Examen picat la internet banking

Desi sintem abia la jumatatea anului 2005, ma incumet sa afirm ca tocmai am vazut cel mai important candidat la "Cel mai stupid spot al anului". Si daca inca nu e clar despre ce e vorba, e vorba despre Alpha Bank - Internet Banking.
De la Adria incoace, nici un alt spot nu m-a lovit atit de tare in moalele capului. Nici un alt spot nu mi-a insultat inteligenta in asemenea hal. Nici un alt spot nu mi-a creat instantaneu o reactie de respingere fata de produsul recomandat. Si in sfirsit, cu nici un alt spot nu am fugit in dinti sa il arat tuturor celor din jurul meu. Simteam o nevoie imperioasa de a imparti cu alti oameni neincrederea pe care mi-a stirnit-o vizionarea.

Marturisesc sincer ca nu mi-am crezut ochilor si urechilor. Cuvintele palesc si recunosc ca nu ma pricep indeajuns pentru a transmite ceea ce simt despre acest spot.
Cei care inca nu au avut oroarea de a-l vedea trebuie sa stie ca spotul prezinta ultimele secunde premergatoare unei caderi nervoase. Pina aici totul e in regula. Motivul disperarii personajului principal este, insa, adevarata buba. Adica pe sleau, barbatul e disperat ca vede in parc o multime de cozi, in general de ciine, dar parca mai apar si alte necuvintatoare.

Bineinteles ca actorul joaca prost. Si nu cu necesitate din vina lui. Ba chiar as spune ca nici Jack Nicholson nu s-ar fi descurcat mai bine. O alta remarca am in legatura cu actorul, dar vine ceva mai jos.
Voice over-ul intreaba in momentul culminant: "Te-ai saturat de cozi?" dupa care tensiunea care nu exista este rezolvata prin recomadarea serviciului de Internet Banking de la Alpha Bank.

Ca i-a venit cuiva o astfel de idee e de inteles. Si mie imi vin si, probabil, i-au venit si lui Leo sau lui Ogilvy la vremea lor. Vin instinctual, insa tocmai aici intra in joc ratiunea si bunul simt care trebuie sa le rejecteze. Ceea ce nu inteleg este cum a trecut acesta idee de colegii si sefii autorului si cum a trecut de client. E incredibil ca aceasta idee a ajuns sa fie filmata si, probabil nimeni, nu a comentat nimic. Nici nu vreau sa ma gindesc in ce viteza a vrut agentia sa ia banii clientului.

Traducerea literala a unui concept e, in principiu, un drum sigur spre penibil. E un fel de "absurd consequences", insa alegerea situatiei face un deserviciu ideii. Poate era o alegerea facila sa creeze o situatie amuzanta plecind chiar de la cozile de la magazine. Dar tocmai aici sta puterea unui spot bun: subiectul nu il epuizeaza. Un spot tv beton il poti povesti si nu isi pierde farmecul. Valoarea lui, la fel ca si pentru un film adevarat, vine mai degraba din modul in care imaginile trasmit mesajul.

In alta ordine de idei, ideea lor creativa este cu adevarat "campaignable". Miine vedem spot cu cozile de matura, poimiine cu cozi de cireasa, raspoimiine cu cozi de fetite si saptamina viitoare cu cocktails. Si s-ar putea continua la nesfirsit. Pai nu?

In final, mai am ceva de comentat. Ceva care ma enerveaza la culme si despre care spuneam si in articolul despre spoturile Sprite. ACEIASI ACTORI. Si n-ar fi fost asa o problema daca a jucat in spoturi la parizer sau la cico. Dar a jucat intr-un spot pentru o alta banca, pentru ING. Pai cum vine asta?
Chiar nu a observat nimeni, nici macar de la agentie?
ALO ALPHA BANK! Poate va intelegeti cu ING sa va dea 10 cm2 pe cartonul final al spotului lor urmator si rezolvati problema mai ieftin.

P.S. Mai ma intreb ce farmec deosebit are baiatul din ultima campanie Skol. A mai jucat in doua campanii pentru alte beri, Ciuc si Ursus, dar nimeni nu pare sa observe sau sa i se para ceva in neregula.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related