Interviu cu Andreea Raducan, fosta campioana olimpica, coordonator relatii publice al Fundatiei Olimpice Romane
De la Nadia incoace, gimnastica a devenit sportul la care romanii au dovedit ca sunt cei mai buni, in mai toate competitiile dedicate obtinand medalii valoroase. Cea mai recenta a fost obtinuta chiar anul acesta la Jocurile Olimpice de la Beijing. Cum se promoveaza o campioana olimpica si de ce nu apar mai multi sportivi in reclame, am aflat de la Andreea Raducan, fosta campioana olimpica a Romaniei.
IQads: Andreea, cum privesti Jocurile Olimpice din postura de comentator? Era mai usor cand participai in competitie?
Andreea Raducan: Nu era usor, dar cred ca era mult mai frumos atunci cand concuram. Trebuie sa recunosc ca mi-a placut si in postura de comentator sportiv la Jocurile Olimpice de la Atena - 2004. Am trait atunci emotiile unui adevarat spectacol pe care il ofera cel mai mare eveniment sportiv al Planetei.
IQads: Dadeai atentie reclamelor care apareau in cadrul concursurilor la care participai sau treceau neobservate?
Andreea Raducan: Cu siguranta nu eram la fel de atenta ca acum. Atunci cand participam la competitii scopul meu era altul.
IQads: Ce reclama iti amintesti din perioada cand participai la competitii? Una pe care o vedeai peste tot, care a fost foarte expusa
Andreea Raducan: Longines era marca nelipsita de la marile competitiile de gimnastica. Dar fiecare federatie avea sponsorii ei, iar la Jocurile Olimpice, Coca-Cola a fost foarte vizibila atat in Satul Olimpic, cat si in spatiile de concurs. Ulterior, am aflat ca aceasta este strategia lor de marketing si pentru asta investesc zeci de milioane in parteneriatul lor cu Comitetul International Olimpic.
IQads: Asociezi vreo reclama cu unul dintre succesele pe care le-ai obtinut in cariera de gimnasta? Iti aminteste vreuna de momentele de glorie pe care le-ai trait pe podium?
Andreea Raducan: Nu... Nu reusesc sa vizualizez un spot care sa-mi transmita aceste sentimente; dar cert e ca in foarte multe reclame regasesti filozofia de a fi invingator.
IQads: Ai aparut recent in reclama Ariel. Care este beneficiul tau de imagine din asocierea cu aceasta marca?
Andreea Raducan: Cred ca un campion s-a asociat cu un alt campion! A fost mai mult o provocare. Imi era destul de greu sa-mi imaginez cum voi arata din nou in costumul de gimnastica. Au trecut totusi 8 ani de la Jocurile Olimpice Sydney - 2000, imaginea cu care publicul era obisnuit in ceea ce ma priveste.
IQads: Ti s-a explicat care e strategia de comunicare/ conceptul dezvoltat pentru aceasta campanie?
Andreea Raducan: Am vazut storyboard-ul inainte de sedinta foto. Stiam ce vor sa comunice - "Secretul din spatele fiecarui succes."
IQads: In ce alte reclame ai mai aparut?
Andreea Raducan: Marea majoritate a reclamelor le-am realizat impreuna cu colegele mele in perioada in care concuram. Am purtat emblema celor de la ROMTELECOM, KENWOOD, JASSEN FRITSEN (aparate de gimnastica - a caror imagine am fost la Campionatele Mondiale din 2001), am mai filmat un spot pentru margarina RAMA, iar ultimul proiect l-am realizat impreuna cu cei de la Procter&Gamble pentru ARIEL.
IQads: Ce alt produs ti-ar placea sa promovezi? Cu ce categorie de produs/ brand/ marca ti-ar placea sa te asociezi?
Andreea Raducan: Daca in sport am reusit sa ating inalta performanta, mi-as dori sa-mi asociez imaginea cu brand-uri si companii care tind catre excelenta.
IQads: Care e primul lucru la care te gandesti cand vezi o reclama in care apare o persoana publica?
Andreea Raducan: Cred ca lucrul cel mai important e ca persoana aleasa pentru reclama sa transmita ceea ce produsul ofera, sa se potriveasca - nu cred ca as fi subiectul potrivit pentru o reclama sau spot la bere!
IQads: Cei mai cunoscuti sportivi care au aparut in reclame sunt Nadia, Hagi si Ilie Nastase. De ce nu sunt mai multe personalitati sportive in reclamele romanesti? In reclamele din afara apar foarte des sportivi
Andreea Raducan: Nu putem vorbi deocamdata in Romania despre marketing sportiv. Totusi, cred ca mai multe companii si-ar putea asocia imaginea cu sportivi de mare performanta a caror rezultate sunt recunoscute si apreciate pe plan mondial.























