe un alt canal

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei  si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, media, BTL si productie sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de creatie si al agentiei 23 Communication Ideas ne vorbeste Bogdan Naumovici (‎Managing Partner):

Relatia client-agentie
Depinde de cine e clientul si de cine e agentia. Clientii cred ca au inceput din ce in ce mai mult sa vada dincolo de "vrajeala" si sa astepte de la agentie sa le rezolve problemele de business. Daca faci asta, ca agentie, esti in continuare vazut ca partener, platit civilizat, respectat si ascultat. Daca nu, nu.

Evolutia cerintelor de comunicare ale clientilor
Nu as folosi cuvantul "evolutie", pentru ca presupune un soi de progres. Ceea ce a fost destul de dificil de intalnit, mai ales in ultimii ani. Am vazut mult mai multe briefuri date din frica decat din foame. Mult mai multe tinte pe termen scurt, imediat, mult mai putina preocupare pentru evolutia pe termen lung sau macar mediu a brandurilor. Asta daca ar fi sa descriu ce s-a intamplat pe piata in general.

Restrangand la experienta directa, am avut si sansa unor clienti mult mai ambitiosi, unii antreprenori care se uitau la businessul lor pe viitor, altii buni profesionisti de marketing. Din nou, este diferit de la client la client, iar noi, la agentia 23, am avut luxul de a alege cu cine dorim sa lucram.

Evolutia modelelor de plata client - agentie
In sfarsit, se plateste putin pe ce valoreaza putin si civilizat pe aportul la cresterea business-ului clientilor. Dar pentru asta, trebuie ca si agentiile sa fie dispuse sa isi asume raspunderea, inclusiv financiara, pentru rezultatele muncii lor. Am fost mereu fanul success fee-ului, legat strans de rezultatele obtinute. Mi se pare cel mai onest mod de colaborare si cred ca nu poti cere sa fii privit ca un partener daca nu te si comporti ca un partener, impartind riscurile si beneficiile. Americanii au o vorba buna: put your money where your mouth is. Valabil si pentru clienti.  

Comunicarea in mediul online/social media
Sunt convins ca unii vor spune ca sunt un dinozaur, insa eu inca vad online-ul ca pe un alt canal. Sigur, cu toata interactivitatea, viteza de reactie, mobilitatea, tehnologia si inovatia pe care le presupune, insa fundamental, doar un alt canal pe care iti poti spune povestea. De aceea, nu am creat nici o structura dedicata online-ului in 23, ci am ramas concentrati pe capacitatea de a crea povesti bune de spus, iar atunci cand am avut nevoie de particularitatile stiintei de a le spune online am apelat la partenerii si prietenii nostri de la Digital Star.

Workflow-ul in agentii
La 23 nu s-a schimbat mare lucru, pentru ca shop-ul nostru de idei a fost creat in 2006 - cu intelegerea business-ului de atunci - dupa multi ani de lucru in Leo Burnett, unde nu numai ca am facut campaniile memorabile ale anilor 2000, dar am avut ocazia sa vedem ce merge si ce poate fi imbunatatit la o agentie, chiar si cand e numarul 1.

Drept care am plecat de la filosofia de "infanterie", catre cea de "comando". Oameni putini, doar "seniori", care acum au o medie de aproape 12 ani de experienta, pasionati in primul rand de produsul agentiei. Toate aceste conditii initiale, cele cu care am pus bazele agentiei 23, nu au fost decat intarite de anii de criza: nu a trebuit sa concediem pe nimeni, structura de oameni experimentati a oferit solutii mai bune, mai pertinente si mai rapide decat media pietei, structura noastra de costuri ne-a permis promovarea parteneriatului cu clientii nostri prin success fee.

Evolutia business-ului 23
Am infiintat 23 Communication Ideas in toamna lui 2006, deci practic, perioada la care va referiti acopera toata existenta shop-ului nostru de idei :) Cifrele sunt disponibile la Registrul Comertului, insa as vrea sa spun doar atat: in 2011 si 2012, ultimii ani din care cifrele sunt publice, agentia 23 s-a aflat in top 3 ca si marime a profitului, singura cifra care ma intereseaza cu adevarat si pe care o cred relevanta pentru un business de creatie si strategie.

As spune ca aceasta criza ne-a priit, ca modelul de business pe care l-am creat si-a dovedit validitatea, iar viitorul arata bine daca economia o va lua la un moment dat in sus.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related