Flavius Veliciu (Hueman): Una din cele mai mari provocari ale agentiilor de provincie sau ale agentiilor mici: sa demonstreze mereu ca ceea ce ofera este la acelasi nivel calitativ din agentiile globale

"Suma succesului unui om este data de deciziile pe care le face, de oportunitatile de care profita, pasiunile in care investeste si de putinul noroc pe care il are ca lucrurile bune sa se intample la timpul potrivit. Inca nu am tras o linie sa stiu daca sunt un om de succes sau nu. Insa, cel putin pentru acum stiu ca fac ce imi place".

 

Origin Story

Daca as fi un personaj dintr-un comicbook as fi destul de plictisitor cred. Ai ajunge repede sa te saturi sa vezi un chip pe care se reflecta lumina monitorului noapte de noapte.

Nascut si crescut in Arad, modul in care am ajuns in contact cu design-ul si advertising-ul nu are nimic special. Nu am descoperit super-puteri peste noapte, nu am fost muscat de un mouse radioactiv si brusc m-am transformat intr-un art director. Am luat un „summer job” pe la 18 ani, care inca nu s-a terminat, chiar daca lucrez in propria agentie. Iar atitudinea a ramas aceeasi: invat cat mai mult sa fiu cat mai bun.

 

Scuze si motive

Apropo de a fi cea mai buna versiune a ta, pentru mine este motivatia principala in ceea ce fac. Trag cu ochiul mereu la ce se intampla in advertising in tara si in lume, ma inspir din ce fac altii, insa ma opresc aici. Inainte sa incep sa ma compar cu altii. Pentru ca atunci cand ajungi pe picior de comparatie incep sa apara scuzele, iar proiectele tale au de suferit. Mereu vei duce lipsa de ceva ce altii au, ceva ce le-au adus recunoastere si succes. Dar cand te concentrezi pe asta si nu pe ce poti face tu, pe ce poate realiza echipa ta, incepi sa pierzi.

 

Inspira si/sau expira

Exista un proces natural, un principiu general valabil care spune ca daca inspiri, in cele din urma vei si expira. Iar dublul layer de intelesuri este intentionat.

Layer 01. Oamenii sunt o sursa inepuizabila de inspiratie. Locurile din lumea intreaga la fel. Calatoriile iti deschid mintea. Board-urile de Pinterest si Behance-ul iti prezinta toti designerii noi si zeci de mii de proiecte superbe. Te inspiri din toate acestea. Dar cat isi poate tine cineva respiratia? La un moment va trebui sa expiri, sa dai afara din tine ce ai acumulat. Este o reactia naturala a noastra a oamenilor de a crea arta la randul nostru, dupa ce ne inconjuram de arta. Sau design. Sau carti.

Layer 02. Facand destul de mult timp un lucru, inevitabil vei ajunge bun in acel domeniu. Perseverenta este una din calitatile in care merita sa investesti si care da roada. Dand nastere la proiecte de calitate devii o inspiratie pentru ceilalti. Pericolul este sa ramai aici, sa ti se urce la cap si sa nu mai creezi nimic relevant. Adica sa expiri.

 

Relevant si pentru agentiile mici

Tradus in termeni mai practici, realizarile de ieri nu aduc paine pe masa, decat daca exista realizari si azi. Iar asta este cred ca una din cele mai mari provocari ale agentiilor de provincie sau ale agentiilor mici: sa demonstreze mereu ca ceea ce ofera este la acelasi nivel calitativ cum se gaseste in advertising-ul din agentiile globale. Iar pentru asta trebuie sa munceasca mai mult.

 

Pros and Cons sa lucrezi intr-o agentie mica

Pro: Recunoastere pe plan local. Multi clienti nu indraznesc sa abordeze agentiile mari, unul din motive fiind bugetele.

Con: Bugetele mici de media. Pletora de pliante ce se cere (thank God pentru social media)

Pros: poti lucra pentru clienti mari oriunde ai fi. Nu toate proiectele impun o prezenta fizica.

Con: nivelul proiectelor. De cele mai multe ori nu „the sky is the limit”, ci bugetul, care permite comunicare doar pe unul sau doua canale si de multe ori, fara continuitate.

Pros: Cand scoti la capat un proiect neasteptat de bun pentru un client la care nu te-ai astepta sa incerce ceva indraznet de creativ... satisfactia aceea e de neegalat.

Si sunt sigur ca mai sunt si bune si rele. Dar la fel este in orice alta agentie mica.

 

Atractia Vestului

De ce Arad? Cum am spus la inceput, viata este o suma de decizii, oportunitati, pasiuni si noroc. Eu am avut norocul si oportunitatea sa imi dezvolt pasiunea alaturi de un numar de oameni dedicati in ceea ce fac, asa ca am luat decizia sa raman in Arad si sa infiintez alaturi de ei o agentie de publicitate pe piata deja aglomerata de agentii din Arad. Hueman, este modul nostru de a aduce cat mai multa umanitate, creativitate si emotie in advertising. O poveste plina de emotie este mult mai memorabila decat un ad informativ (uneori trebuie sa le faci pe amandoua – as adauga asta la Cons, in lista de mai sus).

Atractia vestului si a work-ului facut in agentiile din Londra era puternic candva. Acum, la fel de atractiva este ideea de a lucra cu clienti din Europa, iar planul nostru, Hueman este sa ajungem acolo  – v-am spus ca imi place sa calatoresc nu?

Tragand linie, pot spune ca si advertisingul in provincie, atat cantitativ, cat si calitativ pare sa creasca iar clientii incep sa isi mai deschida buzunarele pentru proiecte mai mari in care cred si care nu doar le aduc vanzari, ci si un plus de imagine.


Flavius Veliciu este Art Director si Partener in agentia Hueman.



Hueman Advertising

Noi suntem Hueman, o agentie independenta care conecteza lumea digitala cu cea reala, acoperind astfel intreg spectrul de servicii destinate mediului online si offline. Cu o echipa de 12 oameni specializati in... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related