[INSIDER | Business-ul Rogalski Damaschin in 2015] Eliza Rogalski: Ma astept sa se incheie un ciclu care a inceput in 2009, dupa instalarea recesiunii economice

[INSIDER | Business-ul Rogalski Damaschin in 2015] Eliza Rogalski: Ma astept sa se incheie un ciclu care a inceput in 2009, dupa instalarea recesiunii economice

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul Rogalski Damaschin aflam de la Eliza Rogalski (Founder/ Head of Strategy).


Cifra de afaceri Rogalski Damaschin in 2014

Am incheiat 2014 cu 960.000 euro in cifra de afaceri fata de 913.000 in 2013. A fost un an neobisnuit de incarcat, mai ales in ultimul trimestru, cand practic aproape toate propunerile facute pe parcursul anului si-au gasit loc in bugetele clientilor.

Evolutia pietei de PR in 2015

Istoric vorbind, marile schimbari din piata s-au vazut in 2-3 ani.  Insa in 2015 ma astept sa se incheie un ciclu care a inceput in 2009, dupa instalarea recesiunii economice – acela al termenelor de plata nejustificat de mari impuse de clienti de zeci de ori mai mari decat agentiile care lucreaza pentru ei, ciclul contractelor "venite de la compania mama" in care nu se poate schimba nimic, ciclul intarzierilor la plata cu cel putin inca alte 20-30 de zile peste cele, deja multe, stabilite contractual.

Lumea trebuie sa reintre in normalitate, in respectul fata de partenerul pe care ti-l alegi sa-ti construiasca reputatia. Daca pana si pe el il tratezi asa, poate nu meriti sa ramai in business.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Pentru noi cresterea de la an la an a fost bazata pe diversificarea serviciilor si pe legatura pe care am incercat sa o cream intre livrabilul agentiei si performantele clientilor. Asa am stiut noi sa facem profit, iar clientii ne-au urmat pentru ca au simtit ca au un partener loial si convins de obiectivele pe care le avem impreuna de atins.

Structura portofoliului de clienti

Acoperim 7 categorii aproape egale ca pondere in acest moment: servicii financiar-bancare (banci, asigurari, brokeraj, management al creantelor), industrie si resurse (energie, automotive, oil&gas, reciclare), servicii B2B (avocatura, design si arhitectura, consultanta pentru afaceri), farma & sanatate (servicii medicale, medicamente si suplimente), FMCG, tehnologie si ONG.

In ultimii doi ani am cautat sa adaugam clienti care au activitati complementare in aceste zone.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

N-as spune ca am dezvoltat in mod special anumite specializari sau servicii, pentru ca noi facem in principal proiecte integrate, in care trebuie sa ai toate competentele profesionale pentru a duce la capat ce ti-ai asumat.

In ultima vreme, tocmai de aceea ne-am dezvoltat competente si in zona de graphic design, branding, productie video si mobile communication, specializari pe care le vedem in crestere si care vor avea o pondere din ce in ce mai mare in structura de venituri ale agentiei.

Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata

Lucram in toate categoriile care comunica activ astazi in spatiul public din Romania. Am lucrat foarte mult in trecut pentru retail si proiecte imobiliare si deocamdata nu cautam sa ne gasim clienti in aceasta zona.

Experientele pe care le-am avut in aceste doua domenii in ultimii 3-4 ani ne-au condus pe noi la concluzia ca deocamdata nu e nevoie de multa gandire strategica sau creativa, ci de foarte multa executie, de foarte mult tactic si de costuri la limita supravietuirii. Exista piata si pentru asa ceva, insa noi nu vom fi niciodata acolo.  

New Business: sectoare si domenii de activitate

Sectoarele si domeniile care au inteles ca pe cumparatorul roman, pe angajatul roman, pe autoritar sau reglementator nu-i mai poti domina, agresa, pacali sau suprataxa. Numesc asta "good business" si e loc aici pentru toata lumea, fie ca produce telefoane, benzina, masini sau carti.

Politica de participare la pitch-uri

Raspundem la inviatiile care vin din domenii pe care le cunoastem bine si in care nu avem vreun conflict de interese cu un client al agentiei sau cu propriile noastre convingeri umane si profesionale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related