[INSIDER | Business-ul MakeSense PR in 2015] Raluca Bailescu: PR-ul va continua sa ramana pe un trend ascendent, insa, pentru piata locala, ma astept ca ritmul sa fie mai lent decat in ultimii doi ani

[INSIDER | Business-ul MakeSense PR in 2015] Raluca Bailescu: PR-ul va continua sa ramana pe un trend ascendent, insa, pentru piata locala, ma astept ca ritmul sa fie mai lent decat in ultimii doi ani

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an -  cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul MakeSense PR aflam de la Raluca Bailescu (Managing Partner).


Cifra de afaceri MakeSense PR in 2014

In 2014, cifra de afaceri a fost de aproximativ 220.000 de euro, dublu fata de anul anterior.

Evolutia pietei de PR in 2015

PR-ul va continua sa ramana pe un trend ascendent si in 2015, insa, punctual, pentru piata locala, ma astept ca ritmul sa fie mai lent decat in ultimii doi ani. Desi, in esenta, rolul PR-ului ramane acelasi, forma in care se manifesta ca disciplina este inca intr-o continua schimbare si cred ca va mai dura ceva pana cand isi va gasi locul. Asta aduce cu sine o reala provocare si pentru agentii in a-si contura strategia de business.

Sper sincer ca 2015 sa aduca mai multe ganduri strategice pentru proprietarii de business-uri de comunicare.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Suntem o agentie care s-a nascut si a crescut in criza, tot uitandu-se la jumatatea plina din pahar si la oportunitati, nu la nenorociri. Lucrul asta ne-a invatat sa fim precauti, eficienti si mereu concentrati pe optimizare de costuri.

Ca atare, ma astept ca profitabilitatea agentiei sa fie direct proportionala cu abilitatea noastra de a pune in practica idei si campanii cu rezultate evidente pentru clientii nostri, precum si complexitatea serviciilor pe care le putem oferim la acest moment. 

Structura portofoliului de clienti

Domeniile pe care am pus accent in ultimii ani si pentru care ne-am propus sa facem masuratori mai complexe si sa colectam date comparative sunt sanatate (atat servicii medicale, cat si pharma), tehnologie (dezvoltatori, producatori si distribuitori de hardware si software), financiar si FMCG.

De principiu, alegem sa lucram pentru companii si oameni care au viziune pe termen lung. Lucram atat cu antreprenori romani precum Octavian Badescu, Catalin Copaescu, Violeta Rosu, Cristian Postolache,  cat si cu multinationale precum Unilever sau Omega Pharma. Numarul de clienti este raportat la capacitatea de implementare si marimea proiectelor. Prioritate au clientii care ne sunt alaturi de 3 sau 4 ani.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

In ultimii trei ani, lucrand foarte multe campanii B2B, am investit in echipa noastra pentru a putea oferi servicii specializate de content marketing. De aceea, ne-am marit capacitatea de a crea o multitudine de tipuri de continut si am pus la punct procesele prin care masuram efectele produse de acest content, dupa ce a fost distribuit prin diferite canale.

Mai in gluma, mai in serios, concluzia evaluarilor de anul trecut a fost ca pentru clientii nostri suntem un fel de ingineri care lucreaza in industria de comunicare. Pe briefurile primite, traducem obiectivele de business in obiective de comunicare si construim campanii B2B, B2C sau de comunicare interna, masurand pas cu pas rezultatele.

New Business: sectoare si domenii de activitate

Anul acesta ramanem concentrati pe domeniile in care avem expertiza clara (sanatate, technologie, financiar si FMCG), dar si o idee destul de bine conturata despre benchmark-uri. Ne orientam catre clientii care vad un partener strategic in agentia de comunicare, si nu unul exclusiv executional. Ne plac tare mult clientii care ne pun sa gandim pentru binele bussiness-urilor lor. Alaturi de doi dintre ei vom porni campanii in regiune in acest an.

Politica de participare la pitch-uri

Participam la pitch-uri atunci cand credem in corectitudinea cu care sunt organizate. Si doar daca putem aloca la momentul respectiv resurse fara sa afectam proiectele clientilor deja existenti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related