Burn'ett all

... also, McCann't complain. Asa s-ar rezuma Gala Ad'Or 2005, o poveste in care cunosteai "criminalii" si nu ti-a ramas decat sa astepti sa-i prinda.
Asta nu inseamna, insa, ca festivalul nu va avea ecou. O parte importanta a avut-o deja, gratie sonorizarii, obligandu-l pe Andi Moisescu, impecabila gazda a serii, sa repete de fiecare data numele castigatorilor. Nu ca s-ar fi putut naste confuzii...
Nu voi face in acest articol un tabel cu castigatorii si nici nu voi incerca sa stric bucuria celor care au fost premiati. N-as avea de ce, caci jurizarea a fost corecta, premiile s-au dat pe merit. Voi incerca sa raspund, pornind de la ce am vazut, la o intrebare pe care, cu siguranta, multi si-au pus-o: cum va fi Ad'Or fara cele patru agentii independente?

O sa fiu transant: in aceste conditii, Ad'Or este foarte aproape de a-si pierde nu numai stralucirea, dar si insemnatatea. Lipsa mai multor agentii este doar una dintre cauze. Dupa mine, ar fi si actuala structurare a festivalului, dupa model Cannes, nepotrivit unei piete de dimensiuni reduse cum este cea din Romania. Cu atatea categorii si cu o jurizare foarte stricta, care a respectat intocmai criteriul principal, "prospetimea ideii", nu-i de mirare ca au abundat sectiunile la care n-au existat nici macar nominalizati. Stralucirea unui concurs este data atat de calitatea lucrarilor cat si de suspansul pe care il creeaza. Despre ce suspans sa vorbim cand, asa cum ziceam, au fost multe sectiuni fara nominalizari si altele cu un singur nominalizat declarat sau nu castigator. Scaderea numarului de categorii are dezavantajele ei, in plus, mai poate avea si un efect negativ asupra imaginii festivalului, dar sa nu uitam ca vorbim de o competitie in care este recompensata creativitatea, o caracteristica ce nu depinde de aria din care vine clientul. Asa s-ar rezolva si problema numararii premiilor, iar Gala nu va mai fi o cursa contracronometru in care, spre sfarsit, tocmai cand se anunta premiile cele mai importante, spectatorii isi pierd suflul.

Revin la problema neparticiparii unor agentii. Vrem sau nu sa recunoastem, asta a facut ca Ad'Or 2005 sa fie incomplet. Ca ar fi castigat ceva Zapp, Unirea sau "hmm, da, Grania", numai juriul ar fi putut s-o spuna. Eu pot sa spun doar ca ar fi fost mult mai interesant, iar reprezentativitatea nu i-ar mai fi putut fi contestata. Am subliniat si intr-un articol precedent, nu sustin nici o tabara, pentru ca nu am toate informatiile care sa-mi permita acest lucru. Astfel, nu voi acorda credit "multinationalelor" pentru stocul de premii obtinute, dar nici nu voi aprecia drept corecta atitudinea neparticipantilor (in paranteza fie spus, ca sa ai o atitudine tip Kessels Kramer, trebuie sa fii Kessels Kramer. Or, deocamdata, nu e cazul). Insa e clar ca, spre binele publicitatii din Romania, partile aflate in conflict ar trebui sa renunte la orgolii si sa se aseze la aceeasi masa pentru a gasi o solutie. Publicul pasionat de advertising merita asta, merita un Ad'Or pe masura infocarii lui. Din fericire, disponibilitate se pare ca ar fi, iar IQads are o aripa - caci nu-i putem spune coada, pentru ca nu este - varata in stimularea ei: AdBreak 4 va aduna in acelasi loc reprezentantii celor doua tabere - Alina Gavrila, Bogdan Naumovici, Serban Alexandrescu, Adrian Botan - pentru un dialog despre viitorul Ad'Or-ului.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Festivaluri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related